Jó évet zárt az osztrák Mobilkom
Bosznia-Hercegovinában szintén tenderkiírásra való részvételre, mégpedig a Telekom Srpske, a második legnagyobb mobilszolgáltató 65-85 százalékos pakettjének a megvásárlására készül a Mobilkom. A Telekom Austria számára 2009-ig 3,1 milliárd euró áll rendelkezésre akvizíciók finanszírozására. A szerbiai és a bosznia-hercegovinai akvizíciók időbeni egybeesése tehát nem okoz finanszírozási gondot a Mobilkomnak. "Jó eséllyel pályázhatunk a legnagyobb mobilszolgáltató rangjára a Bodeni-tó és a Fekete-tenger között" - mutatott rá Nemsic.
Tavaly a külföldi érdekeltségek részesedése az összes forgalomban a bolgár Mobiltel megvásárlásának köszönhetően 22 százalékról 31,7 százalékra emelkedett. A Telekom Austria forgalmának 55 százalékát adó Mobilkom forgalma 17,1 százalékkal 2,5 milliárd euróra emelkedett. A növekedés a Mobiltel hozzájárulása nélkül 4,8 százalékos, a teljes forgalom pedig 2,2 milliárd euró lenne. Az EBIT eredmény 35,5 százalékkal 552,2 millió euróra emelkedett, az EBITDA eredmény pedig 26,6 százalékkal 969,0 millió euróra. Az EBITDA-marzs 38,5 százalékos.
A Mobilkom vállalatcsoport előfizetőinek a száma tavaly 81,1 százalékkal kilencmillióra emelkedett. A Mobiltel hozzájárulása nélkül az előfizetők számának növekedése 8,5 százalék, teljes létszámuk pedig 5,37 millió lenne. Ausztriában 3,6 százalékkal 3,34 millióra nőtt az ügyfelek száma; Bulgáriában a Molbiltel előfizetőinek a száma 18,4 százalékkal 3,59 millióra emelkedett; Horvátországban a VIPnet előfizetők száma 23,3 százalékkal 1,61 millióra nőtt; Szlovéniában a si.mobil előfizetők száma pedig egy százalékkal 360 ezerre csökken a számuk a feltöltő kártya tulajdonosok számának módosított meghatározása miatt.
2005 kimagaslóan jó éve volt a Mobilkom csoportnak, és Boris Nemsic vezérigazgató az idén is hasonlóan jó eredményre számít. Az eredmény javulásához az akvizícióval megnövelt előfizetői szám mellett az előfizetői szám szerves növekedése, valamint az adatforgalom bevételének növekedése is hozzájárult.
Tavaly a Mobilkom 313 millió eurós rekord összeget költött hálózatának bővítésére és technológiai fejlesztésre, ebből 180 millió eurót Ausztriában. "Az idén sem szánunk kevesebbet a célra" - jegyezte meg Nemsic. Az ügyfélszerzési költség kismértékben emelkedve 72,6 millió euró volt, az ügyfélmegtartási kiadások pedig kismértékben csökkenve 71,5 millió euróra rúgtak.
Ausztriában az éles verseny 41 százalékról 39,1 százalékra szorította vissza a Mobilkom piaci részesedését. Az egy ügyfélre eső átlagos bevétel (ARPU) 37,1 euróról 36,5 euróra csökkent, de ezen belül az adatforgalom részaránya 38 százalékkal 17,4 százalékpontra nőtt. Ennek több mint a fele tényleges adatforgalmat jelent, a másik felét pedig az SMS forgalom teszi ki. Ausztriában a mobiltelefon telítettség időközben elérte a 106 százalékot. A Mobilkom Austria forgalma 2,4 százalékkal 1,7 milliárd euróra emelkedett. Az EBITDA eredmény 3,3 százalékkal 612,8 millió euróra, az EBIT eredmény pedig 5,2 százalékkal 358,8 millió euróra nőtt.
A Mobilkom számára lényegtelen fejlemény a tele.ring T-Mobile által tervezett átvétele. Nemsic véleménye szerint az 1,3 milliárdos ügyletet hónapok óta vizsgáló uniós versenyjogi hatóság zöld utat ad az akvizíciónak. "Semmi nem szól ellene" - mutatott rá.
A Mobilkom eddig 600 ezer UMTS készüléket és 50 ezer UMTS számítógép-adatkártyát értékesített. Az előfizetők tíz százaléka néz tévéműsort mobil készülékén. Az év közepén új készülék típusok megjelenése lendületet ad az értékesítések további növekedésének.
