Az Advantest harmadik negyedéve: meredek profitnövekedés
Az irányzat a cég megrendelői, a lapkagyártók piaci árcsökkenés okozta nehézségeit, illetve most már a fordulatot, az árak stabilizálódását tükrözi: a tavalyi év korábbi folyamán az Advantest eredménye negyedévről negyedévre rosszabbodott, és messze elmaradt az egy évvel azelőttiektől: a júniussal zárult első üzleti negyedévében 7,8 milliárd jen, a szeptemberrel zárult második üzleti negyedévében 6,8 milliárd jen volt az adózott eredménye. Most a cégnél ez év második felére már fellendülést is várnak, a beérkező megrendelések alapján. Az utolsó negyedévben 75,7 milliárd jent érő új megrendelést kaptak, 65 százalékkal többet, mint 2004. utolsó naptári negyedévben, és december végén a teljesítendő megrendelések értéke 61,9 milliárd jen volt, 86 százalékkal több, mint 2004 végén.
Ezzel az üzleti év első háromnegyedében az adózott eredmény 25,94 milliárd jenre csökkent az egy évvel azelőtti 31,97 milliárdhoz képest. Az üzemi eredmény 40,45 milliárd jenre fogyatkozott 51,83 milliárdhoz képest, miközben a forgalom 174,91 milliárd jenre szűkült 189,23 milliárdhoz képest.
A márciussal végződő pénzügyi évre most 41 milliárd jenes (350 millió dollár) adózott eredményt várnak az Advantestnél, 4 milliárddal többet a korábban jósoltnál, és 7,7 százalékkal többet az előző üzleti évinél. Az éves üzemi eredmény célját 7 százalékkal 64 milliárd jenre emelték. 250 milliárd jenes forgalmat várnak a cégnél az októberben jelzett 240 milliárd helyett. A piaci elemzők még kétkednek a cél elérhetőségében.
A tavaly márciussal zárult előző üzleti évben az Advantest adózott eredménye 38,08 milliárd jen volt, 119,7 százalékkal több az előző évi 17,33 milliárdnál. Az üzemi eredménye 96,1 százalékkal 60,72 milliárd jenre emelkedett 30,96 milliárdról, a bevétele 37,4 százalékkal 239,44 milliárd jenre gyarapodott 174,22 milliárdról.
Kapcsolódó cikkek
- Az Apple közzétette második negyedéves pénzügyi eredményét
- Bevétel- és profitnövekedés a Nemetscheknél
- F-Secure első negyedév: rekordszintű árbevétel és javuló jövedelmezőség
- HostLogic: tavaly 25 százalékos növekedés
- Az Infineon második üzleti negyedéve: ismét veszteség
- 611 millió dolláros veszteségről számolt be az AMD
- Nokia-negyedév: csaknem 10 milliárd eurós eladás
- A vártnál kisebb veszteség az LG.Philipsnél
- A France Télécom tavalyi éve: 28 százalékkal csökkent a profit
- A Telekom Austria tavalyi éve: 37,4 százalékkal nőtt a profit
Az ABB az elektrifikációra és automatizálásra összpontosít a márka újrapozicionálásával
Az ABB bemutatja új márkapozicionálását: “We help industries outrun – leaner and cleaner” („Segítünk az iparágaknak, hogy túlszárnyalják korábbi eredményeiket – gazdaságosabban és tisztábban működve”), ezzel megerősítve a vállalat fejlődésének következő fázisát, mint az elektrifikáció és automatizálás vezetője a sikeres átalakulási időszak után. Az új szlogen azt fejezi ki, amiről az ABB ismert szeretne lenni ügyfelei körében.
Az AI segítségével teszi hatékonyabbá az energetikai rendszerek felügyeletét a Ganz
Új, mesterséges intelligencia alapú szakértői megoldást fejlesztett ki a Ganz Transzformátor- és Villamos Forgógépgyártó Kft. A Ganz Intelligent Solutions Expert System a villamosenergia-ipari eszközök, különösen teljesítmény transzformátorok, motorok és generátorok állapotfelméréséhez, diagnosztikájához és karbantartás ütemezéséhez nyújt digitális megoldást.
Pályaorientációs nap volt a Széchenyi-egyetemen
Pályaorientációs nap keretében érkeztek általános iskolások a győri Széchenyi István Egyetemre, ahol laborlátogatásokon, előadásokon, kreatív foglalkozásokon, sőt kínai nyelvórán is részt vehettek. A jelentős érdeklődés miatt az intézmény komplex szolgáltatáscsomagot állított össze, amelyre iskolai csoportok jelentkezhetnek, akár egy osztálykirándulás tartalmas programjaként.
A TIME magazin 2024 egyik legjobb találmányának tartja a HONOR Magic V3-at
A HONOR Magic V3 felkerült a TIME 2024 legjobb találmányait tartalmazó éves listájára, amely a legkülönlegesebb, az életünket megváltoztató innovációkat mutatja be számos területen, többek között az egészségügy, az AI és a zöld energia terén.
Ezt tudja az OMODA autók gyártója, a Chery Group új akkumulátor-technológiája
Egyetlen feltöltéssel akár a Budapest-Róma távolságot is megtehetik majd az elektromos autók a Chery Group új akkumulátor-technológiájának köszönhetően. Az újdonságot a már itthon is kapható OMODA 5 gyártója az idei innovációs konferenciáján mutatta be.