A Ricoh vállalati tevékenységének egyre fokozódó globalizációjával összhangban elkészítette a Ricoh Group Társadalmi felelősségvállalás okiratát (CSR) és a Ricoh Group Viselkedési kódexét.
A Ricoh az elmúlt években elkötelezett környezetvédőként
és globális polgárként is növelte részvételét és befolyását a társadalmat
aktuálisan érintő kérdések megoldásában. Éppen ezért elengedhetetlenné vált,
hogy tevékenységét a puszta társadalmi hozzájárulásból a társadalom iránti
elkötelezettséggé bővítse, egy olyan vezetéssel az élén, amely fő feladatának a
vállalati szociális felelősségvállalást tekinti.
A vállalati tevékenység globalizálódásának következtében a
Ricoh Group tagjai a világ különböző országainak eltérő értékrendekkel
rendelkező állampolgárai, ezért vált egyre sürgetőbbé az 1993-ban megalkotott
Ricoh Vállalati viselkedési kódexének felülvizsgálata és újraalkotása, illetve
a Társadalmi felelősségvállalás okiratának létrehozása. A tagvállalatoknak
mindkét okiratot értékrend- és magatartásbeli útmutatóként kell elsajátítaniuk.
A Viselkedési kódex és a CSR-okirat előírásainak (melynek
alapelvei: Tisztesség a vállalati tevékenységben, Az emberek tiszteletben
tartása, Harmóniában a környezettel, Harmóniában a társadalommal) szigorú
betartása segíti a Ricoh Groupot abban, hogy elnyerje a vásárlók és a
társadalom eddiginél nagyobb fokú bizalmát.