Alerant éves konferencia: BEA Systems technológiai és termékújdonságok
A konferencia szakmai előadásai olyan átfogó és aktuális kérdésekkel foglalkoztak, mint a rugalmas, a gyorsan változó igényekre megfelelő megoldást adó informatikai infrastruktúra kialakítása, integráció heterogén környezetben, valamint a speciális iparági kihívások.
Marian Grala, a BEA Systems Ausztriáért és Kelet-Európáért felelős igazgatója előadásában elmondta, mára bizonyossá vált, hogy a szolgáltatásorientált architektúrák kialakítása jelenti a megoldást a vállalatok számára. A SOA-rendszerek bevezetése érdekében a megfelelő eszközök és technológiák létrehozása mellett a BEA átfogó módszertant nyújt és jelentős SOA-szakértelmet munkatársai, illetve partnerei révén.
Mikulas Strelecky, a BEA Systems vezető rendszermérnöke és Ertner Iván Péter, az Alerant vezető technológusa a BEA új termékvonaláról, az AquaLogicról beszélt, mely teljes körű szolgáltatás-infrastruktúrát biztosít szolgáltatásorientált architektúrák kifejlesztéséhez, telepítéséhez, kezeléséhez és üzemeltetéséhez. A SOA-rendszerek kialakításához már eddig is rendelkezésre álltak megfelelő eszközök, így az alapinfrastrutkúra (WebLogic Server), szabványok, tervezési metodológia és fejlesztési keretrendszerek (WebLogic Workshop, Apache Beehive), nem létezett viszont olyan egységes eszközkészlet, mely a szolgáltatások kialakításával, kezelésével foglalkozott volna. Hiánypótló tehát az AquaLogic termékcsalád, mellyel a létrehozott szolgáltatások regisztrációja, életcikluskezelése, menedzsmentje (monitoring, naplózás, jogosultságkezelés) egységessé és áttekinthetővé válik; biztosítja, hogy azok homogén és heterogén környezetben egyaránt jól működjenek. Az AquaLogic eszközeivel kialakított intelligens szolgáltatások ezen kívül rugalmasan teljesítik az üzleti logika elvárásait (például a tartalomfüggő üzenetközetítést).
A szolgáltatásorientált architektúrák kialakításához szükséges alapinfrastruktúrát a BEA WebLogic Serverének új, 9.0-ás verziója biztosítja. Németh László, az Alerant Rt. technológiai igazgatója a szerver fejlesztőknek és üzemeltetőknek szóló újdonságairól beszélt. A hatékony fejlesztést segíti elő a több programozási modell, illetve a meglévő és friss szabványok támogatása, a nagy teljesítményű XML-feldolgozás, valamint a plug-in rendszerű security framework. Az üzemeltetés és menedzsment számára jelent segítséget a professzionális adminisztrációs konzol, az új diagnosztikai szolgáltatás, valamint a telepítési folyamatok teljes biztonsága.
Napjaink egyik legégetőbb informatikai kérdése a speciális iparági megoldások létrehozása. Darmai Gábor, az Alerant vezető technológusa a BEA iparágaknak szóló, többszintű megoldásmintáiról beszélt előadásában. A BEA egyrészt egy olyan szolgáltatásorientált architektúrát nyújt, mellyel az üzleti folyamatok jól elkülöníthetőkké és menedzselhetővé válnak, másrészt rugalmasan felhasználható komponensgyűjteményt (pl. Customer Self-Service Accelerator Kit), végül speciálisan egy-egy iparágnak szóló eszközöket. Ez utóbbi közé tartozik a távközlés számára készített WebLogic Communications Platform, mellyel egyszerűen, szabadon variálva hozhatunk létre összetett kommunikációs szolgáltatásokat.
Az előadáshoz kapcsolódva, a telekommunikációs szolgáltatások fejlesztésében szerzett tapasztalatairól beszélt Iváncsics Pál, a T-Mobile Magyarország IT-alkalmazásfejlesztési igazgatója, megerősítve a nap folyamán elhangzottakat. Előadásában szólt a távközlés előtt álló jelenlegi és várható kihívásokról, a mobil szolgáltatások és az informatika egyre növekvő konvergenciájáról.
Az esemény záró szekciójában Kalapos Viktor, a HP Magyarország szoftver tanácsadója a BEA WebLogic-ban futó alkalmazások magas szintű monitorozozási és menedzselési lehetőségeit ismertette.
Kapcsolódó cikkek
- A Microsoft házon belül teszteli új szerverszoftverét
- Emberközpontú üzleti rendszerek dinamikus informatikai környezetben
- Eseményvezérelt SOA
- Fiókirodát nyit Budapesten a BEA Systems
- Java EE 5 kompatibilis alkalmazásszerver a BEA-tól
- Web 2.0 termékek a BEA Systemstől
- Szabványok a szolgáltatásorientált fejlesztésért
- Stratégiai szövetséget kötött a CA és a BEA Systems
- Virtualizáció SUSE Linuxon SAP alkalmazásokhoz
- Sikeres tavalyi év, emelkedő SOA-bevételek a BEA Systemsnél
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.