Csökken a nyilvános állomások kihasználtsága és száma
Az igazgató kifejtette: a nyilvános állomások csökkenésében alapvető szerepet játszik, hogy a mobiltelefont használók száma az elmúlt években folyamatosan nőtt, s mára 100 lakosból 90 embernek már van ilyen készüléke.
A Magyar Telekom, illetve elődje, a Matáv, más távközlési szolgáltatókhoz hasonlóan 2002 óta csökkenti nyilvános állomásainak számát, s az idén is leszerel belőlük pár százat ott, ahol nagyon alacsony a kihasználtságuk.
Ugyanakkor a szolgáltatókat törvény kötelezi arra, hogy 1000 lakosonként egy közterületi nyilvános állomást üzemeltetniük kell. Az állomásokat mindig az illetékes önkormányzatokkal egyeztetve szüntetik meg.
A Magyar Telekom Vezetékes Szolgáltatások Üzletágának, a T-Com-nak a törvényi előírás szerint jelenleg 8600 nyilvános állomást kellene üzemeltetnie, ám a társaság a települések eltérő szerkezete miatt ennek mintegy a dupláját működteti. Balogh János ezzel kapcsolatban példaként elmondta, hogy vannak olyan települések, amelyekhez hat-nyolc 50-100 fős településrész is tartozik, s ha itt csak 1-2 nyilvános állomást üzemeltetnének, nagyon nehezen tudnának az emberek telefonálni. Ezen túlmenően sok helyen azért is fenn kell tartani az állomásokat, mert nincs minden országrészben megfelelő térerő a mobilok használatához.
A nyilvános állomások működtetésről az igazgató elmondta, hogy üzemletetésük veszteséges, de ez részben a rongálások számlájára írható. Hozzátette: a szabályok előírják azt is, hogy a készülékeknek legalább 92 százalékának mindig üzemképesnek kell lennie, s ha ez nem így van, akkor kötbért kell fizetniük.
A nyilvános állomások kihasználtságáról az igazgató elmondta: vannak olyan aprófalvas részek, ahol egy készüléket egy héten csak 5-10 percig használnak.
Balogh János közölte: a fejlett országokban mindenütt szabályozzák a nyilvános fülkék működtetését, hiszen ezek fenntartása közérdek. Éppen ezért például egyes országokban, például Angliában a hatóságok megengedik a szolgáltatóknak, hogy akár 100 százalékkal növelhessék a nyilvános készülékek használati tarifáit. Hozzátette: Magyarországon még nincs ilyen lehetőség.
A T-Com három éve jelen van a piacon Internet kioszkjaival - Budapesten, Debrecenben és Nyíregyházán - amelyek telefonálást, böngészést, e-mail- és SMS-küldést tesznek lehetővé. Ezek jellemzően forgalmas bevásárlóközpontokban, közlekedési csomópontokban (pályaudvarok, buszterminál) vannak.
A T-Com a Ferihegyen már 2005. IV. negyedévétől üzemeltet euró érmét is elfogadó nyilvános készülékeket. A pozitív fogadtatás miatt a T-Com a szolgáltatás kiterjesztése mellett döntött.
A Hungarotel Zrt. a nyilvános állomások kapcsán az MTI-vel kedden közölte: a társaság 66-os és 68-as primer körzetben 698 nyilvános fülkét üzemeltet, holott a szabályok szerint elég volna 450-et működtetnie. A 89-es és 95-ös primer körzetekben 186 fülkét kellene az előírás szerint működtetni, de itt jelenleg 296 fülke üzemel, a 32-es körzetben 205 helyett 325 nyilvános készüléke van a vállalatnak.
A cég szerint országos tapasztalat, hogy az emberek egyre ritkábban telefonálnak nyilvános állomásokról. Ezért tavaly országosan a vállalat a korábbi szám negyedével volt kénytelen csökkenteni a fülkék számát. Azokat a fülkéket szerelték le, amelyeket annyira ritkán vettek igénybe, hogy fenntartásuk gazdaságtalan. Ezekről az állomásokról sokszor napokig egyetlen hívást sem kezdeményeztek. A cég azon állomásokat, amelyeket a statisztikái alapján gyakran használnak, nem szereli le, így még hosszú távon is számíthatnak rájuk a környéken élők.
Kapcsolódó cikkek
- KSH: az első negyedévben nőtt a széles sávú internet előfizetés
- Meghaladta az 1,1 milliót a szélessávú előfizetések száma
- MS munkahelyi telefonok új generációja
- Az NHH megkönnyíti a hűségszerződések felmondását
- A Hungarotel féláron kínálja internet- és telefonszolgáltatását
- A VoIP-szolgáltatások jelentik a legfőbb veszélyt
- Leginkább telefonszámla-csökkentés miatt vesznek telefonközpontot a budapesti kisvállalkozások
- Bővült a széles sávú internetezők tábora
- T-Kábel: telefonszolgáltatás-fejlesztés 1 milliárdért
- Budapesten indít kábeltelefonos szolgáltatást a T-Kábel
Telekom ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A TIME magazin 2024 egyik legjobb találmányának tartja a HONOR Magic V3-at
A HONOR Magic V3 felkerült a TIME 2024 legjobb találmányait tartalmazó éves listájára, amely a legkülönlegesebb, az életünket megváltoztató innovációkat mutatja be számos területen, többek között az egészségügy, az AI és a zöld energia terén.
Lemerült akkumulátorok, balul elsült fotók – az emberek 76 százaléka tapasztalt már tech bénázásokat
A lemerülő akkumulátortól a GPS-jel elvesztéséig a műszaki hibák az élet fontos pillanatait stresszes helyzetekké változtathatják. A HONOR Magic V3 megjelenése alkalmából megrendelt, 9000 európai felnőtt körében végzett új felmérés kimutatta, hogy a technológiai hibák milyen hatással vannak az életünkre: minden harmadik ember aggódik amiatt, hogy a technológiai bénázások tönkretehetik az élet fontos eseményeit, míg 76%-uk elismerte, hogy életük egy fontos pillanatában már tapasztaltak ilyet.
Édesség és egyediség – erről szól a halloweeni hangulat idén Magyarországon
A Rakuten Viber, az egyik vezető globális kommunikációs platform kísértetiesen szórakoztató eszközökkel készül az idei Halloweenre. A felhasználók új matricákat oszthatnak meg, borzongató üdvözlőkártyákkal köszönthetik ismerőseiket október 31-től, emellett egy kvízt tölthetnek ki arról, hogy melyik a legjobban hozzájuk illő jelmez idén halloweenkor, sőt, a legújabb Tarot-kártyák segítségével megpróbálhatják megjósolni a jövőjüket.
Halottak napja ‒ tülekedés nélkül
Egy digitális alkalmazás teheti méltóbbá a halottak napját azzal, hogy segít elkerülni a temetőkben és környékükön ilyenkor szokásos tülekedést. Az önkormányzatok kezében lévő lehetőség Magyarországon is egyre népszerűbb.
Fedezd fel, hogyan ébreszti fel a Galaxy AI a benned rejlő kreativitást!
A Samsung Galaxy Z Fold6 és Z Flip6 hajlítható készülékekkel bárki kreatív alkotóvá válhat, hiszen olyan funkciókkal rendelkeznek, amelyekkel könnyedén készíthetünk kiváló minőségű tartalmakat, még akkor is, ha úgy véljük, nem vagyunk a megfelelő szakmai ismeretek birtokában. A Galaxy AI* úgy támogatja a kreativitást és az alkotás folyamatát, hogy közben új megvilágításba helyezi rajzainkat, fényképeinket és videóinkat.