Tíz éven belül egységes szoftverrendszer minden nagyvállalatnál
Szép jövő előtt az integrátori piac
Az alkalmazásintegráció évek óta a nagy informatikai felhasználók (bankok, biztosítók, nagyvállalatok, telekommunikációs cégek) egyik legfontosabb fejlesztési területe – mondta el az esemény után Kovács András. Alkalmazásintegráció nélkül nem oldható meg a különböző értékesítési csatornák – fiók, telefonos ügyfélszolgálat, Internet, mobil – egységes, gyors, a vevői elvárásokat kielégítő kiszolgálása. A vállalaton belüli rendszerek megfelelő integrációja nélkül nem valósítható meg más cégekkel és intézményekkel való, emberi beavatkozós nélküli hatékony együttműködés sem.
Napjainkban az üzleti és üzemeltetési hatékonyság javítása a kevésbé „informatikafüggő” nagy- és középvállalatoknál is előtérbe állítja az alkalmazásszigetek felszámolását. Minden cégméretre és bármilyen összetett problémára található megfelelő eszköz és megoldás, de a vállalati integrációt csak alapos tervezés, stratégia készítése után erős felsővezetői támogatás mellett, kisebb lépésekben végrehajtva lehet csak sikeresen megoldani. Az integrációs stratégiában komplex módon kell kezelni az alkalmazások konszolidációját is – elavult alkalmazások megszüntetése, a helyükre mások vásárlása vagy fejlesztése, alkalmazások funkcióinak összevonása stb.
A kisebb vállalkozások számára a legcélszerűbb az elterjedt technológiák valamelyikével (Java, .NET) bővíthető integrált vállalatirányítási termék használata és azok esetleges kiegészítése.
A folyamatok (alkalmazások) integrációja mellett meg kell oldani az üzleti adatok és a nem adatbázisban tárolt adatok (dokumentumok, weblapok, papír alapú dokumentumok digitalizált képei, hang, kép) integrációját is. Előbbi az üzleti intelligencia, utóbbi a dokumentum és tudáskezelés területe. Az üzleti folyamatokban sokszor kell felhasználnunk információt ezekből. Ugyancsak megoldandó a különböző rendszerek eltérő felhasználói felületeinek az egységesítése is.
Ezek a feladatok gyakran nagyon összetettek, speciális tudást igényelnek. Egy hagyományosan képzett programozó csapatnak bele is törne a bicskája. Erre valók az integrációra szakosodott cégek. Az integrátor cég – alapos felmérés után – segít az integrációs tervek és stratégia elkészítésében, a megfelelő integrációs eszközök kiválasztásában és összehangolásában.
Az informatikai alkalmazások világa egyébként a teljesen egységes vállalati platformok felé halad, ami szintén egyfajta integráció, az eddig különböző technológiájú és üzemeltethetőségű infrastruktúra elemek – portál, alkalmazás szerver, integrációs eszközök – egységesítése, összevonása. Ez jó az integrátornak, mert ezeket az eszközöket már nem kell összekapcsolni, és jó az üzemeltetőnek, mert egyszerűbb és olcsóbb a működtetésük.
Úgy gondolom – zárta szavait Kovács András –, hogy 10 éven belül a nagyvállalatok csaknem 100 százalékánál megvalósul a szisztematikus integráció, valamint a korszerű vállalati platformok bevezetése, és így az integrátori piac még hosszú évekig az egyik legdinamikusabban növekvő IT ágazat lesz.
Kapcsolódó cikkek
- Az Accenture-t építi a Vodafone integrált vállalatirányítási rendszerét
- Termelésirányítás Pályázati forrásból
- 6 ország, 90 cég: XAPT szerződés Microsoft Dynamics AX-re
- Számadó újdonságok: virtuális könyvelő és menedzsmentrendszerek
- Az Oracle megkezdi az Oracle E-Business Suite 12. verziójának forgalmazását
- Kereskedelmi banki ügyvitel Microsoft Dynamics AX-en
- Tízmilliós LIBRA Szoftver támogatás a Gödöllői Királyi Kastélynak
- RIS: az első JD Edwards outsourcing szolgáltató Magyarországon
- Oracle: központban az üzletmenet globális kezelése
- IV. SZÁMADÓ Nap: A menedzsment támogatása információval és informatikával
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.