Egységes IT architektúra menedzsment az OTP Bankcsoportnál

forrás Prim Online, 2005. december 7. 14:11
Az AAM Vezetői Informatikai Tanácsadó Rt. és az AAM Techologies Kft. architektúra modellező eszközét vezette be az OTP Bank Rt. A hitelintézetnél és leányvállalatainál egyaránt alkalmazásra kerülő megoldás a bank informatikai architektúrájával kapcsolatos rövid- és hosszú távú döntésekben kap szerepet.
Néhány évvel ezelőtt egyetlen tapasztalt rendszerszervező képes volt átlátni egy vállalat informatikai felépítését, majd megadni a döntéshozók számára szükséges információkat.  Az egyre komplexebb vállalati működés és a szinte naponta megjelenő új technológiai megoldások korában ez azonban már nem lehetséges. Olyan eszközökre van szükség, melyek segítenek az összetett informatikai architektúra nyilvántartásában, és lehetővé teszik, hogy a teljes szervezet számára naprakész információk álljanak rendelkezésre az üzletileg kritikus építőelemekről, valamint ezek kapcsolatairól.

Az OTP Bankcsoport egy megoldást keresett, mely lehetővé teszi a bank és leányvállalatai számára az informatikai architektúra egységes menedzsmentjét. Az elérhető modellező eszközök közül a bank szakemberei az AAM leányvállalata, az AAM Technologies Kft. által fejlesztett System Architecture Management Utility (SAMU) rendszert választották ki, többek között olyan technológiai jellemzői alapján, mint a széles körű testreszabhatóság és a magas megbízhatóság. Az OTP Bank az eszköz bevezetésétől az informatikai projektek és az informatikai üzemeletetés költségeinek és kockázatainak csökkenését várja.

„A rendszer alkalmas különböző objektumok és a közöttük lévő logikai kapcsolatok ábrázolására, valamint hatékony lekérdezési lehetőségei segítenek abban, hogy átlátható informatikai architektúrával rendelkezzünk. A SAMU segítségével megalapozottabban és gyorsabban, mindig aktuális és konzisztens információkra támaszkodva hozhatunk döntéseket. Célunk, hogy a jövőben hatékony segítséget nyújtson tervezési, modellezési folyamatainkhoz is.” – emelte ki Takáts Ákos, az OTP Bank IT fejlesztési igazgatóságának ügyvezető igazgatója.

Az OTP Bank 2004-ben kezdte meg az eszköz bevezetését, legelőször a bank központi IT architektúrájának modellezésével. A sikeres bevezetés kedvező tapasztalatai alapján született meg a döntés arról, hogy a jelentősebb leányvállalatoknál is alkalmazzák a megoldást. A 2005 nyarán kezdődött bevezetések jelenleg is folyamatosan zajlanak az OTP Bank 14 leányvállalatánál, köztük olyan külföldi bankoknál is, mint a bulgáriai DSK Bank, az OTP Banka Slovensko vagy az OTP Banka Hrvatska. A munkában – különösen a megfelelő vállalati architektúra modell kialakításában, valamint az architektúra információ összegyűjtésében és ellenőrzésében – részt vesznek az AAM szakértő tanácsadói is. Horányi Péter, a Tanácsadó Rt. üzletágvezetője kiemelte, hogy az architektúra modellező eszközök az év egyik legnagyobb informatikai sikertermékének bizonyultak. Mindez annak köszönhető, hogy a piacvezető vállalatok sorban ismerik fel, hogy komplex informatikai rendszereiket csakis egy hasonló megoldás segítségével kezelhetik egységesen és átláthatóan.
Kulcsszavak: OTP AAM bankszolg

Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI

A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák

A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.

2024. november 21. 17:59

OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat

Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében.  Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.

2024. november 21. 16:35

Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup

Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.

2024. november 21. 14:56

Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket

A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.

2024. november 21. 11:39

A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell

Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.

2024. november 21. 10:12

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Huszadik alkalommal adták át a Hégető Honorka-díjakat

2024. november 21. 16:58

Hosszabbít ’Az Év Honlapja’ pályázat!

2024. november 19. 09:54

Törj be a digitális élvonalba: Nevezz ’Az Év Honlapja’ pályázatra!

2024. november 14. 16:36

A virtuális valóság az egészségügyet is forradalmasíthatja

2024. november 12. 18:01