Az Alcatel első negyedéve - "nagyon versengő" piaci környezet
Az üzemi eredmény 107 millió euróra nőtt, ez fordítva: a tavalyi utolsó negyedévi, 468 millió eurós eredményhez képest esett vissza, ellenben 27 százalékkal jobb volt a tavalyi első negyedévi 84 millió eurónál. A rátája 4,1 százalékos volt. z egész évre továbbra is 10 százalékos rátát valószínűsítenek a cégnél.
A forgalom 2,607 milliárd euró volt - az elemzők 2,614 milliárdra számítottak -, kisebb a negyedik negyedévi 3,806 milliárdnál, de 3,7 százalékkal több a tavalyi első negyedévi 2,515 milliárdnál. Változatlan euróárfolyamon 6,1 százalékos lett volna a növekedés.
Tavaly az Alcatel javította helyzetét 2003-hoz képest, de jelentősen elmaradt a piaci várakozástól. A tavalyi évről még nem fizetnek osztalékot, de azt ígérték, hogy erről az évről "már lesz valami".
Tavaly az egész évi adózott eredmény tavaly 281 millió euró lett a 2003-as 1,94 milliárd eurós veszteség után. A pénzforgalmi többlet 978 millió euróra gyarapodott 449 millióról, a nettó értékesítés 12,27 milliárd euróra nőtt 11,61 milliárdról.
Az idei első negyedre és az egész évre is a forgalom további, 3-5 százalékos növekedését jósolták korábban a vállalatnál.
A 2003-as eredményeket módosították, leszámítva a száloptikai tevékenységet, a mobilkészülék-gyártást és más tevékenységeket, amelyeket tavaly kivettek a csoportmérlegből. Az Alcatelnél tavaly áprilisban közölték, hogy a kínai TCL céggel vegyes vállalatot alapítanak mobilkészülékek gyártására. Az Alcatelnek 45 százaléka van a közös cégben, TCL-részvényekre való átváltás opciójával, 55 százalék pedig a kínai partneré, amely 55 millió eurónak megfelelő készpénz-befektetéssel járult hozzá az alapításhoz. Az Alcatel 45 millió eurót fektet be, és a közös
vállalatba vitte a mobiltelefon-üzletágát. A Sony Ericcson után ez a második európai próbálkozás olcsóbban termelő ázsiai partnerrel vegyes vállalatban föllendíteni a készülékgyártást, amely az Alcatelnél veszteséges volt.
Az Alcatel, háromévi sorozatos veszteség után, a tavalyi első negyedévtől ismét nyereséges, mindenekelőtt a mobilhálózati berendezések iránt növekvő keresletnek köszönhetően.
A német Siemensnél szerdán közölték, hogy a mobiltelefonkészülék-gyártást külön jogi személyiségű cégbe akarják kiszervezni, ez segíti majd esetleges partner találását. A Siemens távközlési üzletága a márciussal zárult negyedévben 19 millió eurós üzemi veszteségre váltott az egy évvel korábbi 146 millió eurós többletről.
Kapcsolódó cikkek
- Az Apple közzétette második negyedéves pénzügyi eredményét
- Bevétel- és profitnövekedés a Nemetscheknél
- F-Secure első negyedév: rekordszintű árbevétel és javuló jövedelmezőség
- HostLogic: tavaly 25 százalékos növekedés
- Az Infineon második üzleti negyedéve: ismét veszteség
- 611 millió dolláros veszteségről számolt be az AMD
- Nokia-negyedév: csaknem 10 milliárd eurós eladás
- A vártnál kisebb veszteség az LG.Philipsnél
- A France Télécom tavalyi éve: 28 százalékkal csökkent a profit
- A Telekom Austria tavalyi éve: 37,4 százalékkal nőtt a profit
360 fokos felmérést készített az IAB az influencerpiacról
Kik, milyen platformokon és hányan követnek ma influencereket? Mennyire tartják őket hitelesnek, és hányan vásárolnak terméket ajánlásaikra? Milyen típusai vannak az influencertartalmat fogyasztóknak? És a piaci szakemberek vajon mennyire látják hatékonynak az influenceres együttműködéseket?
Csúcstechnológiás cukormonitorozó rendszert vezet be itthon a magyar 77 Elektronika Kft.
A száz százalékban magyar 77 Elektronika Kft. új generációs, folyamatos cukormonitorozó rendszert vezet be itthon. A hazai piacon úttörőnek számító, magyar nyelven működő, egybeépített szenzor-távadó eszköz az eddiginél sokkal felhasználóbarátabb megoldást biztosít a diabéteszesek számára, amely a nap 24 órájában folyamatosan méri a szöveti cukorszintet.
Szegedi IT-startupból nemzetközi siker
Kecsmár Zsuzsa, az Antavo Loyalty Cloud társalapítója és stratégiai vezetője nyerte idén a nívós „Év Embere” díjat a Dubaiban megrendezett International Loyalty Awards-on.
Toronyház nyolcszögletű prizma kialakítással és vízszintes elhelyezhetőséggel
A Thermaltake, a prémium PC-hardvermegoldások vezető márkája bejelentette a The Tower 300 mikro toronyházat. A The Tower sorozat az egyik legnépszerűbb termékcsalád, ami az ikonikus függőleges toronyház-kialakításáról ismert.
Magyar szakember nyerte az International Loyalty Awards „Év Embere” díját
Kecsmár Zsuzsa, az Antavo Loyalty Cloud társalapítója és stratégiai vezetője nyerte idén a nívós „Év Embere” díjat a Dubaiban megrendezett International Loyalty Awards-on.