HTCC - 83 százalékkal nagyobb bevétel

MTI Sajtóadatbank, 2006. április 5. 09:14
A Hungarian Telephone and Cable Corporationnak (HTCC) 110,2 millió dollár bevétele származott tavaly telefonszolgáltatásból, ami 83 százalékkal haladja meg az egy évvel korábbi összeget.
Torben V. Holm a társaság elnök-vezérigazgatója kedden Budapesten sajtótájékoztatón elmondta: a kamat- és adófizetés, tőketörlesztés és amortizáció előtti eredmény (EBITDA) 50,6 millió dollár volt, 62 százalékkal nagyobb a 2004. évinél. A bevétel és az EBITDA növekedése alapvetően annak köszönhető, hogy a HTCC tavaly megvásárolta a PanTelt.

A dán TDC-hez tartozó HTCC csoport alapvetően Magyarországon működik, vállalatai a Hungarotel Rt., a PanTel Távközlési Kft., illetve a Mol távközlési szolgáltatásait végző PanTel TechnoCom Kft. A PanTelen keresztül tulajdonában van egy-egy román, szlovén,
szlovák, osztrák szerb és bolgár távközlési szolgáltatásokat értékesítő cég is. A román 90 százalékban, a többi száz százalékban tulajdona a HTCC-nek. Az amerikai tőzsdén bejegyzett HTCC 63 százalékban a dán TDC tulajdonban van, a fennmaradó rész kisbefektetőké.

Az eseményen bejelentették: a PanTel az idén megkezdi a lakossági távközlési szolgáltatást oly módon, hogy a Hungaroteltől 55 ezer lakossági, a Hívogató szolgáltatást igénybe vevő ügyfél átkerül a PanTelhez. A csoport azért ezt a megoldást választotta, mert a PanTel márkanév ismertebb a piacon. Ezen túlmenően kedvezőbb díjakat és új csomagokat is kínál a HTCC csoport a lakossági, illetve üzleti ügyfeleknek. A csoport célja az, hogy a T-márkák, illetve a Magyar Telekom csoport első számú versenytárásává váljon, s elérje a 20 százalékos piaci részesedést. A HTCC részesedése jelenleg 10 százalék.

Vágány Tamás, kereskedelmi- és marketing vezérigazgató-helyettes közölte: a PanTel az idén bevezeti a kábeltelefon-, illetve az IPTV-szolgáltatást. Az előbbi szolgáltatás nem a végfelhasználóknak, hanem a kábeltévés szolgáltatóknak szól, amelyek így hangszolgáltatást is tudnak nyújtani a televíziós csomagok mellé.

A 2006 végéig bevezetendő IPTV azt teszi lehetővé, hogy a végfelhasználók az internet, a telefon és a televíziós szolgáltatást egy csomagban vásárolhassák meg. A csomag egyik előnye, hogy a nézők 24 órán belül bármikor megnézhetnek egy műsort, akár megszakításokkal is.

Kérdésekre válaszolva az elnök-vezérigazgató elmondta: mivel a HTCC tőzsdei cég, konkrétan nem számolhat be arról, hogy részt kívánnak-e venni a magyar távközlési piac további konszolidációjában. Ha lesz ilyen hír, azt elsőként a tőzsdén jelentik be.

Vágány Tamás szintén kérdésekre válaszolva közölte: a Hungaroteltől azon 55 ezer előfizetőt veszi át a PanTel, akik nem a koncessziós területen fizetnek elő a szolgáltatásra. A koncessziós területen jelenleg 160 ezer ügyfele van a társaságnak.

Kulcsszavak: Pantel +céginfo HTCC

360 fokos felmérést készített az IAB az influencerpiacról

Kik, milyen platformokon és hányan követnek ma influencereket? Mennyire tartják őket hitelesnek, és hányan vásárolnak terméket ajánlásaikra? Milyen típusai vannak az influencertartalmat fogyasztóknak? És a piaci szakemberek vajon mennyire látják hatékonynak az influenceres együttműködéseket?

2024. május 10. 20:41

Csúcstechnológiás cukormonitorozó rendszert vezet be itthon a magyar 77 Elektronika Kft.

A száz százalékban magyar 77 Elektronika Kft. új generációs, folyamatos cukormonitorozó rendszert vezet be itthon. A hazai piacon úttörőnek számító, magyar nyelven működő, egybeépített szenzor-távadó eszköz az eddiginél sokkal felhasználóbarátabb megoldást biztosít a diabéteszesek számára, amely a nap 24 órájában folyamatosan méri a szöveti cukorszintet. 

2024. május 10. 19:25

Szegedi IT-startupból nemzetközi siker

Kecsmár Zsuzsa, az Antavo Loyalty Cloud társalapítója és stratégiai vezetője nyerte idén a nívós „Év Embere” díjat a Dubaiban megrendezett International Loyalty Awards-on.

2024. május 10. 18:27

Toronyház nyolcszögletű prizma kialakítással és vízszintes elhelyezhetőséggel

A Thermaltake, a prémium PC-hardvermegoldások vezető márkája bejelentette a The Tower 300 mikro toronyházat. A The Tower sorozat az egyik legnépszerűbb termékcsalád, ami az ikonikus függőleges toronyház-kialakításáról ismert. 

2024. május 10. 17:44

Magyar szakember nyerte az International Loyalty Awards „Év Embere” díját

Kecsmár Zsuzsa, az Antavo Loyalty Cloud társalapítója és stratégiai vezetője nyerte idén a nívós „Év Embere” díjat a Dubaiban megrendezett International Loyalty Awards-on.

2024. május 10. 16:00

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Továbbra is Christian Klein az SAP első embere

2024. május 7. 13:17

Magyar siker: Nemzetközi díjat nyert a TIME magazintól a nyelvtanuló-applikáció

2024. május 3. 19:59

Megvannak 2024 legvonzóbb hazai munkaadói

2024. április 29. 11:38

Ingyenes digitális platform segít a tanároknak és diákoknak az érettségire való felkészülésben

2024. április 20. 11:36