Korszerű vállalatirányítási rendszer a Fővárosi Gázműveknél
forrás Prim Online, 2005. december 22. 11:54
A Fővárosi Gázművek Rt. - az ország legnagyobb gázszolgáltatója – még
1996-ban kezdte meg a felkészülést az addig elszigetelten működő és
többnyire elavult informatikai rendszereinek kiváltására. A HP komplex
megoldást szállított és az elmúlt években folyamatosan alakította ki a
Gázművek egységes rendszerét.
A FŐGÁZ célja 1996-ban egy egységesen működő, integrált vállalatirányítási rendszer bevezetése volt. Az informatikai korszerűsítés, mely a folyamatosan változó igényeket is figyelembe vette, most lezárult, s elmondható, hogy a HP által szállított megoldásokkal a cég jóval hatékonyabb és korszerűbb lett. Anno a FŐGÁZ által megfogalmazott elvárás és célrendszer mentén került kiválasztásra az SAP R/3 rendszer, majd a megbízást a projekt kivitelezésére egy négy résztvevős meghívásos pályáztatást követően a HP Magyarország jogelődje, a DIGITAL Equipment Magyarország Kft. kapta meg.
Az SAP R/3 rendszer bevezetési projekt során a FŐGÁZ által meghatározott célrendszerhez illeszkedően megtörtént az alapmodulok, így az FI, a CO, az MM és az AM, majd a TR-CM, az IM, a PS, a PM, és az SD modul bevezetése, illetve az MM modulhoz kapcsolódó információs rendszer kifejlesztése.
A projekt legnagyobb lépése az IS-U modul bevezetése volt, melynek eredményeként a FŐGÁZ közel 700 000 lakossági fogyasztóját, és kiemelt, nagyfogyasztói ügyfélkörét teljes körűen az IS-U rendszerrel szolgálja ki, tartja nyilván és számlázza. Az IS-U projekt végrehajtásával párhuzamosan kiépítésre került egy hatékony ügyfélszolgálat, mely a telefonon érkező, a személyesen bejelentett és a back-office jellegű tevékenységeket igénylő feladatokat is kezeli a teljes ügyfélkörre vonatkozóan.
A fejlesztés során bevezetésre kerültek a FŐGÁZ üzleti folyamatait támogató korszerű SAP termékek is, így a workflow, a DMS, a BW és egy archiváló rendszer is. A rendszerbe integrálásra került az elektronikus iktatást és a papíralapú dokumentumok digitalizált képmegjelenítését szolgáló ORCHI rendszer is, mely jelentősen támogatja az ügyfélszolgálat munkáját. A FŐGÁZ speciális igényeihez igazodva nagyszámú, az SAP R/3-ba integráltan illeszkedő ABAP/4 fejlesztés is elkészült azokon a területeken, ahol a standard SAP rendszer nem volt képes megfelelni a speciális gázipari igényeknek.
Az SAP R/3 projekt mellett párhuzamosan futott az informatikai infrastruktúra korszerűsítési projektje is, mely szerverek, PC-k, nyomtatók, hálózati elemek és egyéb eszközök szállítása mellett biztosította, hogy az eszközök összehangolt rendszerben működni képes, jól karbantartott megbízható háttérként szolgálják a céget.
A projekt komoly hatást gyakorolt a FŐGÁZ belső működésére, hiszen:
· a szigetrendszerek kiváltása megtörtént
· a cég működésének integráltsága nőtt
· a számviteli fegyelem minden területen erősödött
· a cég informatikai támogatottsága homogénebbé vált
· a FŐGÁZ munkatársai magas szintű tudásra tettek szert
A FŐGÁZ versenypiaci helyzetén alapvetően javított a projekt, mivel kialakult a saját díjbeszedési és ügyfél-nyilvántartási rendszer, a folyamatos számlázásra való áttéréssel rendszeressé vált a számlázás és a pénzbefolyás sebessége mintegy kétszeresére nőtt. A kintlévőség kezelés hatékonysága javult, a felszólítási eljárás futamideje rövidült, s az ügyfélszolgálati munka jelentősen korszerűsödött (workflow támogatással, elektronikus dokumentumkezeléssel).
Az SAP R/3 rendszer bevezetési projekt során a FŐGÁZ által meghatározott célrendszerhez illeszkedően megtörtént az alapmodulok, így az FI, a CO, az MM és az AM, majd a TR-CM, az IM, a PS, a PM, és az SD modul bevezetése, illetve az MM modulhoz kapcsolódó információs rendszer kifejlesztése.
