SAP-verzióváltás a Nemzeti Autópálya Rt.-nél
A Nemzeti Autópálya Rt. SAP rendszer verzióváltásában a verzióváltást végző konzulensek mellett a Nemzeti Autópálya Rt. kulcsfelhasználóira és végfelhasználóira is jelentős szerep hárult.
A feladat megvalósítása során a Montana végigjárta mindazon lépcsőfokokat, amelyek a sikeres SAP bevezetéshez elengedhetetlenül szükségesek. Az első lépcsőben felmérte a Nemzeti Autópálya Rt. által működtetett üzleti folyamatokat és megtervezte ezek leképzését az SAP rendszerben. A felmérésre a Montana Rt. a jól bevált ARIS Toolset alkalmazást használta, melynek segítségével a projektben részt vevő szakemberek a megfelelő ismeretek birtokába juthattak. A verzióváltás további ütemeiben a funkcióazonos upgrade-hez szükséges feladatokat végezte el, majd az oktatások sora következett. Ezt követte az új rendszer dokumentálása. A legtöbb változást a kontrolling (CO) modul bevezetése okozta, mivel ilyent eddig nem használt a Nemzeti Autópálya Rt.
A pontos külső és belső projektvezetésnek köszönhetően a Montanának az új SAP rendszer elindítását a vállalt határidőre sikerült megvalósítania. A rendszer indítása csak a Montana Rt. által üzemeltetett Help-Desk szolgálatnál okozott többletterhelést, a felhasználók zökkenőmentesen álltak át az új rendszerre.
Az NA Rt. döntésének helyességét támasztja alá az Economist Intelligence Unitnak (EIU) a biztosítási és bankszektor körében végzett felmérésére épülő, alig egy hónapja közzétett tanulmánya. Ebben több mint 20 ország csaknem 600 vezető beosztású szakemberének kikérdezése során kiderült, hogy a vezető beosztású pénzintézeti szakemberek több mint fele vélte úgy: az adatkezelés és elemzés játssza majd a legfontosabb szerepet vállalatuk innovációs képessége szempontjából a 2010-ig tartó időszakban. A megkérdezett vezetők 84 százaléka szerint a technológia kulcsszerepet játszik abban, hogy cégük képes lesz-e megvalósítani új stratégiáit.
"Az informatikának pontosabb, naprakészebb és relevánsabb adatokat kell szolgáltatnia az ügyfelekről és a vállalati működésről a szervezet minden szintjén" - jelentette ki Denis McCauley, az Economist Intelligence Unit globális technológiai kutatásokért felelős igazgatója.
Kapcsolódó cikkek
- A cégvezetők 87 százaléka rosszul méri fel az IT-kockázatokat
- SAP: kompetencia-központ a Debreceni Egyetemen
- SAP-Novell: Közös Linux-támogatás
- Oracle: új világrekord négymagos és nyolcmagos platformokon
- Novell-SAP LinuxLab közös fejlesztés
- Új bíró, halasztás az Oracle-SAP perben
- A kereskedelmi bankok nem felelnek meg saját elvárásaiknak
- MonDoc iratkezelés a KIPSZER FT. Zrt.-nél
- SAP-Cisco csoportmunka megoldások
- Hódít az SAP a kkv-szektorban
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.