50000 ügyfél adatait lopták el a luxushotelből

Genda Csongor Zoltán, 2006. január 11. 17:25
A bahamák-béli Atlantis luxushotel üzemeltetője, a Kerzner International a tegnapi napon az Egyesült Államokban nyilvánosságra hozta, hogy ismeretlen hackerek feltörték biztonsági rendszerüket, akik hozzávetőlegesen 50000 ügyfelük valamint 5000 alkalmazottjuk személyes adatait tulajdonították el.
A közlemény szerint az adatrablók a kliensek és személyzet nevei mellett megkaparintották azok társadalombiztosítási számait, jogosítvány-, valamint hitelkártyaadatait. Még nem derült ki, hogy a bűnözők milyen céllal követték el tettüket, azonban minden jel arra utal, hogy anyagi haszonszerzés motiválhatta őket. Az Atlantis hotel szerint eddig még egyetlen számlát sem csapoltak meg a hackerek, azonban minden egyes ügyfelüket a legrövidebb időn belül írásban értesítik az esetről, hogy azok megtehessék a szükséges óvintézkedéseket. A Kerzner International képviselői elmondták még, hogy a rendőrség szakemberei már dolgoznak az ügy felderítésén, sajnálatukat fejezték ki a történtekkel kapcsolatban, és minden kliensüknek egy teljes éven keresztül ingyenes számlafigyelést biztosítanak, hogy elkerüljék az esetleges visszaéléseket.

Kulcsszavak: security hacker

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Huszadik alkalommal adták át a Hégető Honorka-díjakat

2024. november 21. 16:58

Hosszabbít ’Az Év Honlapja’ pályázat!

2024. november 19. 09:54

Törj be a digitális élvonalba: Nevezz ’Az Év Honlapja’ pályázatra!

2024. november 14. 16:36

A virtuális valóság az egészségügyet is forradalmasíthatja

2024. november 12. 18:01