Rohamosan nő az internetes bankszolgáltatásokat igénybe vevők tábora

forrás Prim Online, 2005. július 25. 19:21
A GKI Gazdaságkutató Rt. és a T-Mobile Távközlési Rt. - a Sun Microsystems Kft.-val együttműködve - negyedévente felméri a vállalati internethasználati szokásokat, a hazai elektronikus gazdaság fejlődését. Jelen összefoglalónkban a pénzügyi szektor internet-gazdasággal összefüggő jellemzőit mutatjuk be.
2005. első negyedévében a pénzügyi szolgáltatók internet-használati indexe, a GKI – T-Mobile e-Pénzügyi Index, mely a bankok és a biztosítótársaságok internettel kapcsolatos várakozásait tükrözi, kismértékben csökkent és a 18,4-es értéket vette fel. Az előző negyedévvel szembeni csökkenés a biztosítók szinte minden területen tapasztalható visszafogottabb véleményének tudható be, míg a bankok általában optimistábban nyilatkoznak.

Internetes lehetőségek kihasználása

Az elmúlt két év során folyamatosan magasabbra értékelték a bankok azon képességüket, hogy mennyire tudják kihasználni internetben rejlő lehetőségeket. A bankok mind a jelenre, mind a következő 12 hónapra vonatkozó képességükről egyre magabiztosabban nyilatkoztak.

Az értékeléseket mérő index, amely a –100-as (egyáltalán nem tudja kihasználni a lehetőségeket) és a +100-as (teljes mértékben ki tudja használni a lehetőségeket) skálán mozoghat két év alatt mínusz 20-ról plusz 40-re emelkedett a felmérés időpontjában meglévő képességek tekintetében, és plusz 30-ról közel 80-ra emelkedett a jövőbeli képességeket illetően.

Internetes szolgáltatások


A bankok várakozásai alapján az internetes bankszolgáltatások közül továbbra is az internetes átutalások aránya növekszik majd a legnagyobb mértékben mind a lakossági, mind a vállalati ügyfelek között. A második, illetve harmadik helyre a lakossági ügyfélkör esetében a mobilegyenleg feltöltése, illetve a számlainformációk lekérdezése, a vállalati ügyfelek esetében a mobilegyenleg feltöltése és a betétlekötések kerültek. Ugyanakkor a lakosság körében a részvények vételén/eladásán kívül a többi online banki szolgáltatás tekintetében is növekedésre számítanak a válaszoló hitelintézetek.

Internetes banki ügyfelek


2005. március 31-én az internetes folyószámla-szolgáltatásokkal rendelkező hitelintézetek 520 ezer internetbanki szolgáltatásokra szerződött lakossági ügyféllel rendelkeztek, ami 8,4%-kal több mint 3 hónappal, és 44%-kal magasabb, mint egy évvel korábban. Az internetbanki szolgáltatásokra szerződött vállalkozások száma ugyanebben az időpontban 83 ezer volt, ami 12%-os, illetve 50%-os növekedést takar a megelőző 3, illetve 12 hónap során.

Online biztosítások
A biztosítások széles köre megköthető már a magyarországi biztosítók honlapjain, vagy a velük szerződésben álló internetes alkuszcégeken keresztül. A biztosítási termékek közül a kötelező gépjármű-biztosítás köthető meg a legtöbb helyen az interneten keresztül. A biztosítások internetes értékesítésében egyre nagyobb szerepet játszanak azok a biztosítási portálok, internetes biztosítási alkuszcégek, amelyek összegyűjtik a különböző biztosítók ajánlatait, és keresési, összehasonlítási lehetőséget biztosítanak a termékek közt.

A biztosítók - hasonlóan a korábbi felmérési eredménykehez - továbbra is a kötelező gépjármű-biztosítás interneten keresztüli értékesítésében várják a legnagyobb növekedést a következő 12 hónap során. 2005 első negyedévében a válaszadók ugyanakkor a lakásbiztosítás és a casco online értékesítésében is jelentős emelkedésre számítottak.
Kulcsszavak: bankszolg

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Huszadik alkalommal adták át a Hégető Honorka-díjakat

2024. november 21. 16:58

Hosszabbít ’Az Év Honlapja’ pályázat!

2024. november 19. 09:54

Törj be a digitális élvonalba: Nevezz ’Az Év Honlapja’ pályázatra!

2024. november 14. 16:36

A virtuális valóság az egészségügyet is forradalmasíthatja

2024. november 12. 18:01