A bolgár Mobiltel 57,6 százalékra zsugorodott részesedésével változatlanul piacvezető az országban. Július 12-től december végéig 262,6 millió euróval járult hozzá a csoport forgalmához. EBITDA eredménye 154,6 millió euró volt, az EBITDA-marzs pedig az egész évre vonatkozóan 61,5 százalékos. A Mobiltel az idén lesz első alkalommal teljes egészében konszolidálva.
Horvátországban a VIPnet piaci részesedése a Tele2 megjelenése miatt 44,1 százalékos, és ezzel második a T-Mobile után. Forgalma 12,4 százalékkal 422 millió euróra, EBITDA eredménye 9,3 százalékkal 166,9 millió euróra, EBIT eredménye 27 százalékkal 86,4 millió euróra nőtt.
A Mobilkom Szlovéniában is a második legnagyobb piaci szereplő. Leányvállalata a si.mobil 22,7 százalékos piaci részesedéssel rendelkezik. Forgalma 14,8 százalékkal 100,8 millió euróra, EBITDA eredménye 20,1 százalékkal 24,5 millió euróra, EBIT eredménye pedig 0,1 százalékkal 3,5 millió euróra emelkedett. Május végére a Mobilkom száz százalékban tulajdonába veszi a si.mobilt; a fennmaradó 25 százalékos pakettet 39,58 millió euróért vásárolja meg.
Liechtensteinben 13 százalékról 15 százalékra nőtt a Mobilkom piaci részesedése, előfizetőinek száma pedig 3500-ról 4200-ra gyarapodott. Az egy előfizetőre eső havi bevétel (ARPÜ) 83,1 euróval a legmagasabb a csoporton belül.
Kapcsolódó cikkek
- Zebra mobilnyomtatók Magyarországon
- Microsoft-LG szabadalom-engedélyezési megállapodás
- Új vezetők irányítják a magyar Avnetet
- Lehetőség vagy kényszer? - Interjú Szűcs Zoltánnal, az AAM vezérigazgatójával
- "Investor in People" díj újra a Pannonnak
- Magyar Telekom - újabb hatékonyságjavítási lépések lesznek
- Az olasz Telsey távközlési cég magyarországi képviseletet nyit
- Az Onlinemarketing.hu Kft. Etarget Partner lett
- EDS: változás a kommunikációban
- HP virtualizáció: új szoftver és partnerprogram
Siemens Xcelerator: az Eplan és a Siemens zökkenőmentes adatátvitelt tesz lehetővé a gépgyártásban
A Siemens és az Eplan hatékonyabbá teszi a tervezési és gyártási folyamatokat a gépeket és gyártósorokat építő ügyfeleik számára.
A Z-generáció tudja milyen munkahelyet szeretne
Az önérvényesítés, a munkahelyi környezet, az anyagiak, a társas kapcsolatok, valamint a kreativitás, illetve a szellemi ösztönzők azok a legfőbb munkaértékek, amelyek a STEM pályára lépő Z-generációs fiatalok számára meghatározóak a leendő munkahelyük kiválasztásában és az ottani megmaradásukban – derül ki a Becsei Lilla pályaorientációs szakember friss, országos, reprezentatív kutatásából, amit az Együtt a Jövő Mérnökei Szövetséggel együttműködésben készített el a 12. osztályos magyar tanulók körében.
Az LG 2025-ös QNED evo termékcsaládja jelentős technológiai fejlődésen ment át
Az LG Electronics (LG) bemutatja a megújult, 2025-ös QNED evo termékcsaládját egy újonnan szabadalmaztatott, széles színskálát biztosító technológiával. A készülékek valódi 4K felbontású képet és akár 144 Hz*-es képfrissítési rátát tesznek lehetővé vezeték nélküli kapcsolódással, ultraalacsony késleltetéssel. Emellett a széria tagjai továbbfejlesztett mesterséges intelligencia alapú kép- és hangfeldolgozást, és személyre szabhatóságot biztosítanak a webOS 25-ön keresztül.
Az LG OLED tévéinek legfontosabb AI és személyreszabhatósági innovációi mutatkoznak be az új QNED TV-modellekben
Az LG Electronics (LG) bemutatja a megújult, 2025-ös QNED evo termékcsaládját egy újonnan szabadalmaztatott, széles színskálát biztosító technológiával. A készülékek valódi 4K felbontású képet és akár 144 Hz*-es képfrissítési rátát tesznek lehetővé vezeték nélküli kapcsolódással, ultraalacsony késleltetéssel. Emellett a széria tagjai továbbfejlesztett mesterséges intelligencia alapú kép- és hangfeldolgozást, és személyre szabhatóságot biztosítanak a webOS 25-ön keresztül.