Fujitsu Siemens: FlexFrame a BKV-nál
A BKV Rt.-nél a megközelítőleg 400 felhasználót kiszolgáló, 20000 master-recordot kezelő HR részleg SAP moduljának működtetése jelenti a legnagyobb terhelést az IT hálózat számára, ezért 2004 júniusában a T-Systems ennek a részlegnek az áthelyezésével kezdte meg a FS FlexFrame architektúrájának üzembe helyezését. A 2004 márciusában beindított próbaüzem kezdete óta eltelt közel két év során a rendszer leállás nélkül, folyamatosan üzemelt, még a bérszámfejtési, kiemelt terheléssel járó időszakok sem okoztak fennakadást, vagy kapacitás csökkenést. A BKV-nál 12500 fő munkaügyi nyilvántartása és bérszámfejtése fut a dinamikus adatközpontban, és ez a forgalom állandónak tekinthető.
A FlexFrame a FS önfenntartó számítástechnikai rendszerek kiépítését szolgáló koncepciójának valamennyi fontos elemét alkalmazza, így az emberi erőforrás bevonása a rendszer üzemeltetésébe a minimálisra csökkenthető.
Ezzel nagymértékben csökkenek a fenntartási költségek, tovább szilárdul a rendszer stabilitása, ami egy, a BKV Rt.-hez hasonló méretű nagyvállalat számára elengedhetetlen szempont. Az önkonfigurálás segítségével a rendszer a hálózaton keresztül végzi el a boot funkciókat, és beépített intelligenciája révén a Primergy portfolió valamennyi tagját önállóan képes támogatni. Az önoptimalizálás során a rendszer automatikusan szétosztja az elvégzésre váró feladatokat a rendelkezésre álló számítási kapacitást biztosító csomóponti gépek (node-ok) között, így szükségtelenné teszi az alkalmazás szerverek hagyományos hangolását. Az önvédelmi rendszer virtualizálja az SAP szoftvert, vagyis teljesen szétválasztja a szoftvert, az operációs rendszert és a hardvert, így minden szolgáltatáson belül elindítható bármelyik instancia.
Kapcsolódó cikkek
- A cégvezetők 87 százaléka rosszul méri fel az IT-kockázatokat
- SAP: kompetencia-központ a Debreceni Egyetemen
- Szolgáltatási üzletág a Fujitsu Siemens Kft-nél
- Az Accenture-t építi a Vodafone integrált vállalatirányítási rendszerét
- SAP-Cisco csoportmunka megoldások
- Korszerűsíti ügyfélszolgálatát a Sárga Angyal
- SAP sikerek a kkv- piacon
- Az SAP világszinten piacvezető a vállalati informatikai megoldások területén
- Az SAP tovább erősíti KKV-piaci jelenlétét
- Az SAP CRM megoldásának legújabb változata értékes előnyöket ígér
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.