Egységes IT architektúra menedzsment az OTP Bankcsoportnál
Az OTP Bankcsoport egy megoldást keresett, mely lehetővé teszi a bank és leányvállalatai számára az informatikai architektúra egységes menedzsmentjét. Az elérhető modellező eszközök közül a bank szakemberei az AAM leányvállalata, az AAM Technologies Kft. által fejlesztett System Architecture Management Utility (SAMU) rendszert választották ki, többek között olyan technológiai jellemzői alapján, mint a széles körű testreszabhatóság és a magas megbízhatóság. Az OTP Bank az eszköz bevezetésétől az informatikai projektek és az informatikai üzemeletetés költségeinek és kockázatainak csökkenését várja.
„A rendszer alkalmas különböző objektumok és a közöttük lévő logikai kapcsolatok ábrázolására, valamint hatékony lekérdezési lehetőségei segítenek abban, hogy átlátható informatikai architektúrával rendelkezzünk. A SAMU segítségével megalapozottabban és gyorsabban, mindig aktuális és konzisztens információkra támaszkodva hozhatunk döntéseket. Célunk, hogy a jövőben hatékony segítséget nyújtson tervezési, modellezési folyamatainkhoz is.” – emelte ki Takáts Ákos, az OTP Bank IT fejlesztési igazgatóságának ügyvezető igazgatója.
Az OTP Bank 2004-ben kezdte meg az eszköz bevezetését, legelőször a bank központi IT architektúrájának modellezésével. A sikeres bevezetés kedvező tapasztalatai alapján született meg a döntés arról, hogy a jelentősebb leányvállalatoknál is alkalmazzák a megoldást. A 2005 nyarán kezdődött bevezetések jelenleg is folyamatosan zajlanak az OTP Bank 14 leányvállalatánál, köztük olyan külföldi bankoknál is, mint a bulgáriai DSK Bank, az OTP Banka Slovensko vagy az OTP Banka Hrvatska. A munkában – különösen a megfelelő vállalati architektúra modell kialakításában, valamint az architektúra információ összegyűjtésében és ellenőrzésében – részt vesznek az AAM szakértő tanácsadói is. Horányi Péter, a Tanácsadó Rt. üzletágvezetője kiemelte, hogy az architektúra modellező eszközök az év egyik legnagyobb informatikai sikertermékének bizonyultak. Mindez annak köszönhető, hogy a piacvezető vállalatok sorban ismerik fel, hogy komplex informatikai rendszereiket csakis egy hasonló megoldás segítségével kezelhetik egységesen és átláthatóan.
Kapcsolódó cikkek
- Dinamikusan emelkedik az internetbanki ügyfelek száma
- Lehetőség vagy kényszer? - Interjú Szűcs Zoltánnal, az AAM vezérigazgatójával
- A kereskedelmi bankok nem felelnek meg saját elvárásaiknak
- A Postbank is a Novell megoldásait választotta
- Onlinet - az idén 900 millió forint bevétel
- Új marketingvezető az AAM-nél
- Mester Sándor az EU üzletágat vezeti az AAM-nél
- Új üzletfejlesztési igazgató az AAM-nél
- Új vezérigazgató az AAM élén
- Mobiltelefonos nemzetközi átutalások
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.