Rohamosan nő az internetes bankszolgáltatásokat igénybe vevők tábora
forrás Prim Online, 2005. július 25. 19:21
A GKI Gazdaságkutató Rt. és a T-Mobile Távközlési Rt. - a Sun
Microsystems Kft.-val együttműködve - negyedévente felméri a vállalati
internethasználati szokásokat, a hazai elektronikus gazdaság
fejlődését. Jelen összefoglalónkban a pénzügyi szektor
internet-gazdasággal összefüggő jellemzőit mutatjuk be.
2005. első negyedévében a pénzügyi szolgáltatók internet-használati indexe, a GKI – T-Mobile e-Pénzügyi Index, mely a bankok és a biztosítótársaságok internettel kapcsolatos várakozásait tükrözi, kismértékben csökkent és a 18,4-es értéket vette fel. Az előző negyedévvel szembeni csökkenés a biztosítók szinte minden területen tapasztalható visszafogottabb véleményének tudható be, míg a bankok általában optimistábban nyilatkoznak.
Internetes lehetőségek kihasználása
Az elmúlt két év során folyamatosan magasabbra értékelték a bankok azon képességüket, hogy mennyire tudják kihasználni internetben rejlő lehetőségeket. A bankok mind a jelenre, mind a következő 12 hónapra vonatkozó képességükről egyre magabiztosabban nyilatkoztak.
Az értékeléseket mérő index, amely a –100-as (egyáltalán nem tudja kihasználni a lehetőségeket) és a +100-as (teljes mértékben ki tudja használni a lehetőségeket) skálán mozoghat két év alatt mínusz 20-ról plusz 40-re emelkedett a felmérés időpontjában meglévő képességek tekintetében, és plusz 30-ról közel 80-ra emelkedett a jövőbeli képességeket illetően.
Internetes szolgáltatások
A bankok várakozásai alapján az internetes bankszolgáltatások közül továbbra is az internetes átutalások aránya növekszik majd a legnagyobb mértékben mind a lakossági, mind a vállalati ügyfelek között. A második, illetve harmadik helyre a lakossági ügyfélkör esetében a mobilegyenleg feltöltése, illetve a számlainformációk lekérdezése, a vállalati ügyfelek esetében a mobilegyenleg feltöltése és a betétlekötések kerültek. Ugyanakkor a lakosság körében a részvények vételén/eladásán kívül a többi online banki szolgáltatás tekintetében is növekedésre számítanak a válaszoló hitelintézetek.
Internetes banki ügyfelek
2005. március 31-én az internetes folyószámla-szolgáltatásokkal rendelkező hitelintézetek 520 ezer internetbanki szolgáltatásokra szerződött lakossági ügyféllel rendelkeztek, ami 8,4%-kal több mint 3 hónappal, és 44%-kal magasabb, mint egy évvel korábban. Az internetbanki szolgáltatásokra szerződött vállalkozások száma ugyanebben az időpontban 83 ezer volt, ami 12%-os, illetve 50%-os növekedést takar a megelőző 3, illetve 12 hónap során.
Online biztosítások
A biztosítások széles köre megköthető már a magyarországi biztosítók honlapjain, vagy a velük szerződésben álló internetes alkuszcégeken keresztül. A biztosítási termékek közül a kötelező gépjármű-biztosítás köthető meg a legtöbb helyen az interneten keresztül. A biztosítások internetes értékesítésében egyre nagyobb szerepet játszanak azok a biztosítási portálok, internetes biztosítási alkuszcégek, amelyek összegyűjtik a különböző biztosítók ajánlatait, és keresési, összehasonlítási lehetőséget biztosítanak a termékek közt.
A biztosítók - hasonlóan a korábbi felmérési eredménykehez - továbbra is a kötelező gépjármű-biztosítás interneten keresztüli értékesítésében várják a legnagyobb növekedést a következő 12 hónap során. 2005 első negyedévében a válaszadók ugyanakkor a lakásbiztosítás és a casco online értékesítésében is jelentős emelkedésre számítottak.
Internetes lehetőségek kihasználása
Az elmúlt két év során folyamatosan magasabbra értékelték a bankok azon képességüket, hogy mennyire tudják kihasználni internetben rejlő lehetőségeket. A bankok mind a jelenre, mind a következő 12 hónapra vonatkozó képességükről egyre magabiztosabban nyilatkoztak.
Az értékeléseket mérő index, amely a –100-as (egyáltalán nem tudja kihasználni a lehetőségeket) és a +100-as (teljes mértékben ki tudja használni a lehetőségeket) skálán mozoghat két év alatt mínusz 20-ról plusz 40-re emelkedett a felmérés időpontjában meglévő képességek tekintetében, és plusz 30-ról közel 80-ra emelkedett a jövőbeli képességeket illetően.
Internetes szolgáltatások
A bankok várakozásai alapján az internetes bankszolgáltatások közül továbbra is az internetes átutalások aránya növekszik majd a legnagyobb mértékben mind a lakossági, mind a vállalati ügyfelek között. A második, illetve harmadik helyre a lakossági ügyfélkör esetében a mobilegyenleg feltöltése, illetve a számlainformációk lekérdezése, a vállalati ügyfelek esetében a mobilegyenleg feltöltése és a betétlekötések kerültek. Ugyanakkor a lakosság körében a részvények vételén/eladásán kívül a többi online banki szolgáltatás tekintetében is növekedésre számítanak a válaszoló hitelintézetek.
Internetes banki ügyfelek
2005. március 31-én az internetes folyószámla-szolgáltatásokkal rendelkező hitelintézetek 520 ezer internetbanki szolgáltatásokra szerződött lakossági ügyféllel rendelkeztek, ami 8,4%-kal több mint 3 hónappal, és 44%-kal magasabb, mint egy évvel korábban. Az internetbanki szolgáltatásokra szerződött vállalkozások száma ugyanebben az időpontban 83 ezer volt, ami 12%-os, illetve 50%-os növekedést takar a megelőző 3, illetve 12 hónap során.
Online biztosítások
A biztosítások széles köre megköthető már a magyarországi biztosítók honlapjain, vagy a velük szerződésben álló internetes alkuszcégeken keresztül. A biztosítási termékek közül a kötelező gépjármű-biztosítás köthető meg a legtöbb helyen az interneten keresztül. A biztosítások internetes értékesítésében egyre nagyobb szerepet játszanak azok a biztosítási portálok, internetes biztosítási alkuszcégek, amelyek összegyűjtik a különböző biztosítók ajánlatait, és keresési, összehasonlítási lehetőséget biztosítanak a termékek közt.
A biztosítók - hasonlóan a korábbi felmérési eredménykehez - továbbra is a kötelező gépjármű-biztosítás interneten keresztüli értékesítésében várják a legnagyobb növekedést a következő 12 hónap során. 2005 első negyedévében a válaszadók ugyanakkor a lakásbiztosítás és a casco online értékesítésében is jelentős emelkedésre számítottak.
Kulcsszavak: bankszolg
Kapcsolódó cikkek
- Dinamikusan emelkedik az internetbanki ügyfelek száma
- A kereskedelmi bankok nem felelnek meg saját elvárásaiknak
- A Postbank is a Novell megoldásait választotta
- Onlinet - az idén 900 millió forint bevétel
- Mobiltelefonos nemzetközi átutalások
- Microsoft alapú back-office rendszer a Groupamánál
- Kereskedelmi banki ügyvitel Microsoft Dynamics AX-en
- 1,1 millió dolláros banki csalás
- Az IBM, az Oracle és az i-flex együttműködik a banki megoldások területén
- Mobil authentikáció az Atigristől