Adatbányászat: az IQSYS zászlóshajója

Kovács Attila, 2005. június 15. 16:32
„Üzleti tudás az adatok mélyén” mottóval rendezett, mintegy 100 résztvevővel szakmai napot ma Budapesten az IQSYS Rt. Megnyitót Verseghi-Nagy Miklós, a cég ügyvezetője tartott, hangsúlyozva, hogy a hat plusz egyből az adatbányászat, adattárház terület az egyik legfontosabb üzletág, mintegy 500 millió forintos éves árbevétellel.
A rendezvénnyel az IQSYS tudatosítani kívánta, hogy a vállalati saját információk megkeresése, kinyerése fontos előfeltétel a jó az üzleti döntések meghozatalához. Az ügyvezető utalt rá, hogy azért is önállóan mutatta be a társaság e téren szerzett tapasztalatait, szaktudását, mert „független integrátorként” egyetlen ismert vezető nemzetközi szállítótól sem hagyja magát befolyásolni. Az IQSYS, amely e téren a már bejáratott banki és telco szektorok mellett az ipar és az államigazgatás felé is kíván fordulni, egyaránt vállalja az adattisztítás, adattárház-építés és az adatbányászati elemzési feladatok elvégzését.

A félnapos konferencián a következő témákban hangzottak el előadások:

üzlet intelligencia – helyzetkép (Sipos Ferenc igazgató, IQSYS);
adatvagyon-kiaknázás az államigazgatásban (Papp Attila IQSYS);
analitikus CRM alkalmazása a mindennapokban - direkt kampányok támogatása (Schay Krisztina MKB); adatbányászati sikertényezők - banánhéjak az elemzésben (Fajszi Bulcsú IQSYS);
tudástőke mérése és elemzése (Boda György BME Gazdaságtudományi kar);
Zimmer Márton (adatbányász szakértő, IQSYS);
IFRS megoldás a CIB-ben (Gáspár Tibor CIB);
adatminőségi projektek tanulságai - adatklinika (Sinkó Máté IQSYS);
adatbányászat a meleghengerműben (prof. Cser László Corvinus egyetem).

A szakmai napon a lemorzsolódás-előrejelzés témában egy elemzési esettanulmányt is ismertettek.
Kulcsszavak: Iqsys adatbányászat

Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI

A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák

A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.

2024. november 21. 17:59

OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat

Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében.  Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.

2024. november 21. 16:35

Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup

Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.

2024. november 21. 14:56

Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket

A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.

2024. november 21. 11:39

A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell

Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.

2024. november 21. 10:12

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Huszadik alkalommal adták át a Hégető Honorka-díjakat

2024. november 21. 16:58

Hosszabbít ’Az Év Honlapja’ pályázat!

2024. november 19. 09:54

Törj be a digitális élvonalba: Nevezz ’Az Év Honlapja’ pályázatra!

2024. november 14. 16:36

A virtuális valóság az egészségügyet is forradalmasíthatja

2024. november 12. 18:01