A Hewlett-Packard 30 százalékkal növelte profitját
MTI Sajtóadatbank, 2006. február 17. 10:00
Az amerikai Hewlett-Packard Co. (HP) csütörtökön 1,23 milliárd dolláros, részvényenként 42 centes - egyszeri tételek nélkül 48 centes - adózott eredményt jelentett az üzleti éve januárral zárult első negyedévről, az elemzői előrejelzéseket meghaladó 30 százalékkal többet az egy évvel korábbi 943 milliónál, a zsebszámítógépek és a nyomtatók erőteljesen megnövekedett forgalma miatt.
A HP a világ második számú személyiszámítógép-gyártója és a legnagyobb nyomtatógyártó.
A forgalom 22,7 milliárd dollárra emelkedett az egy évi 21,5 milliárdhoz képest. Ezen belül zseb-, illetve kézi számítógépekből (notebook) 16 százalékkal többet adtak el, 26 százalékkal nagyobb értékben, mint egy évvel azelőtt. Nyomtatókból-képalkotókból 8 százalékkal nőtt a forgalom értéke.
A HP tavaly áprilisban új vezetőt kapott Mark Hurd vezérigazgató személyében, aki 15 300 állás megszüntetését hirdette meg, évi 1,9 milliárd dolláros megtakarítás céljával. A Compaq számítógépgyártó 2002-es megvásárlása óta a piac egyes tevékenységek kiszervezését is várta, de a HP-nél cáfolják, hogy efféle terveik lennének.
A mostani üzleti negyedévre részvényenként 47-49 centes adózott eredményt ígérnek a cégnél egyszeri tételek nélkül, ugyancsak többet az elemzői előrejelzéseknél, továbbá 22,6 milliárd dolláros forgalmat valószínűsítenek.
Tavaly világszerte 15 százalékkal nőtt a személyi számítógépek piaca, és első ízben fordult elő, hogy Európában, a Közel-Keleten, valamint Afrikában több gépet értékesítettek, mint az Egyesült Államokban, tette közzé januárban a Gartner piackutató cég.
Világszerte 218,5 millió személyi számítógépet értékesítettek tavaly, egy évvel korábban 189,5 milliót. Az európai, közel-keleti és afrikai térségben 72,6 millió gépet adtak el, 17,1 százalékkal többet, mint egy évvel korábban. Az Egyesült Államokban 7,5 százalékkal 67,2 millióra nőtt az eladás.
A három térségben elsősorban a magáncélú vásárlások, ezen belül a laptopok vásárlása nőtt, a leggyorsabban fejlődő régió Latin-Amerika, valamint Ázsia-Csendes-óceán térsége volt.
Az értékesítésben a Dell járt az élen (16,8 százalékos piaci részesedéssel), a második a Hewlett-Packard (14,5 százalék), a harmadik a kínai Lenovo (6,9 százalék), amely tavaly vette át az IBM számítógép-üzletágát.
A Hewlett-Packard az októberrel zárt üzleti éve utolsó negyedében 416 millió dolláros adózott eredményt ért el, 62 százalékkal kevesebbet az egy évvel korábbinál, 1,1 milliárd dolláros, egyszeri átszervezési tétel miatt. A forgalom 7,1 százalékkal 22,9 milliárd dollárra emelkedett.
A harmadik üzleti negyedévben egyszeri tételek nélkül 1,06 milliárd dollár volt az adózott eredmény, 20,8 milliárd dolláros forgalomból.
A forgalom 22,7 milliárd dollárra emelkedett az egy évi 21,5 milliárdhoz képest. Ezen belül zseb-, illetve kézi számítógépekből (notebook) 16 százalékkal többet adtak el, 26 százalékkal nagyobb értékben, mint egy évvel azelőtt. Nyomtatókból-képalkotókból 8 százalékkal nőtt a forgalom értéke.
A HP tavaly áprilisban új vezetőt kapott Mark Hurd vezérigazgató személyében, aki 15 300 állás megszüntetését hirdette meg, évi 1,9 milliárd dolláros megtakarítás céljával. A Compaq számítógépgyártó 2002-es megvásárlása óta a piac egyes tevékenységek kiszervezését is várta, de a HP-nél cáfolják, hogy efféle terveik lennének.
A mostani üzleti negyedévre részvényenként 47-49 centes adózott eredményt ígérnek a cégnél egyszeri tételek nélkül, ugyancsak többet az elemzői előrejelzéseknél, továbbá 22,6 milliárd dolláros forgalmat valószínűsítenek.
Tavaly világszerte 15 százalékkal nőtt a személyi számítógépek piaca, és első ízben fordult elő, hogy Európában, a Közel-Keleten, valamint Afrikában több gépet értékesítettek, mint az Egyesült Államokban, tette közzé januárban a Gartner piackutató cég.
Világszerte 218,5 millió személyi számítógépet értékesítettek tavaly, egy évvel korábban 189,5 milliót. Az európai, közel-keleti és afrikai térségben 72,6 millió gépet adtak el, 17,1 százalékkal többet, mint egy évvel korábban. Az Egyesült Államokban 7,5 százalékkal 67,2 millióra nőtt az eladás.
A három térségben elsősorban a magáncélú vásárlások, ezen belül a laptopok vásárlása nőtt, a leggyorsabban fejlődő régió Latin-Amerika, valamint Ázsia-Csendes-óceán térsége volt.
Az értékesítésben a Dell járt az élen (16,8 százalékos piaci részesedéssel), a második a Hewlett-Packard (14,5 százalék), a harmadik a kínai Lenovo (6,9 százalék), amely tavaly vette át az IBM számítógép-üzletágát.
A Hewlett-Packard az októberrel zárt üzleti éve utolsó negyedében 416 millió dolláros adózott eredményt ért el, 62 százalékkal kevesebbet az egy évvel korábbinál, 1,1 milliárd dolláros, egyszeri átszervezési tétel miatt. A forgalom 7,1 százalékkal 22,9 milliárd dollárra emelkedett.
A harmadik üzleti negyedévben egyszeri tételek nélkül 1,06 milliárd dollár volt az adózott eredmény, 20,8 milliárd dolláros forgalomból.
Kulcsszavak: HP
Kapcsolódó cikkek
- HP Magyarország: megérkeztek az Edgeline technológiát alkalmazó többfunkciós eszközök
- LAN parti ProCurve infrastruktúrán
- Mégis kémkedett a Dell után a HP?
- HP HDTV-k közvetlen filmletöltéssel
- Az IBM és a HP uralja a szerverpiacot
- HP: Hamar lefogyasztja a noteszgépakkukat a Vista
- Minden egyben tárolórendszer a HP-től
- Tovább növelte előnyét a HP a PC-piacon
- A HP új technológiájú MFP vállalati nyomtatókat dob piacra
- Betörne a videojáték-piacra a HP
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Chery Group: Budapest–Róma egy feltöltéssel
Egyetlen feltöltéssel akár a Budapest-Róma távolságot is megtehetik majd az elektromos autók a Chery Group új akkumulátor-technológiájának köszönhetően. Az újdonságot a már itthon is kapható OMODA 5 gyártója az idei innovációs konferenciáján mutatta be.
2024. november 4. 11:39