Harmadik dimenzió - Bojár Gábor befektetett Rátai Dániel cégébe
Bojár Gábor a befektetéssel kapcsolatban az MTI-nek elmondta: összesen 5 millió forintot fektetett a cégbe. Az összegből 900 ezer forinttal megemelték a kft. eddig 3 millió forintos alaptőkéjét, míg a fennmaradó részt elkülönítették kutatási és egyéb célokra.
A céget, illetve a találmányt Bojár Gábor nemcsak pénzzel segíti, hanem rendelkezésre bocsátja eddigi széles körű üzleti, illetve szellemi termékmenedzselési tapasztalatait, valamint emberi kapcsolati tőkéjét is.
Az új társtulajdonos elmondta: alapvetően nem az üzlet érdekében, hanem személyes elkötelezettsége miatt vállalt szerepet a cégben. Mindezt alátámasztja az is, hogy idejének már most is egyharmadát tölti a vállalkozás menedzselésével.
Bojár Gábor a tervekről elmondta: azt reméli, hogy az év végén már terméket tudnak adni a vevőjelöltek kezébe. Hozzátette: a találmányt elsősorban az oktatásban és a vegyészetben, valamint a biotechnológiában, például molekulatervezésben kívánják hasznosítani.
Az üzletember elmondta azt is, hogy ez a befektetés és találkozás egyben egy csapatépítés kezdetét is jelenti. A cél az, hogy minél több tehetséges és ambiciózus fiatal csatlakozzon hozzájuk.
Rátai Dániel 2005 májusában nyert hat első díjat az Arizona fővárosában, Phoenixben megrendezett 56., a 21 éven aluli tudósok "olimpiáján", az Intel ISEF (Intel International Science and Engineering Fair) világversenyén.
Rátai Dániel találmánya révén 25-30 ezer forintért háromdimenziós készülékké, s egyben érintőképernyős PC-vé alakítható át egy közönséges személyi számítógép.
A találmány nem csupán háromdimenziós megjelenítésre, hanem játékok új generációjának létrehozására, a legkülönbözőbb tervező, modellező, animációs, képességfejlesztő és egyéb műveletek 3D végzésére is alkalmas, s ezt érzékeltetendő a polihisztor Leonardo nevét viseli.
Kapcsolódó cikkek
- Új vezetők irányítják a magyar Avnetet
- Lehetőség vagy kényszer? - Interjú Szűcs Zoltánnal, az AAM vezérigazgatójával
- EDS: változás a kommunikációban
- Új pr munkatárs a Sakkomnál
- Új értékesési vezető az Oracle-nél
- Nokia: három új mobil és új marketing igazgató
- T-Online: PR-menedzseri kinevezés
- Peter Löscher a Siemens új elnök-vezérigazgatója
- MTA és T-Mobile: újabb mobiltársadalom-kutatási kötet
- Új ügyvezető az EMC Magyarországnál
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.