Az online marketingről a TV-Híradóban

forrás Prim Online, 2005. december 12. 11:35
Szombat este az online marketing lehetőségeinek szánt egy riportot a Magyar Televízió Híradó műsora. A riporter a téma szakértőjeként Novák Pétert, a Kirowski online igazgatóját és Vértes Jánost, az Adverticum elnökét szólaltatta meg.
A http://www.hirado.hu/cikk.php?id=80305 címen élőben is megtekinthető riportban Novák Péter a Magyar Marketingszövetség Online Tagozatának felmérése alapján azt prognosztizálta, hogy az idén az online reklámköltés elérheti a hatmilliárd forintot. Vértes János érzékeltette, hogy ez még mindig alatta marad a teljes hirdetési piac 3 százalékának, ami jelentős fejlődés az elmúlt évekhez képest, de az online reklám hatékonyságához, mérhetőségéhez viszonyítva kevés. Példaként említette Angliát, ahol az internetes reklámok értékben már a rádiós marketingköltségekkel vetekednek. Az online marketing nagyságrendileg körülbelül ezen az értéken lenne a helyén, vagyis minden valószínűséggel tovább tart majd a teljes reklámpiac bővülésénél nagyobb mértékű növekedés, egészen a reklámtorta 6-8 százalékos hányadáig.

Az online reklám hatékonysága nem csak az interaktív lehetőségekben, a hirdetett termék esetleg azonnali megvásárlásában rejlik, hanem elsősorban abban, hogy ellentétben más médiareklámokkal, itt egyenként lehet szólni a weboldalak látogatóihoz, végső soron egy kétmillió unique visitorra tervezett kampány esetén akár kétmillióféle kreatívot is meg lehet jeleníteni. Természetesen erre nincs szükség, de arra mindenképp, hogy másképp (és mást) kínáljon a hirdető a férfiaknak és a nőknek, a döntéshozóknak és a tanulóknak, az idősebbeknek és a fiataloknak, a vidéken és a fővárosban élőknek, netán a külföldieknek. Az online reklám hatékonyságának titka az úgynevezett adserver, vagyis a hirdetéskiszolgáló program szofisztikáltságában van, minél sokoldalúbban tudja a kampányokat menedzselni a szoftver, annál több minden érhető el általa. Az Adverticum Adserverben (http://www.adverticum.com) sok korábban is meglévő targetálásái lehetőség mellé a közelmúltban készült el a felhasználói adatbázis szerinti hirdetéskiszolgálás, vagyis a felhasználó - ha a saját gépén már bejelentkezett mondjuk egy levelezőrendszerbe vagy más adatbázisba, ahol rögzítve van egy sor adat róla - a róla szóló információk függvényében kapja a reklámot, akár több más idegen weboldalon is.

Ugyancsak viszonylag friss szolgáltatás, hogy az Adverticum Adserver által mért látogatottsági, hirdetéskapacitási adatok (azon site-ok esetében, amelyek erre engedélyt adtak) megjelennek a http://ad.hu weboldalon. Itt látható az is, hogy az Adverticum Adserver által kiszolgált oldalak heti látogatóinak száma ma már 2,7 és 3 millió között mozog, vagyis bizonyosan minden internetezőhöz eljutnak az online hirdetők által célba juttatni kívánt üzenetek.

Színes ROVAT TOVÁBBI HÍREI

Flipperakadémiát indít jövőre a világhírű budapesti kiállítás

A részben egy 80-as évekbeli játékteremben játszódó Stranger Things című tévésorozat óriási sikere, a budapesti Flippermúzeum világhíre, vagy éppen a retró játékgépek árai egyaránt jól tükrözik az egykor népszerű automaták iránt újjáéledő általános nosztalgiát, rajongást. A flipperek világa azonban mára nemcsak a kiállításokról, vagy magángyűjteményekről szól: hosszú évek óta például komoly, országos és nemzetközi pontozásos versenysorozatokat is rendeznek ezeken a villogó, zenélő, csilingelő masinákon. 

2024. december 12. 18:02

Már most nézőrekordot állított fel a Hogyan tudnék élni nélküled?

Még messze a december 12-ei premier, de az érdeklődés folyamatosan nő az év lejobban várt magyar filmjének ígérkező Hogyan tudnék élni nélküled? iránt. A Demjén Ferenc slágereire felfűzött zenés romantikus vígjáték első előzetese egy hónap alatt elérte az 1 millió megtekintést, ami azért kiemelkedő, mert ezt eddig idén sem hazai, sem külföldi film nem tudta utána csinálni. Sőt erre az eredményre az elmúlt évtizedben egyetlen magyar film sem volt képes. 

2024. szeptember 4. 13:20

Utazási konferencia az Angyalok városában

A dinamizmust tükrözte az idei utazási világkiállítás, az IPW2024, és ezt sugározza a helyszín is: Los Angeles, Kalifornia.
 

2024. május 17. 18:51

Egy új tévé színt visz a mindennapokba

Ma már nemcsak azért vásárolunk televíziót, mert a sugárzott műsorokat szeretnénk nézni, hanem mert a forradalmian új készülékek számtalan lenyűgöző funkcióval lettek ellátva. Hozzájárulnak ahhoz, hogy magasabb szintre emeljük a tévézés élményét.

2024. április 28. 22:16

A múlt feltárása, a jövő segítségével!

Kevés izgalmasabb terület létezik a régészetnél. Vajon mi rejtőzik a régi idők, épületek falai mögött? Felfedezések, meglepetések sokasága, amire nem igazán lehet felkészülni. Egy ilyen terepmunkát azonban nem lehet csak úgy, ásóval elvégezni, és még Indiana Jonesnak is óriási segítség egy-egy digitális, innovatív, 21. századi eszköz!

2024. április 15. 18:46

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Az ázsiai autóipar lehagyta digitalizációban Európát

2024. december 21. 10:22

Új platform köti össze a vállalkozókat és partnereiket

2024. december 16. 13:25

CES 2025 előzetes: Elon Musk Amerikája, avagy a világ Musk-ja

2024. december 9. 16:46

Újabb részvételi rekordot döntött az e-Hód

2024. december 9. 11:32