A bankok elavuló számítógépes alaprendszereik átalakítására készülődnek
A megkérdezett bankvezetők 70 százaléka úgy vélte, hogy banki számítógépes alaprendszereik sikeres működését elsősorban a rugalmatlanság akadályozza, csaknem 50 százalékuk pedig a nagy karbantartási költségeket és a rendszerintegráció hiányát említette mint versenyképességet korlátozó tényezőt. A gondok megoldására a felmérésbe bevont bankok egy része a következő öt évben számítógépes alaprendszerének lecserélését tervezi. Európában a megkérdezettek 30 százaléka, az ázsiai és csendes-óceáni térségben több mint 35 százaléka, Észak-Amerikában pedig több mint 20 százaléka nyilatkozott így.
A felmérésbe csaknem 1500 vezető bankárt vontak be a világ minden tájáról, a mintában a világ száz legnagyobb bankjából 43 képviseltette magát. A méreteiket tekintve ugyancsak eltérő bankok 40 százaléka Európában, 30 százaléka Ázsiában és a csendes-óceáni térségben, 30 százaléka pedig Észak-Amerikában működik. A felmérésben alkalmazott definíció szerint a bankok számítógépes alaprendszerei mindazokat az informatikai eszközöket foglalják magukban, amelyek segítségével a bankok alapvető pénzügyi termékeiket és szolgáltatásaikat kezelik, beleértve az ügyfelek, a betétek, a hitelek, a jelzálogok, a fizetési tranzakciók és a hitelkártyák adatainak nyilvántartását.
Az alaprendszerrel kapcsolatos kérdések igencsak foglalkoztatják a beosztott munkatársakat. Véleményük szerint a régi rendszerek alkalmazása az ügyfelekkel való napi kapcsolattartás során többek között az alábbi problémákat veti fel:
A munkaidő csaknem 40 százalékát az ügyfelekkel kapcsolatos háttérmunkára (back-office tevékenységre), nem pedig közvetlenül az ügyfelekre fordítják. Az ázsiai és csendes-óceáni munkatársak körében ez az arány a 48 százalékot is eléri. Észak-Amerikában és Európában is sok időt, a munkaidő 36 illetve 34 százalékát fordítják háttértevékenységre.
A beosztott munkatársak egyetértettek abban, hogy elsősorban a rendszerek sebessége (38 százalék) és a különféle alkalmazások integrációja (38 százalék) terén lenne szükség gyors javulásra. Európában különösen sokan (50 százalék) panaszkodtak a rendszerek lassúságára, míg az ázsiai és csendes-óceáni térségben és Észak-Amerikában főleg a különféle alkalmazások integrációja okoz gondot (41 illetve 38 százalék).
A beosztottak fele úgy vélekedett, hogy a feldolgozás során a legsúlyosabb problémát a gyakori és felesleges késedelmek okozzák, de említették az ügyfelek adatainak ellentmondásaiból és pontos igényeik meg nem értéséből fakadó problémákat is.
A meglevő ügyfelekre alapozó üzletfejlesztés leghatékonyabb módszereivel kapcsolatos vélemények erősen megoszlottak. Az ázsiai és csendes-óceáni válaszadók 54 százaléka szerint jobban meg kellene érteni az ügyfelek igényeit, az európai válaszadók 55 százaléka és az észak-amerikaiak 41 százaléka pedig úgy vélte, hogy több időt kellene fordítani az ügyfelekre.
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.