Az e-mail marketing alapjai - II.rész

forrás Prim Online, 2006. január 16. 16:22
Az e-mail marketingben az a vonzó, hogy legtöbb paramétere sokkal kedvezőbb, mint egyéb kommunikációs csatornák jellemzői. Lássuk ezek közül most a leginkább kézzel foghatóakat.

Eredményes

Használatával megvan a lehetősége kialakítani azt a szakmai tekintélyt és bizalmi viszonyt, amely ez eredményes értékesítéshez szükséges. Elég alacsonyak a költségei ahhoz, hogy folyamatos kommunikáció által fenntartsa ezt a viszonyt mindaddig, amíg a lehetséges vevőből vevő lesz. Egy közelmúltban az, USA-ban készített kutatás kimutatta (és szégyellem, de nem tudom a forrást megnevezni), hogy az Interneten vásárlók 70%-ának az első vásárlása valamely hírlevélben olvasott termék volt.

Kommunikációnk megtervezésénél a követező vevőkategóriákat használjuk:

·    Nem-vevő: akinek nincs, és nagy valószínűség szerint nem is lesz olyan szükséglete, amit kínálatunk segítségével ki tud elégíteni. Üzenetünk megfogalmazásánál nem kell megpróbálni nekik is "tetszeni", mivel ettől a nem vevő vásárolni még nem fog, azonban a lehetséges vevőt is elszalasztjuk.
·    Lehetséges vevő: rendelkezik, vagy hamarosan rendelkezni fog egy vagy több olyan szükséglettel, amelyet kínálatunkkal ki lehetne elégíteni, csak még
o    (a) vagy nincs teljesen tudatában ennek a szükségletnek, vagy
o    (b) az még nem olyan erős, hogy kielégítése érdekében cselekedjen is.
Mondandónkat a lehetséges vevőnek kell címezni, mivel belőlük van a legtöbb, illetve megfelelő kommunikáció hatására belőlük válhat rövid és középtávon a legtöbb vevő.
·    Vevő: jelenleg rendelkezik egy olyan szükséglettel, melynek kielégítéséért hajlandó cselekedni. (A vevő akkor is vásárol, ha kommunikációnk gyenge - feltéve, ha technikailag megvan rá a lehetősége.)

Gyors

Gyorsan elkészíthető, gyorsan "kézbesíthető", az eredmények  rövid idő alatt realizálódnak. A megtervezéstől az eredmények kiértékeléséig egy kisebb vagy közepes vállalat esetében nem kell, hogy elteljen több, mint néhány hét.

Költséghatékony

Egy jó listával és kis rutinnal egy LEHETSÉGES VEVŐ elérése nem kerül többe alkalmanként 5-10 Ft-nál (5 - 10.000 fős házon belüli e-mail listával, MarketingSzoftverek MailMaster - http://www.marketingszoftverek.hu/mailmaster - küldéssel és házon kívüli kivitelezéssel kalkulált összeg.)

Jól targetálható

Megfelelően előkészített listát alkalmazva rendkívül jól meghatározható a célközönség, így költséghatékony, hiszen csak a lehetséges vevők felé kell kommunikálni.

(A megfelelően előkészített lista két dolgot jelenthet:
1.    Bérbe vesz egy listát egy erre szakosodott cégtől, akik több tucat paraméterre szűrve meghatározzák azt a közönséget, akikhez az üzenetét eljuttatják (A lista bérbevétele esetén általában nem kapja kézhez a listát, hanem az Ön vagy a szolgáltató által elkészített üzenetet maga szolgáltató továbbítja a címzetteknek).
2.    Weboldala - a lehetséges vevőket megszólítani képes üzenettel - gyűjti az e-mail címeket, és azokat időről-időre újabb, a látogatóktól elkért adatokkal egészíti ki, mely adatokat szűrőként használhatja fel az üzenet célba juttatásakor.)

Az eredményesség jól mérhető

Az e-mail marketing céljára kifejlesztett szoftverek általában rendelkeznek olyan előre beépített funkciókkal, melyek segítségével viszonylag nagy pontossággal tudja mérni, hogy a látogatók mekkora része nyitotta meg a levelet, illetve, hogy hányan és hányszor kattintottak rá a levélben elhelyezett hivatkozásokra. A komolyabb rendszerek (mint ahogyan a MarketingSzoftverek - http://www.marketingszoftverek.hu - is,) arra is lehetőséget adnak, hogy a levélből átkattintó látogatók weboldalon való mozgását is nyomon kövesse és elemezze.

Pozitívan hat a teljes marketingkommunikációra

A gyorsaságnak és a jó mérhetőségnek köszönhetően az e-mail marketingben szerzett tapasztalatokat hatékonyan lehet felhasználni a cég egyéb kommunikációjában. Ennél még hatásosabb, ha a különböző marketinglépések előtt az e-mail marketinget is felhasználják az üzenet különböző lehetséges verzióinak tesztelésére, és a végleges verzió meghatározására.

Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI

A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák

A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.

2024. november 21. 17:59

OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat

Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében.  Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.

2024. november 21. 16:35

Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup

Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.

2024. november 21. 14:56

Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket

A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.

2024. november 21. 11:39

A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell

Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.

2024. november 21. 10:12

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Huszadik alkalommal adták át a Hégető Honorka-díjakat

2024. november 21. 16:58

Hosszabbít ’Az Év Honlapja’ pályázat!

2024. november 19. 09:54

Törj be a digitális élvonalba: Nevezz ’Az Év Honlapja’ pályázatra!

2024. november 14. 16:36

A virtuális valóság az egészségügyet is forradalmasíthatja

2024. november 12. 18:01