A SAS piacvezető a prediktív analitikai szoftverek piacán
forrás Prim Online, 2005. szeptember 21. 15:45
Az informatikai piac vezető kutató és tanácsadó cége, az IDC legújabb
felmérése elkülönítve vizsgálta az alapvető, vagyis leíró CRM és a
prediktív, vagyis előrejelzéseket készítő analitikai megoldások piacát.
A tanulmány szerint a 2002 és 2004 közötti időszakban piaci részesedése
alapján a SAS bizonyult a prediktív analitikai szoftverek
piacvezetőjének.
A SAS 9 nyílt és bővíthető nagyvállalati adatelemző platformra építve klaszterelemzést, döntési fákat, piaci kosár elemzést, regressziós modellezést, neurális hálókat, genetikai algoritmusokat, szövegbányászatot, hipotézis-vizsgálatot és a döntési analitikát kínál, amelyek önmagunkban is de főleg módszerkombinációkként segítik a döntéshozók munkáját.
Az IDC definíciója szerint a leíró elemzések informatikai eszközei olyan alkalmazáscsomagokból állnak, amelyek gyakoriságokat, kereszt-táblákat, számítanak, valamint lekérdezéseket és kimutatásokat állítanak elő. A SAS CRM alkalmazásai azonban ezen is túlmutatnak: a kimutatás-készítéssel szemben az optimalizálásra helyezik a hangsúlyt.
Az SAS Customer Intelligence megoldásai az SAS Enterprise Intelligence Platformon alapulnak; bővíthetők, egyéni igényekhez szabhatók és integrálhatók más alkalmazásokkal, illetve olyan új megoldásokat biztosítanak, amelyek kielégíti a vállalatok egyedi üzleti követelményeit. Magyarországon többek között a Magyar Kereskedelmi Bank, a Budapest Bank, a CIB Bank, Shell és a T-Mobile alkalmazzák a SAS CRM szoftvereit.
Az IDC definíciója szerint a leíró elemzések informatikai eszközei olyan alkalmazáscsomagokból állnak, amelyek gyakoriságokat, kereszt-táblákat, számítanak, valamint lekérdezéseket és kimutatásokat állítanak elő. A SAS CRM alkalmazásai azonban ezen is túlmutatnak: a kimutatás-készítéssel szemben az optimalizálásra helyezik a hangsúlyt.
Az SAS Customer Intelligence megoldásai az SAS Enterprise Intelligence Platformon alapulnak; bővíthetők, egyéni igényekhez szabhatók és integrálhatók más alkalmazásokkal, illetve olyan új megoldásokat biztosítanak, amelyek kielégíti a vállalatok egyedi üzleti követelményeit. Magyarországon többek között a Magyar Kereskedelmi Bank, a Budapest Bank, a CIB Bank, Shell és a T-Mobile alkalmazzák a SAS CRM szoftvereit.
Kapcsolódó cikkek
- Az Accenture-t építi a Vodafone integrált vállalatirányítási rendszerét
- Az Oracle megjelentette a Siebel CRM új verzióját
- Oracle: Siebel CRM Professional Edition itthon is
- Korszerűsíti ügyfélszolgálatát a Sárga Angyal
- Az SAP világszinten piacvezető a vállalati informatikai megoldások területén
- Microsoft online CRM szoftver
- Cisco és Microsoft integrált ügyfélkapcsolat-kezelő megoldás KKV-knak
- Microsoft CRM 3.0: ügyfélkapcsolat-kezelés magyarul
- Számadó: integrált vállalatirányítási csomag minicégeknek
- Microsoft Navision integrált vállalatirányítási rendszer a Synergon csoportnál