A Google sötét oldala - van ok az aggodalomra?
A Google piaci részesedése magabiztosan növekszik. A ComScore Networks jelentése szerint a Google az egy évvel korábbi 47%-ról 2005 novemberére 60%-ra növelte az internetes keresésekben való részesedését. A Google vezetői kijelentették: mindent megtesznek annak érdekében, hogy a vállalat növekedését fenntartsák.
George Reyes (a Google pénzügyi vezetője) közölte: „A Google többet fog költeni a jövőben kutatásra és fejlesztésre, valamint komolyabb beruházásokat tervez számítógépes infrastruktúrájának területén is.
A Google mottóját - „ne tégy rosszat" - már rengeteg alkalommal elemezték és vitatták. A fórumok hozzászólásai és az egyes cikkek rengeteg helyen tartalmazzák a „a Google ezt teszi" vagy „a Google azt teszi" típusú mondatokat.
A tény, hogy senki nem tudja közülünk mik a Google szándékai - kivéve természetesen a Google-t magát.
Én személy szerint jónak tartom ezt a fajta találgatós játékot, mert aki beszáll, az pontosabb képet kaphat arról, hogy mi is a valóság.
Gyártson Ön is elméleteket
Mindenkinek megvan a saját véleménye a dologról - amely ha mást nem is, legalább szórakoztató olvasmányokat szül.
Jagger frissítés
Az összeesküvés elmélet: A Google célja, hogy lerombolja az összes természetes találati listát, hogy aztán majd mindenki a PPC (átkattintások után számlázott) kampányok felé mozduljon el.
A valóság: A Google időről-időre frissíti az algoritmusait, hogy még relevánsabb keresési eredményeket biztosítson felhasználói számára. A keresőoptimalizálók közössége általában minden új frissítést elnevez, ahogy például a hurrikánokat is elnevezik. A legutóbbi frissítés a „Jagger" nevet viseli. Ezen frissítés során eltávolításra került sok csaló katalógus oldal és olyan weboldalak is melyek úgy vásárolták a linkjeiket.
Ha Ön bármilyen kétes technikát használt a weboldalán, akkor nagy a valószínűsége, hogy az Ön oldalát is eltávolította a Jagger. Ez egy egészen kíméletlen frissítés volt azok számára, akik nem alkalmaztak megalapozott keresőoptimalizálási technikákat a weboldalukon. Természetesen, igen sok webmestert felbosszantott ez a dolog. Egy jó példa a német BMW weboldala (bmw.de), melyet szintén nemrég távolítottak el a találati listából, miután az oldal spam technikákat alkalmazott. Ez is azt bizonyítja, hogy a keresőoptimalizálás az keresőoptimalizálás, nem számít, hogy milyen nyelvű egy oldal.
„Google Adsense"
Az összeesküvés elmélet: A Google Adsense-t (Goggle hirdetést) használó oldalak prioritást élveznek a rangsorolásban, hogy a Google még több pénzhez jusson. A Google ráadásul dominanciára törekszik és kényszeríti a webmestereket, hogy az Adsense-t használják a kimenő linkek elhelyezése (link építés) helyett.
A valóság: Ha ez igaz lenne - tekintet nélkül arra, hogy a Google milyen keményen „próbálkozott" - attól még nem tudnának egyre több embert kényszeríteni az Adwords használatára, azzal, hogy megelőzik egy kedvező rangsorolás véghezvitelét.
(A szerkesztő magyarázata: A Google pénze abból van, hogy a kereső emberek klikkelnek a hirdetésre, és nem abból, hogy a webmesterek kirakják a hirdetéseket. Ha naponta csak x internetező ember y kattintása „van a kalapban", akkor hiába rak ki akár minden webmester AdWords hirdetést, nem lesz annyival több klikk. Az elmélet kicsit sántít, de tény, hogy egy ilyen agresszív push marketing stratégia nem igen működne pull támogatás nélkül.)
Emellett, amikor az Adwords-t először bevezették, számos keresőoptimalizáló tesztelte az elméletet. Fizetett listázásokat vásároltak különböző hosszúságú időszakokra. Mi lett az eredmény? Egyáltalán nem tapasztaltak semmilyen összefüggést egy Adwords kampány megvásárlása és a természetes keresési találatok rangsora között. (ehhez majd kommentet írok, hiszen az elmélet nem az AdWords-ről szólt, hanem az AdSense-ről)
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.