HP Megoldás Akadémia: használat- és munkahelyalapú szolgáltatások

forrás Prim Online, 2005. október 6. 19:19
Az integráció, a konszolidáció és a menedzsment (ICM), vagyis az informatikai eszközpark, illetve flottamenedzsment szolgáltatás lényege a felhasználáson alapuló alapinformatikai szolgáltatások összessége, azaz az eszközök (notebook, asztali számítógép, nyomtató, szerver, hálózat) és üzemeltetési szolgáltatások olyan kombinációja, ahol az ügyfél a használatért fizet. Ez volt a központi üzenete a HP Magyarország harmadik Megoldás Akadémia rendezvényének.
A rendezvényt Beck György, a HP Magyarország vezérigazgatója és Jan Zadak, a HP európai alelnöke, regionális vezérigazgató nyitotta meg, majd ezt követően Kajtor Tamás üzletfejlesztési igazgató vázolta a HP megoldási javaslatait a költséghatékonyság kérdésére. Ezt követően két különálló szekcióban zajlottak tovább az előadások. Az IT szekcióban eszközoldalról közelítették meg az előadók a konferencia központi kérdését, míg a gazdasági szekcióban üzleti megközelítésből vizsgálták az előadók ugyanezt.

A rendezvény fő témája a HP ICM szolgáltatás portfoliója: ez a megoldás szinte bármilyen informatikai eszközre kiterjedhet, amely munkahely- vagy használatalapon működtethető (munkahelyalapon: PC, notebook, számítógépes hálózat, szerverek /külön-külön és együtt is/; használat, illetve per lap alapon: fax, fénymásoló, lapolvasó, nyomtató vagy ezek funkcióit egyben megvalósító többfunkciós eszközök). Az ICM szolgáltatások segítségével jelentősen csökkenthetők a működési költségek (hiszen egy homogén eszközpark könnyebben és olcsóbban üzemeltethető), miközben a beruházási, az adminisztrációs és az addicionális üzemeltetési költségek nem terhelik az ügyfél informatikai költségvetését (az eszközök a szolgáltató tulajdonát képezik). A HP konszolidált környezetet, funkcionálisan többet nyújtó, eszközöket, pontos elszámolást lehetővé tevő menedzsment környezetet telepít, az ügyfél olcsóbban és kisebb kockázatok mellett jut korszerű alapinformatikai környezethez.

A környezethez kapcsolódó HP szolgáltatásokat az ITIL ajánlások alapján felépített, egységes, számonkérhető szolgáltatási szintek, magas színvonalú szolgáltatások és egy kézben tartott rendszerek jellemzik.

A teljes ICM portolió lényege a modularitásban rejlik. A HP egyrészt biztosítja a szükséges tudást, szakértelmet és erőforrást, másrészt megkeresi az ésszerűsítési, megtakarítási lehetőségeket és biztosítja az összes szükséges szolgáltatást, amely az üzemeltetéshez kell. Mindezt egy teljes körű felméréssel téve teljessé, hiszen a szolgáltatás csak akkor lehet tökéletes, ha a szolgáltató pontosan ismeri a környezetet, az elvárásokat és a valós költségeket. Mindezek tudatában a cég szakemberei felkutatják a megtakarítási lehetőségeket (eszköz, szolgáltatás, szolgáltató konszolidáció), meghatározzák, honnan, hová, mennyi idő alatt lehetséges eljutni. Az ezen alapelvek alapján kidolgozott megállapodás keretében bocsátja a HP rendelkezésre a szükséges eszközparkot és szolgáltatásokat.

A HP a használat-, illetve munkahelyalapú szolgáltatásai keretében a legkorszerűbb eszközparkot bocsátja a cégek rendelkezésre, miközben igény esetén a szolgáltatás kezdeti fázisában opcionálisan visszavásárolja a régi, meglevő eszközöket is. A szolgáltatás keretében a cég elvégzi az új eszközpark kialakítását, telepítését, teljes felelősséggel üzemelteti azokat, rugalmasan igazodik a változásokhoz, majd az életciklus végén környezet tudatosan, az EU-normáknak megfelelően megsemmisíti a használt eszközöket, gondoskodik a kellékanyagok visszagyűjtéséről és újrafeldolgozásról.

A HP hazai és nemzetközi tapasztalatai nyomán azt vallja, hogy a valós igények és költségek ismeretében az ügyfél képviselőivel közösen kell kialakítani a legjobb ár/teljesítményt nyújtó megoldást, oly módon, hogy az infrastruktúra összes komponensét vizsgálja, nem pedig csupán egy-egy komponenst ragad ki a teljes környezetből (külön a PC, monitor, vagy nyomtató, kellékanyag, stb.).

Az ICM szolgáltatás a 300 számítógépes munkahellyel rendelkező cégek számára ajánlott, hisz az ő esetükben merül fel a kérdés, hogy megfelelő nyereséget termel-e az a döntés, hogy a szervezet akár több tucat szervert, nyomtatót (ahhoz kellékanyagokat), több száz PC-t vásároljon, meghibásodott gépeket javítson, időről időre szoftverkörnyezetet telepítsen, frissítsen, biztonsági kockázatokat menedzseljen, s ehhez alkalmazottként tevékenykedő megbízható szakembereket foglalkoztasson, környezetvédelmi szempontokra figyeljen, vagy csak birtokolja és használja az eszközöket anélkül, hogy azok műszaki állapotával foglalkoznia kellene, és eközben még a költségei is kedvezőbbek legyenek?

Egy szervezet csak úgy tud hosszú távon versenyképes maradni és rugalmasan alkalmazkodni az igények változásához, ha működési környezete is ezt teszi. Ez pedig csak akkor lehetséges, ha a kiszolgáló informatikai környezet is gyorsan illeszkedik a szükségletekhez. Ennek keretében egy hosszú távú együttműködésben gondolkodó, szolgáltatás szemléletű beszerzéspolitika folyamatosan méri a szolgáltató teljesítményét és elvárja tőle a hatékonyság folyamatos fokozását a szolgáltatási együttműködés teljes életciklusában. Egy menedzselt informatikai környezetben pontosan átlátható, hogy ki mit csinál, valóban arra használja-e a reá bízott eszközt, hogy a vállalat számára értéket teremtsen. A HP megközelítése alapján a szolgáltatás keretében nagy hangsúlyt helyez a szolgáltatás mérhetőségére, a szolgáltatás és szolgáltató konszolidációra, a szoros partneri viszonyra. Ily módon az ICM szolgáltatás portfolió segítségével a valós költségek tudatosan egyensúlyba hozhatók.
Kulcsszavak: HP-hu

Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI

A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák

A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.

2024. november 21. 17:59

OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat

Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében.  Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.

2024. november 21. 16:35

Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup

Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.

2024. november 21. 14:56

Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket

A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.

2024. november 21. 11:39

A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell

Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.

2024. november 21. 10:12

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Huszadik alkalommal adták át a Hégető Honorka-díjakat

2024. november 21. 16:58

Hosszabbít ’Az Év Honlapja’ pályázat!

2024. november 19. 09:54

Törj be a digitális élvonalba: Nevezz ’Az Év Honlapja’ pályázatra!

2024. november 14. 16:36

A virtuális valóság az egészségügyet is forradalmasíthatja

2024. november 12. 18:01