Tovább csökkent a vezetékes vonalak száma
A mobil-előfizetések száma a negyedév folyamán 128 ezerrel bővült, a negyedév végén túllépte a 9 milliót. A feltöltőkártyás előfizetések száma és aránya tovább csökkent ebben a negyedévben is.
Az előző év azonos időpontjához képest az előfizetői állomány 710 ezerrel, 8 százalékkal lett nagyobb. A növekedés éves üteme a piac lassú telítődése miatt mérséklődik. A 100 lakosra jutó mobil-előfizetések száma a negyedév végén 89,7 volt.
A mobilhálózatban a negyedév folyamán 18 százalékkal több hívást kezdeményeztek, mint egy évvel korábban. Ennél is nagyobb mértékben, 26 százalékkal nőtt a mobiltelefonálással töltött összes percidő. Egy előfizetésre 2005 III. negyedévében a mobilhálózatokban átlagosan 274 percnyi beszélgetés jutott, egy hívás átlagosan 1,6 percig tartott.
A vizsgált időszakban a vezetékes és az ISDN-csatornák csökkenése tovább folytatódott. 2005. III. negyedév végén – előzetes adatok szerint - 3,5 millió vezetékes fővonal volt üzemben, 93 ezerrel kevesebb, mint egy éve, és 41 ezerrel kevesebb, mint az előző negyedév végén. A 100 lakosra jutó vezetékes fővonalak száma a negyedév végén 34,4 volt, kevesebb, mint egy évvel korábban. Az ISDN-vonalak aránya a vezetékes előfizetéseken belül változatlanul 17 százalék.
A vezetékes vonalakról indított hívások száma 9 százalékkal csökkent az előző év III. negyedévéhez képest.
Az egy vezetékes vonalra jutó hívások időtartama 667 perc volt, ez majdnem megegyezik a 2004 azonos időszaki adattal. A vezetékes hálózatokban indított hívások átlagos időtartama 3,2 perc, internethívások nélkül 2,7 perc volt. Miközben egy év alatt a beszélgetések száma - internethívások nélkül - 7 százalékkal csökkent, a hívások időtartama majdnem 10 százalékkal nőtt. Ez azt jelenti, hogy az árak esése és a különböző akciók miatt kevesebb alkalommal, de hosszabb ideig beszélgetnek az emberek.
A vezetékes vonalról kezdeményezett internethívások száma és időtartama is 29 százalékkal csökkent az előző év azonos időszakához képest.
Az ideén a III. negyedévében az internetszolgáltatók száma 200 volt, 105-tel több, mint egy évvel korábban. Az internetszolgáltatási piac erősen koncentrált, mivel az előfizetések 90 százalékát 17 cég mondhatja magáénak.
A harmadik negyedév végére az internet-előfizetések száma meghaladta a 832 ezret, 22 százalékkal volt több, mint az előző év azonos időpontjában, és 6 százalékkal, mint az előző negyedév végén.
Az internet-előfizetők körében a jelentős szerkezeti átalakulások ebben a negyedévben is folytatódtak. A szélessávú internet- előfizetések aránya már kétszer akkora, mint a kapcsolt vonali és az ISDN-előfizetéseké összesen.
Az összes előfizetéseken belül 2004 III. negyedévéhez képest tovább csökkent a modemes, az ISDN-vonali, illetve a bérelt vonali, ugyanakkor tovább növekedett az xDSL, a kábeltévés és a vezeték nélküli előfizetések aránya.
Az internetszolgáltatásokból származó nettó árbevétel a harmadik negyedévben meghaladta a 16 milliárd forintot, 42 százalékkal volt több az egy évvel korábbinál.
Kapcsolódó cikkek
- Üzleti Vezetékes szám opció a Vodafone-tól
- KSH: az első negyedévben nőtt a széles sávú internet előfizetés
- Ericcson: optikai hálózat és Triple Play központ Bólyban
- Meghaladta az 1,1 milliót a szélessávú előfizetések száma
- MS munkahelyi telefonok új generációja
- Bővült a széles sávú internetezők tábora
- KSH: Tovább nőtt a szélessávú internet-előfizetők tábora
- KSH: előretör a mobiltávközlés és a szélessávú internet
- Több mint 1 millió internet-előfizetés
- Ericsson Szakmai Nap: fókuszban a szolgáltatások
Telekom ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Így parkolunk mi: hol és mennyit fizetnek a magyarok a várakozásért?
Országosan 720 forintot fizetnek átlagosan az autósok egy parkolásért, de 1000 forint alatt ritkán ússza meg az, aki Budapest belvárosában áll meg a járművével – derül ki a Simple mobilapplikáció statisztikájából. Több órát inkább a népszerű kirándulóhelyek és fürdők környékén várakoznak a magyar autósok, ezért vidéken a nyár számít kiemelt időszaknak parkolás szempontjából.
Karácsony korlátok nélkül
Az embereket egymástól elválasztó láthatatlan, de nagyon is érzékelhető falak áttöréséről szól a Telekom idei karácsonyi kampánya. Magyarország mellett a Deutsche Telekom Csoport kilenc másik európai országában bemutatott alkotás üzenete, hogy a bennünket körülvevő sokféle gátat legtöbbször mi magunk teremtjük meg, és hogy tudatos igyekezettel ugyanolyan egyszerűen lebonthatjuk őket – sokszor éppen a hétköznapok innovációi által – mint amilyen észrevétlenül felépültek.
A Samsung AI-alapú újításait ismerte el a Consumer Technology Association
A Samsung legújabb termékeit és szolgáltatásait a rangos CES 2025 Innovációs Díjjal ismerte el a Consumer Technology Association (CTA) szervezet, a vállalat négy kategóriában a „Legjobb Innováció” címet is elnyerte. A díjakat két hónappal a világ egyik legnagyobb és legjelentősebb technológiai eseményét, a CES 2025 kiállítást megelőzően osztják ki, ezek az elismerések is kiemelik a Samsung elkötelezettségét a fogyasztói elektronika határainak bővítése iránt. A mesterséges intelligencia, a fenntartható tervezés, valamint az inkluzív felhasználói élmény terén megvalósított fejlesztéseivel a Samsung továbbra is mércét állít az iparágban.
A HONOR Magic V3 és V2 a minimalista divat legjobb barátai
A telefon, a kulcsok, a laptop, a pénztárca, a tablet, az iratok és egyéb, a hétköznapi munkavégzéshez – sőt, létezéshez – szükséges holmik cipelése kimerítő lehet. Nem beszélve arról, hogy kihat a divatra is: elvégre olyan táskákra van szükségünk, amikbe ezek mind beleférnek. A táskaválasztás pedig öltözetünket is meghatározhatja.
Rejoy: Vitték a felújított telefonokat, mint a cukrot
A Rejoy november 17-ig tartó Black Fridayának első napján a magyar vásárlók több mint ezer darab felújított okostelefont, tabletet, laptopot és okosórát rendeltek meg. A mobilok közül a vásárlók az iPhone 12, 13 és 15-ös modellév felújított példányait keresik a leginkább, míg laptopból az M1 lapkával szerelt MacBook Air volt a legnépszerűbb. Utóbbi 199 990 forintos felújított példányait néhány óra alatt elkapkodták.