Adatbányászat: az IQSYS zászlóshajója
A félnapos konferencián a következő témákban hangzottak el előadások:
üzlet intelligencia – helyzetkép (Sipos Ferenc igazgató, IQSYS);
adatvagyon-kiaknázás az államigazgatásban (Papp Attila IQSYS);
analitikus CRM alkalmazása a mindennapokban - direkt kampányok támogatása (Schay Krisztina MKB); adatbányászati sikertényezők - banánhéjak az elemzésben (Fajszi Bulcsú IQSYS);
tudástőke mérése és elemzése (Boda György BME Gazdaságtudományi kar);
Zimmer Márton (adatbányász szakértő, IQSYS);
IFRS megoldás a CIB-ben (Gáspár Tibor CIB);
adatminőségi projektek tanulságai - adatklinika (Sinkó Máté IQSYS);
adatbányászat a meleghengerműben (prof. Cser László Corvinus egyetem).
A szakmai napon a lemorzsolódás-előrejelzés témában egy elemzési esettanulmányt is ismertettek.
Kapcsolódó cikkek
- SPSS adatbányászati és adatelemzési konferencia - ötödször
- SPSS-labor az ELTE Társadalomtudományi Karán
- Szakmai elismerés és közönségdíj a SAS szoftvereinek
- Független kutatóintézet ajánlja az Oracle Data Mining szoftvert
- 20 millió adat egyetlen képernyőn
- Pontosabb és gyorsabb jelentések
- A média jövője - IT-szemmel
- Kibővítette kártyafeltöltő helyeinek számát a Vodafone
- IQSYS Informatikai Rt.: 15 százalékkal nagyobb bevétel
- Tíz éven belül egységes szoftverrendszer minden nagyvállalatnál
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.