Üzleti felhasználókat is megcélzó Linux asztali rendszer a Novell-től
„Bár a Linux fejlődésének lendülete továbbra is töretlen, egészen a mai napig az általános üzleti felhasználók kimaradtak a széleskörű felhasználásból” – véli Gary Barnett, az Ovum kutatási igazgatója. „Ma azonban, a SUSE Linux Enterprise Desktop megjelentetésével a Novell beváltotta tavaly tett ígéretét, miszerint nemcsak a tapasztalt linuxosokat, hanem az üzleti felhasználókat is megcélzó asztali rendszert dob a piacra. A könnyű és egyszerű felhasználás problémáját oldotta meg és egy olyan asztali környezetet készített, amely valóban kielégíti az alapszintű irodai dolgozók igényeit” – tette hozzá Barnett.
„A Novell Linux Desktop 9 piaci bevezetésével a Novell hatékony megoldást teremtett a tranzakciós és rögzített funkciójú asztali rendszerekhez” – jelentette ki Jeff Jaffe, a Novell elnökhelyettese és műszaki igazgatója. „Az új SUSE Linux Enterprise Desktoppal pedig már a piac legfontosabb pontjának, az általános irodai dolgozóknak a kiszolgálására is alkalmasak rendszert készítettünk. A SUSE Linux Enterprise Desktop iránt már komoly érdeklődés tapasztalható a cégek és intézmények részéről és ez nagyszerű új lehetőséget jelent a Novell számára.”
Nagyteljesítményű asztali funkciók
A SUSE Linux Enterprise Desktop része a gyors rendszertöltési technológia, a továbbfejlesztett energiagazdálkodás és a rendszer felfüggesztése, a vezetéknélküli eszközök még kifinomultabb integrációja, Bluetooth-támogatás és az alkalmazások biztonságosabb használata a Novell AppArmor segítségével. Szemben a hagyományos megoldásokkal, ahol további szoftverek vásárlására van szükség egy hasonló funkcionalitású asztali rendszer kialakításához, a SUSE Linux Enterprise Desktop minden szükséges komponenst tartalmaz: egy megoldásban kínál biztonságos operációs rendszert, irodai csomagot, webböngészőt, kliensprogramot azonnali üzenetküldéshez, fájlkezelőt, beépített asztali keresőt és automatizált szoftverfelügyeleti eszközöket. A fájl- és tartalomkeresést teljes egészében a felhasználói környezetbe integráló SUSE Linux Enterprise Desktop használatakor csupán egy kulcsszó megadásával azonnal elérhetők a dokumentumok, grafikák, e-mail üzenetek és beszélgetések, weboldalak és minden más tartalom. A Novell felhasználói tesztjein a válaszadók túlnyomó része jobbnak találta a SUSE Linux Enterprise Desktop keresési lehetőségeit a hagyományos megoldásokhoz képest.
A SUSE Linux Enterprise Desktop az első olyan, teljes mértékben támogatott vállalati asztali környezet, amelynek része az OpenOffice.org 2.0, a vezető nyílt forráskódú irodai megoldáscsomag. Az OpenOffice része egy táblázatkezelő, egy üzleti prezentációkészítő és egy szövegszerkesztő is. Az OpenOffice.org Novell-változata számos Visual Basic makrót kezel és ezzel megszünteti az OpenOffice.org és a Microsoft Office közötti korábbi kompatibilitási problémát. Az OpenOffice.org 2.0 képes megnyitni és elmenteni a Microsoft Office formátumban készült dokumentumokat, így az Excel adattáblákat is, és jelenleg ez az egyetlen olyan irodai csomag, amely teljes mértékben támogatja a dokumentumfájlok új, nyílt formátumát, az OpenDocument fájlformátumot. Mivel az OpenDocument egy nyílt szabvány, amelyet a nyílt forráskódú közösség tart karban, használatával megszűnik a gyártóhoz való kötöttség, hiszen a táblázatokba, dokumentumokba és bemutatókba mentett adatok szabadon elérhetők minden OpenDocumentet támogató alkalmazásból.
A Linuxra való átállás megkönnyítése érdekében a SUSE Linux Enterprise Desktop együttműködik a Microsoft Windowszal, a Microsoft Office-szal és a Microsoft Exchange-dzsel. Támogatja az összes szokásos hálózati és nyomtatási protokollt és problémamentesen integrálódik a meglévő Active Directory környezetekbe. Az OpenOffice.org 2.0 olvassa és írja a Microsoft dokumentumformátumait, a Novell Evolution e-mail kliens pedig beépített csatolót tartalmaz a Microsoft Exchange-hez. Az IBM Workplace Client Technology termékéhez ígért Lotus Notes Application bővítőmoduljával a Lotus Notes és Domino felhasználók elérhetik a Notes-alkalmazásokat, -adatbázisokat és -levelezést. A Novell GroupWise pedig természetesen teljes mértékben támogatott a SUSE Linux Enterprise Desktop alatt is.
