KSH: nő az internethívások száma és időtartama
A 100 lakosra jutó vezetékes fővonalak száma a negyedév végén 35,0 volt, szemben az előző év azonos időszaki 35,7-tel, illetve az előző negyedév végi 35,3-mal. Az ISDN vonalak aránya a vezetékes előfizetéseken belül változatlanul 17 százalék.
A vezetékes vonalakról indított hívások száma a hivatkozott időszakban, az internethívások adataival együtt 774 millió volt, ami szinte megegyezik a 2004. IV. negyedévben mérttel, a 2004. I. negyedévinél 8,8 százalékkal alacsonyabb.
A vezetékes hálózatban kezdeményezett hívások időtartama (2,8 milliárd perc) 13,6 százalékkal nőtt az előző időszakhoz képest és 0,4 százalékkal csökkent a 2004 I. negyedévihez viszonyítva.
Az internethívások száma és időtartama 4,3, illetve 8,2 százalékkal nőtt az I. negyedévben. Az egy vezetékes előfizetőre jutó hívások időtartama 794 perc volt, 15 százalékkal több, mint az előző negyedévben és 2 százalékkal magasabb, mint az előző év azonos időszakában.
A mobil-előfizetések száma 2005. I. negyedévében túllépte a 8,8 milliót, egy negyedév alatt 95 ezerrel, 1,1 százalékkal, az elmúlt egy évben 772 ezerrel 9,6 százalékkal bővült. Ugyanakkor 2005. I. negyedévében 7,6 százalékkal csökkent a mobilhálózatban kezdeményezett hívások száma és 2,7 százalékkal az összes, mobiltelefonálással töltött percidő.
A 100 lakosra jutó mobil-előfizetések száma a negyedév alatt 86,3-ról 87,2 -re emelkedett, 9,5 százalékkal haladta meg a 2004. I. negyedév végit.
A negyedév során a hívások átlagos hossza mind a vezetékes, mind a mobilhálózatokban nőtt.
A vezetékes hálózatban 3,6, a mobilhálózatban 1,6 percig tartott egy átlagos hívás. Az átlagosan 15,6 percig tartó internethívások nélkül a vezetékes hívások 2,8 percig tartottak. A mobilhálózatban kezdeményezett hívások a 2004 I. negyedévihez képest átlagosan 18 másodperccel hosszabbodtak.
Az internetszolgáltatók száma 2005 I. negyedévében 173 volt, 85-tel több, mint egy évvel korábban.
A jelentés szerint az internet-előfizetők 35 százaléka választotta a legalacsonyabb díjszabású modemes telefonvonali csatlakozást, és mindössze 4 százalékuk csatlakozott az internetre ISDN-vonalon. Az előfizetők 33 százaléka xDSL-vonalon, 20 százaléka kábeltévén, 5 százaléka vezeték nélküli internet-hozzáférési lehetőségen, 0,6 százaléka bérelt vonalon, 1,2 százaléka egyéb módon csatlakozott a világhálóra.
Az internetszolgáltatásokból származó nettó árbevétel 2005 I. negyedévében elérte a 14 milliárd forintot, ez 9 százalékkal több, mint az előző negyedévben és 37 százalékkal több a 2004. első negyedévinél - közölte a KSH.
Kapcsolódó cikkek
- Supernova 2007 konferencia: az internet és a fekete lyuk
- ProCurve infrastruktúrán készül a jövő internetének koncepciója
- Üzleti Vezetékes szám opció a Vodafone-tól
- KSH: az első negyedévben nőtt a széles sávú internet előfizetés
- Az internetes cenzúra terjedésére figyelmeztet az Amnesty International
- 122 millió európai az interneten
- Meghaladta az 1,1 milliót a szélessávú előfizetések száma
- A britek neteznek a legtöbbet
- Növekvő netcenzúra világszerte
- MS munkahelyi telefonok új generációja
Telekom ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Így parkolunk mi: hol és mennyit fizetnek a magyarok a várakozásért?
Országosan 720 forintot fizetnek átlagosan az autósok egy parkolásért, de 1000 forint alatt ritkán ússza meg az, aki Budapest belvárosában áll meg a járművével – derül ki a Simple mobilapplikáció statisztikájából. Több órát inkább a népszerű kirándulóhelyek és fürdők környékén várakoznak a magyar autósok, ezért vidéken a nyár számít kiemelt időszaknak parkolás szempontjából.
Karácsony korlátok nélkül
Az embereket egymástól elválasztó láthatatlan, de nagyon is érzékelhető falak áttöréséről szól a Telekom idei karácsonyi kampánya. Magyarország mellett a Deutsche Telekom Csoport kilenc másik európai országában bemutatott alkotás üzenete, hogy a bennünket körülvevő sokféle gátat legtöbbször mi magunk teremtjük meg, és hogy tudatos igyekezettel ugyanolyan egyszerűen lebonthatjuk őket – sokszor éppen a hétköznapok innovációi által – mint amilyen észrevétlenül felépültek.
A Samsung AI-alapú újításait ismerte el a Consumer Technology Association
A Samsung legújabb termékeit és szolgáltatásait a rangos CES 2025 Innovációs Díjjal ismerte el a Consumer Technology Association (CTA) szervezet, a vállalat négy kategóriában a „Legjobb Innováció” címet is elnyerte. A díjakat két hónappal a világ egyik legnagyobb és legjelentősebb technológiai eseményét, a CES 2025 kiállítást megelőzően osztják ki, ezek az elismerések is kiemelik a Samsung elkötelezettségét a fogyasztói elektronika határainak bővítése iránt. A mesterséges intelligencia, a fenntartható tervezés, valamint az inkluzív felhasználói élmény terén megvalósított fejlesztéseivel a Samsung továbbra is mércét állít az iparágban.
A HONOR Magic V3 és V2 a minimalista divat legjobb barátai
A telefon, a kulcsok, a laptop, a pénztárca, a tablet, az iratok és egyéb, a hétköznapi munkavégzéshez – sőt, létezéshez – szükséges holmik cipelése kimerítő lehet. Nem beszélve arról, hogy kihat a divatra is: elvégre olyan táskákra van szükségünk, amikbe ezek mind beleférnek. A táskaválasztás pedig öltözetünket is meghatározhatja.
Rejoy: Vitték a felújított telefonokat, mint a cukrot
A Rejoy november 17-ig tartó Black Fridayának első napján a magyar vásárlók több mint ezer darab felújított okostelefont, tabletet, laptopot és okosórát rendeltek meg. A mobilok közül a vásárlók az iPhone 12, 13 és 15-ös modellév felújított példányait keresik a leginkább, míg laptopból az M1 lapkával szerelt MacBook Air volt a legnépszerűbb. Utóbbi 199 990 forintos felújított példányait néhány óra alatt elkapkodták.