Közvélemény 48 óra alatt

forrás Prim Online, 2005. július 28. 12:37
Az NRC Piackutató most bevezetett Klikk48 szolgáltatása keretében vállalja, hogy két napon belül végez el piac és közvélemény-kutatásokat, célcsoport-vizsgálatokat vagy reklámteszteket. Az interneten keresztül lekérdezett kérdőívek segítségével a hazai vállalatok, valamint a társadalmi- és az állami szervezetek szinte azonnal válaszokat kaphatnak az őket érdeklő kérdésekre.
Az NRC alig egy hónappal ezelőtt – a TNS Hungary és az iAudit International együttműködésével – internetes hirdetéselemző és látogatottság vizsgáló szolgáltatást vezetett be a magyar piacra, mely elsősorban a portálok tulajdonosai és az online hirdetők jobb tájékoztatását szolgálja.

Az NRC új, Klikk48 névre hallgató szolgáltatásának ennél sokkal szélesebb a célcsoportja, hiszen minden vállalat igyekszik megtudni, mit gondolnak termékeiről, szolgáltatásairól, vagy adott esetben reklámjairól a fogyasztók, ugyan úgy, ahogy minden társadalmi szervezetet érdekel, milyen attitűdökkel viseltetnek irányába az állampolgárok. E kérdésekre azonban a hagyományos piackutatási eszközökkel – például személyes vagy telefonos lekérdezéssel, fókuszcsoportos vizsgálatokkal – sokszor túlságosan sokáig tart, vagy túlságosan sokba kerül megtalálni a válaszokat.

Gyorsabb


Az NRC tulajdonában lévő NetPanel.hu lekérdezői rendszer hátterében egy 50000 főt számláló válaszadói közösség áll. „Ez a létszám már eddig is lehetővé tette, hogy néhány nap alatt lekérdezzünk több ezer válaszadót. A kutatások teljes lebonyolítása azonban – a kérdőívek leprogramozásának munkaigénye miatt – csak átlagosan egy hét alatt volt lehetséges.” –mondja Klenovszki János, az NRC ügyvezetője.

A kutatócég így a freQuest Kft.-vel közösen kifejlesztett egy szoftvert, ami lehetővé teszi, hogy a kérdőív elfogadásától számított néhány percen belül elinduljon az online kérdőív és az adatfelvétel. „A rendszer a kérdőív elkészítésén túl a megbízó számára automatikusan elkészíti a statisztikákat és az ábrákat, így a Klikk48 szolgáltatásunk keretében vállalni tudjuk, hogy két napon belül végzünk el piac és közvélemény-kutatásokat, célcsoport-vizsgálatokat, reklám- vagy csomagolás teszteket - beleértve a kérdőív leprogramozásától kezdve a válaszok értelmezéséig tartó teljes folyamatot.” – hangsúlyozza az ügyvezető. A szolgáltatás többek között felhasználható internetes üzleti tervek életképességének vizsgálatára, tervezett reklámkampányok hatékonyságának mérésére, vagy akár webfejlesztések során az új weboldal tesztelésére.

Megbízhatóbb


Klenovszki János hozzátette, hogy az internet, mint médium kitűnően alkalmas arra is, hogy a válaszadók véleményét kényes társadalmi vagy piaci kérdésekben megismerjük. Az internetezők ugyanis nem palástolják el valós álláspontjukat, míg a személyesen felvett kérdőívek esetén a kérdezőbiztosok jelenléte a társadalmilag elfogadott normák irányába terelheti a válaszadást. Az online kérdőívek esetében ezen kívül nem kell számolni az idő nyomásával – minden internet-felhasználó annyit gondolkodik az egyes kérdéseken, amennyit szeretne –, és az őszinteség irányába hat az is, hogy a válaszadók megszokott környezetükben töltik ki a kérdőíveket. Az NRC ügyvezetője szerint mindennek következtében az online kutatások sok esetben a hagyományos felméréseknél megbízhatóbban tükrözik a válaszadók véleményét.
Kulcsszavak: kutatás NRC

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Huszadik alkalommal adták át a Hégető Honorka-díjakat

2024. november 21. 16:58

Hosszabbít ’Az Év Honlapja’ pályázat!

2024. november 19. 09:54

Törj be a digitális élvonalba: Nevezz ’Az Év Honlapja’ pályázatra!

2024. november 14. 16:36

A virtuális valóság az egészségügyet is forradalmasíthatja

2024. november 12. 18:01