A projekt legnagyobb lépése az IS-U modul bevezetése volt, melynek eredményeként a FŐGÁZ közel 700 000 lakossági fogyasztóját, és kiemelt, nagyfogyasztói ügyfélkörét teljes körűen az IS-U rendszerrel szolgálja ki, tartja nyilván és számlázza. Az IS-U projekt végrehajtásával párhuzamosan kiépítésre került egy hatékony ügyfélszolgálat, mely a telefonon érkező, a személyesen bejelentett és a back-office jellegű tevékenységeket igénylő feladatokat is kezeli a teljes ügyfélkörre vonatkozóan.
A fejlesztés során bevezetésre kerültek a FŐGÁZ üzleti folyamatait támogató korszerű SAP termékek is, így a workflow, a DMS, a BW és egy archiváló rendszer is. A rendszerbe integrálásra került az elektronikus iktatást és a papíralapú dokumentumok digitalizált képmegjelenítését szolgáló ORCHI rendszer is, mely jelentősen támogatja az ügyfélszolgálat munkáját. A FŐGÁZ speciális igényeihez igazodva nagyszámú, az SAP R/3-ba integráltan illeszkedő ABAP/4 fejlesztés is elkészült azokon a területeken, ahol a standard SAP rendszer nem volt képes megfelelni a speciális gázipari igényeknek.
Az SAP R/3 projekt mellett párhuzamosan futott az informatikai infrastruktúra korszerűsítési projektje is, mely szerverek, PC-k, nyomtatók, hálózati elemek és egyéb eszközök szállítása mellett biztosította, hogy az eszközök összehangolt rendszerben működni képes, jól karbantartott megbízható háttérként szolgálják a céget.
A projekt komoly hatást gyakorolt a FŐGÁZ belső működésére, hiszen:
· a szigetrendszerek kiváltása megtörtént
· a cég működésének integráltsága nőtt
· a számviteli fegyelem minden területen erősödött
· a cég informatikai támogatottsága homogénebbé vált
· a FŐGÁZ munkatársai magas szintű tudásra tettek szert
A FŐGÁZ versenypiaci helyzetén alapvetően javított a projekt, mivel kialakult a saját díjbeszedési és ügyfél-nyilvántartási rendszer, a folyamatos számlázásra való áttéréssel rendszeressé vált a számlázás és a pénzbefolyás sebessége mintegy kétszeresére nőtt. A kintlévőség kezelés hatékonysága javult, a felszólítási eljárás futamideje rövidült, s az ügyfélszolgálati munka jelentősen korszerűsödött (workflow támogatással, elektronikus dokumentumkezeléssel).
Kapcsolódó cikkek
- Az Accenture-t építi a Vodafone integrált vállalatirányítási rendszerét
- Termelésirányítás Pályázati forrásból
- 6 ország, 90 cég: XAPT szerződés Microsoft Dynamics AX-re
- Az Oracle megjelentette a Siebel CRM új verzióját
- Számadó újdonságok: virtuális könyvelő és menedzsmentrendszerek
- Az Oracle megkezdi az Oracle E-Business Suite 12. verziójának forgalmazását
- Kereskedelmi banki ügyvitel Microsoft Dynamics AX-en
- Tízmilliós LIBRA Szoftver támogatás a Gödöllői Királyi Kastélynak
- RIS: az első JD Edwards outsourcing szolgáltató Magyarországon
- Oracle: Siebel CRM Professional Edition itthon is
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Siemens Xcelerator: az Eplan és a Siemens zökkenőmentes adatátvitelt tesz lehetővé a gépgyártásban
A Siemens és az Eplan hatékonyabbá teszi a tervezési és gyártási folyamatokat a gépeket és gyártósorokat építő ügyfeleik számára.
2024. december 21. 16:47
A Z-generáció tudja milyen munkahelyet szeretne
Az önérvényesítés, a munkahelyi környezet, az anyagiak, a társas kapcsolatok, valamint a kreativitás, illetve a szellemi ösztönzők azok a legfőbb munkaértékek, amelyek a STEM pályára lépő Z-generációs fiatalok számára meghatározóak a leendő munkahelyük kiválasztásában és az ottani megmaradásukban – derül ki a Becsei Lilla pályaorientációs szakember friss, országos, reprezentatív kutatásából, amit az Együtt a Jövő Mérnökei Szövetséggel együttműködésben készített el a 12. osztályos magyar tanulók körében.
2024. december 21. 13:49