Teljeskörű ügyfélmegoldás
A SUSE Linux Enterprise Desktop egyszerűen üzembe helyezhető és üzemben tartható. Az előfizetési időszak alatt a Novell a felhasználók számára teljeskörű hozzáférést biztosít a Novell Customer Centerhez, egy online portálhoz, amelyen azonnal, automatizált módon elérhetők az új szoftverkiadások, javítások és műszaki frissítések. A nagyobb rendszerek támogatása érdekében a SUSE Linux Enterprise Desktop maximálisan integrálódik a Novell ZENworks Linux Management megoldásával.
A SUSE Linux Enterprise Desktop várhatóan 2006 nyarától lesz kapható. További információ: http://www.novell.com/products/desktop/preview.html.
Kapcsolódó cikkek
- SAP-Novell: Közös Linux-támogatás
- Novell-SAP LinuxLab közös fejlesztés
- Intelligens, automatizált nagyvállalati Linux-felügyelet
- Saját Linux-alapú szoftvert fejleszt a Palm
- Új SUSE Linux Enterprise Thin Client megoldás
- A Novell bemutatta legújabb nyílt vállalati megoldásait a BrainShare 2007 konferencián
- Novell Open Workgroup Suite: további előnyöket kínál az ügyfeleknek
- A HSBC bank is kihasználja a Novell-Microsoft megállapodás előnyeit
- Virtualizáció SUSE Linuxon SAP alkalmazásokhoz
- Az oktatásban is előretör a Linux
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
3 árulkodó jel, hogy a cég IT csapata már nem versenyképes
Szinte követhetetlen tempóban fejlődnek a vállalati szolgáltatásokat támogató IT-rendszerek, a cégek pedig komoly piaci hátrányba kerülhetnek, ha nem tartanak lépést a változással. Az ügyfelek és a munkatársak igényei egyre csak nőnek, a versenytársak szolgáltatásai pedig rövid idő alatt gyorsabbá, kényelmesebbé, átláthatóbbá válhatnak a miénknél.
Rákapcsolt az Euronics: már aznap megérkezhet a grill vagy a hűtő
Egyre népszerűbb a vásárlók körében az aznapi kiszállítással vagy áruházi átvétellel történő rendelés az Euronicsnél. A megrendelés napjára házhoz szállítást ígérő szolgáltatás tavaly nyáron indult, idén pedig még szélesebb időablakkal lehet már rendelni Budapesten belül. Az online leadott rendeléseket pedig az áruházakban is át lehet venni akár még aznap, ez a szolgáltatás már országszerte elérhető ingyenesen. Az ilyen módon rendelt termékek toplistáján ott vannak a ventilátorok, a kávék, a mosószerek, és az állateledelek, de rendeltek már asztali grillt is így.
Elérhetővé válik az automatikus munkabérelőleg
Automatikus Munkabérelőleg Rendszer (AMBER) néven biztosít új szolgáltatást a MagNet Faktor a Kulcs-Soft-tal partnerségben. Az új megoldás segítségével a bérszámfejtő szoftvert használó cégek alkalmazottai gyorsan és egyszerűen juthatnak a már ledolgozott munkanapok után járó fizetésükhöz. A munkavállalók mellett a vállalkozásoknak is kedvező ez a lehetőség: az adminisztratív terheik csökkennek, a bérfizetés pedig rugalmassá válik.
Üzembe állt a Siemens e-kamion töltője
A világon elsőként a felső-ausztriai Laakirchenben, az autópálya melletti OMV-töltőállómáson helyezték mindennapos üzembe a Siemens e-kamionok tankolására is alkalmas új csúcstöltőjét.
Ezeket a munkaköröket válthatja ki a magyar cégeknél a mesterséges intelligencia
Az elmúlt években figyelemreméltó fejlődésen ment át a mesterséges intelligencia, ami mára valamilyen formában szinte minden felhasználóhoz eljutott. Persze, ahogy az a nagy technológiai áttörések esetében lenni szokott, az MI megítélése is meglehetősen vegyes, valamint arról is megoszlanak a vélemények, hogy milyen gazdasági következményeket hoz magával és milyen hatással lesz a munkára.