A többcsatornás kampánymenedzsment piac vezetői között a SAS
Többcsatornás marketing esetén a vállalat különböző hálózatokon keresztül (kis- és nagykereskedések, call center, web, sms, e-mail) érik el ügyfeleiket. Ez a módszer azért eredményesebb a hagyományos, egycsatornás rendszernél, mert a fogyasztói csoportokat külön kezeli igényeik, jellemzőik szerint szegmentálva. A hatékonyságot tovább növeli, hogy az egyes csatornák információkkal támogathatják egymást, ezért a piaci szereplők egyre inkább áttérnek a többcsatornás, interaktív, fogyasztói igényekből kiinduló kampánykezelésre. A többcsatornás marketingen belül érdemes kiemelni jelen cikk témáját, a kampánymenedzsmentet, mely a kampány megtervezését, végrehajtását, optimalizálását és értékelését foglalja magában.
A többcsatornás marketing támogatása informatikai eszközökkel
A marketing szakemberek által az informatikai eszközökkel szemben támasztott egyik lényeges követelmény, hogy lehetővé tegyék az egyes ügyfelek elkülönült kezelését. Így válik hatékonyabbá a testreszabott marketingüzenetek kidolgozása, az ügyfelekhez történő eljuttatása. A vállalaton belül található összes adat marketing célú felhasználásának egyik feltétele olyan vállalati platform kialakítása, amely adatintegrációs, prediktív elemző, adattárolási és üzleti intelligencia által támogatott riportolási funkciókkal rendelkezik.
A SAS Customer Intelligence csomag a jelenleg elérhető legteljesebb körű marketingmegoldás, melynek egyik összetevője a SAS® Marketing Automation. A megoldáscsomag (mely többek között e-mail marketing megoldásokat és webelemzést is tartalmaz) előnye a hatékonyságnövelésen túl, hogy könnyen integrálható a szervezetek meglévő infrastruktúrájába.
A többcsatornás kampánykezelés piaca
A vezető megoldásszállítók teljes körű, kiváló minőségű kampánymenedzsment szoftvereket kínálnak. A kisebb szereplők azonban jellemzően iparág-specifikus vagy bizonyos csatornákat megcélzó funkciókkal látják el termékeiket.
Jellemző trend, hogy a többcsatornás kapmánymenedzsmentet a vállalatok inkább a végső felhasználókat célzó marketingtevékenység támogatására használják, mint a B2B (vállalati) marketing esetében.
A Gartner „Multi-Channel Campaign Management Magic Quadrant” tanulmányában azon szállítókról gyűjtött adatokat, amelyek kampánykezelési megoldásai párhuzamosan több csatornán teszik lehetővé a kommunikációt különböző szegmensekkel. A tanulmányban szereplő vállalatokat saját kritériumai alapján helyezte el két koordinátatengely mentén. A legfontosabb ismérvek a végrehajtás képessége és a teljes körű megközelítés.
A Gartner „Multi-Channel Campaign Management Magic Quadrant” című felmérése szerint a SAS a Vezetők szegmensébe került a többcsatornás kampánykezelést nyújtó vállalatok sorában. „…Úgy véljük azzal, hogy a Gartner a Vezetők szegmensébe sorolta a SAS-t a kampánymenedzsment, az üzleti intelligencia és az ügyfélelemzés piacokat elemző tanulmányaiban, megerősítést nyert az a tény, hogy a SAS biztosítani tudja mindazokat az eszközöket, amelyekkel a szervezetek értékes és hosszú távú kapcsolatokká alakíthatják át ügyféladataikat” – jelentette ki Jim Davis, az SAS elnökhelyettese.
Kapcsolódó cikkek
- Az Onlinemarketing.hu Kft. Etarget Partner lett
- A Microsoft 6 milliárd dollárért megveszi az Aquantive online marketingcéget
- Pszichológiai profilok alapján reklámozna a Google
- Marketing 2.0: üzenetek helyett dialógus
- LinkHáz.hu - ingyenes linkcsere-rendszer!
- SAS szoftver üzlethelyiség-választáshoz
- Vita a Vodafone marketingjéről
- A Káoszból kivezető út - a reklám- és médiapiac jövője
- A Google 3,1 milliárd dollárért felvásárolja a DoubleClicket
- Fényes jövő áll a keresőmarketing előtt
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.