HTCC - 83 százalékkal nagyobb bevétel

MTI Sajtóadatbank, 2006. április 5. 09:14
A Hungarian Telephone and Cable Corporationnak (HTCC) 110,2 millió dollár bevétele származott tavaly telefonszolgáltatásból, ami 83 százalékkal haladja meg az egy évvel korábbi összeget.
Torben V. Holm a társaság elnök-vezérigazgatója kedden Budapesten sajtótájékoztatón elmondta: a kamat- és adófizetés, tőketörlesztés és amortizáció előtti eredmény (EBITDA) 50,6 millió dollár volt, 62 százalékkal nagyobb a 2004. évinél. A bevétel és az EBITDA növekedése alapvetően annak köszönhető, hogy a HTCC tavaly megvásárolta a PanTelt.

A dán TDC-hez tartozó HTCC csoport alapvetően Magyarországon működik, vállalatai a Hungarotel Rt., a PanTel Távközlési Kft., illetve a Mol távközlési szolgáltatásait végző PanTel TechnoCom Kft. A PanTelen keresztül tulajdonában van egy-egy román, szlovén,
szlovák, osztrák szerb és bolgár távközlési szolgáltatásokat értékesítő cég is. A román 90 százalékban, a többi száz százalékban tulajdona a HTCC-nek. Az amerikai tőzsdén bejegyzett HTCC 63 százalékban a dán TDC tulajdonban van, a fennmaradó rész kisbefektetőké.

Az eseményen bejelentették: a PanTel az idén megkezdi a lakossági távközlési szolgáltatást oly módon, hogy a Hungaroteltől 55 ezer lakossági, a Hívogató szolgáltatást igénybe vevő ügyfél átkerül a PanTelhez. A csoport azért ezt a megoldást választotta, mert a PanTel márkanév ismertebb a piacon. Ezen túlmenően kedvezőbb díjakat és új csomagokat is kínál a HTCC csoport a lakossági, illetve üzleti ügyfeleknek. A csoport célja az, hogy a T-márkák, illetve a Magyar Telekom csoport első számú versenytárásává váljon, s elérje a 20 százalékos piaci részesedést. A HTCC részesedése jelenleg 10 százalék.

Vágány Tamás, kereskedelmi- és marketing vezérigazgató-helyettes közölte: a PanTel az idén bevezeti a kábeltelefon-, illetve az IPTV-szolgáltatást. Az előbbi szolgáltatás nem a végfelhasználóknak, hanem a kábeltévés szolgáltatóknak szól, amelyek így hangszolgáltatást is tudnak nyújtani a televíziós csomagok mellé.

A 2006 végéig bevezetendő IPTV azt teszi lehetővé, hogy a végfelhasználók az internet, a telefon és a televíziós szolgáltatást egy csomagban vásárolhassák meg. A csomag egyik előnye, hogy a nézők 24 órán belül bármikor megnézhetnek egy műsort, akár megszakításokkal is.

Kérdésekre válaszolva az elnök-vezérigazgató elmondta: mivel a HTCC tőzsdei cég, konkrétan nem számolhat be arról, hogy részt kívánnak-e venni a magyar távközlési piac további konszolidációjában. Ha lesz ilyen hír, azt elsőként a tőzsdén jelentik be.

Vágány Tamás szintén kérdésekre válaszolva közölte: a Hungaroteltől azon 55 ezer előfizetőt veszi át a PanTel, akik nem a koncessziós területen fizetnek elő a szolgáltatásra. A koncessziós területen jelenleg 160 ezer ügyfele van a társaságnak.

Kulcsszavak: Pantel +céginfo HTCC

A Sony bejelenti második generációs zászlóshajóját, az Alpha 1 II fényképezőgépet

A Sony bemutatja a második generációs Alpha 1 II zászlóshajóját, egy új full frame, tükör nélküli, cserélhető objektíves fényképezőgépet, amelyet a Sony legmodernebb AI feldolgozóegységével működik. A fényképezőgép körülbelül 50.1 megapixel (MP) effektív felbontású érzékelővel rendelkezik, akár 30 fps sebességgel, AF/AE-követéssel képes elsötétedésmentes sorozatfelvételt készíteni, torzításmentes zárral van ellátva, és továbbfejlesztette a képtisztaságot a közép- és magastónusok érzékenységénél. 

2024. november 21. 20:54

Az új Sony objektív nagy felbontást, gyönyörű bokeh-t és fejlett autofókuszt kínál

A Sony bejelentésével új utat tör: az FE 28-70mm F2 GM prémium E-bajonettes objektív a teljes zoomtartományban nagy, F2-es rekesznyílással büszkélkedhet, így gyönyörű bokeh-t, nagy felbontást és egyedülálló autofókuszt biztosít állóképekhez és videófelvételekhez, nem beszélve a prímobjektívek minőségével vetekedő élességről és kontrasztról. 

2024. november 21. 19:31

A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák

A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.

2024. november 21. 17:59

MyPhoneExplorer 2.2.0

Android mobiltelefonokhoz alkalmazható szinkronizáló program. Telefonkönyv, SMS, híváslista, naptár, üzenetek és hasonló feladatok ellátására szolgáló kitűnő alkalmazás, ami Outlook Express és Thunderbird címjegyzék támogatással is rendelkezik.

2024. november 21. 17:11

Battery Monitor 10.4

A kis alkalmazás számos hasznos információt szolgáltat az akkumulátorunk aktuális állapotáról. Többek között hangjelzéssel figyelmeztet, ha a töltési szint kritikusra csökken, vagy ha elérte a maximális szintet.

2024. november 21. 17:09

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Huszadik alkalommal adták át a Hégető Honorka-díjakat

2024. november 21. 16:58

Hosszabbít ’Az Év Honlapja’ pályázat!

2024. november 19. 09:54

Törj be a digitális élvonalba: Nevezz ’Az Év Honlapja’ pályázatra!

2024. november 14. 16:36

A virtuális valóság az egészségügyet is forradalmasíthatja

2024. november 12. 18:01