100 milliós lesz a Compaq Depo idei forgalma

Molnár Artur, 1999. november 23. 10:17
Nyár eleji indulása óta töretlen lendülettel növekszik a Compaq Depónak, a Compaq Computer Magyarország Kft. interneten elérhető számítástechnikai áruházának forgalma. A direct mail, call center és internetes értékesítés egységes rendszerével felépített, itthon újszerű értékesítési mód a várakozásokat jóval meghaladó érdeklődést és ami ennél is fontosabb, vásárlási kedvet váltott ki a kis és közepes vállalkozások körében.
Jelenleg már a harmadik "kiadás" fut, állandóan bővülő termék- és szolgáltatáskínálattal, így az év végi felfokozott vásárlási kedvet figyelembe véve december végére az interneten keresztül lebonyolított forgalom meg fogja haladni a 100 millió forintot.

"A siker mögött számos tényező húzódik meg" – kommentálta a hírt Scharek Viktor, a Compaq kereskedelmi igazgatója. "Minden bizonnyal a megfelelő időben hoztuk meg a megfelelő döntést, akkor, amikor a piac – bár erre csak halvány utaló jelek voltak – felkészült az elektronikus kereskedelem komolyan vételére. Szerencsésnek bizonyult a viszonteladók bevonása is, hiszen a magyar felhasználók igénylik a személyes szakértelmet, a támogatást, melyet a Compaq kiterjedt partnerköre nyújt." Az induló termékválasztást is díjazta a piac, a folyamatosan bővülő kínálat pedig együtt alakul az igényekkel. A jelenleg futó harmadik fázisban már más gyártók termékei (például Xerox- és Lexmark-nyomtatók, Microsoft-szoftverek stb.) is megtalálhatók, és az igazi újdonság a lízing lehetősége, ami tovább könnyíti a kis és közepes vállalatok korszerű eszközhöz jutását.

Több hazai elemző és tanácsadó cég igyekszik felbecsülni a magyar elektronikus kereskedelmi piacot. Van, aki a teljes idei forgalmat 100 millió forint alattira taksálja, és vannak, akik eleve kettéválasztva a business to customer és a business to business szegmenst, az előbbinél látnak hasonló nagyságrendet, míg az utóbbi esetében már idénre milliárdos forgalomról adnak jelentést. Az eltérő számok mögött az is meghúzódhat, hogy a "depo" típusú gyűjtőhelyek nem teljesen ugyanazt jelentik, mint amikor egy cég közvetlenül kereskedik az interneten keresztül. Az utóbbinál a megrendeléstől az átvételig az eladó és a vevő végig a weben keresztül tartja a kapcsolatot, míg az előbbi típus csak a megrendeléseket gyűjti össze, s közvetíti a kiválasztott eladóknak, amelyek az esetek többségében már a hagyományos kapcsolattartási formákban értékesítik az árut. Mindenesetre az bizonyos, hogy a Compaq Depo százmilliós forgalma nem fér bele mondjuk a Carnation Consulting idénre jósolt 84 milliós összforgalmába, azaz a piackutató cég vagy ilyen forgalomnövekedéssel nem kalkulált, vagy az ilyen típusú online áruházakat nem vette számításba.

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Huszadik alkalommal adták át a Hégető Honorka-díjakat

2024. november 21. 16:58

Hosszabbít ’Az Év Honlapja’ pályázat!

2024. november 19. 09:54

Törj be a digitális élvonalba: Nevezz ’Az Év Honlapja’ pályázatra!

2024. november 14. 16:36

A virtuális valóság az egészségügyet is forradalmasíthatja

2024. november 12. 18:01