SAP bevezetés a Magyar Telekom Csoportnál
A Magyar Telekom Rt. 2005. november 7-i rendkívüli közgyűlése döntést hozott arról, hogy a csoport hatékonyabb működése és a szinergiahatások kiaknázása céljából a T-Mobile Magyarország Rt. és a Magyar Telekom Rt. egyesül. Az egyesülés következményeként szükségessé vált az üzleti folyamatok, informatikai rendszerek, szabályzatok további egységesítése a Magyar Telekom Csoporton belül. A meghívásos pályázaton résztvevő vállalatok ajánlatainak kiértékelése azt az eredményt hozta, hogy a pályázó cégek közül az SAP Hungary Kft. rendelkezik elvárt szintű tapasztalattal és megfelelő szakembergárdával az SAP rendszer és a kapcsolódó folyamatok átalakítására oly módon, hogy az képes legyen 2007. január 1-től az egyesülés utáni Magyar Telekom Nyrt. folyamatainak támogatására. Így tehát a Magyar Telekom Nyrt. az SAP Hungary Kft.-t bízta meg a pályázatban kiírt feladatok megvalósításával.
A back- office folyamatok és a kapcsolódó informatikai rendszerek egységesítésével a Magyar Telekom Rt. célja a számviteli- pénzügyi területen a hatékonyság növelése céljából az ún. „shared-service” koncepció elvének továbbfejlesztése, valamint a T-Mobile Magyarország korábbi vállalatirányítási rendszerének cseréje. A teljes körű folyamatfelmérést és a BPR-t (Business Process Reengineering, az üzleti folyamatok újraszervezése) követően a projekt kiterjed a beérkező számlákkal kapcsolatos tevékenységek teljes körű kezelésére, az adózási és a treasury folyamatokra, az utalásokra, a házipénztár kezelésére, a beruházások menedzselésére, a kontrolling, a beszerzési, a készletvezetési folyamatokra és funkciókra, az értékesítés és a nem alaptevékenységhez kapcsolódó számlázási tevékenység támogatására, a humán tőke menedzsmentre, a beszállítói kapcsolatok kezelésére, az elektronikus beszerzési folyamatokra, valamint interface kapcsolatok kialakítására a meglévő szigetrendszerekkel. A projekt kivitelezése során az SAP Hungary-nak különös hangsúlyt kell fektetnie a folyamatok a Sarbanes- Oxley törvényeknek való megfelelősségének biztosítására.
Kapcsolódó cikkek
- Hódít az SAP a kkv-szektorban
- Kóka: két év alatt 40 szolgáltató központ jött létre
- HostLogic: SAP-ban az élen
- Az Espirit az SAP-t választotta
- SAP: magyar piacon az All-in-One ERP csomag
- Több mint 200 ezer Duet-licenc értékesítése három hónap alatt világszerte
- SxP: új CRM megoldás az SAP-tól
- A SAP harmadik negyedéve: ismét kétszámjegyű növekedés
- A kód neve: SAP
- SAP konferencia a kódok jegyében
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.