A többcsatornás kampánymenedzsment piac vezetői között a SAS
forrás Prim Online, 2006. május 2. 12:48
Napjainkban egyre több vállalat tér át többcsatornás kommunikációra,
hogy növelje a marketing hatékonyságát. A többcsatornás kampánykezelést
nyújtó vállalatok piacát tekinti át a Gartner márciusi jelentése, mely
az üzleti intelligencia piac meghatározó szereplőjét, a SAS-t, a
Vezetők szegmensébe sorolta.
Mi a többcsatornás marketing?
Többcsatornás marketing esetén a vállalat különböző hálózatokon keresztül (kis- és nagykereskedések, call center, web, sms, e-mail) érik el ügyfeleiket. Ez a módszer azért eredményesebb a hagyományos, egycsatornás rendszernél, mert a fogyasztói csoportokat külön kezeli igényeik, jellemzőik szerint szegmentálva. A hatékonyságot tovább növeli, hogy az egyes csatornák információkkal támogathatják egymást, ezért a piaci szereplők egyre inkább áttérnek a többcsatornás, interaktív, fogyasztói igényekből kiinduló kampánykezelésre. A többcsatornás marketingen belül érdemes kiemelni jelen cikk témáját, a kampánymenedzsmentet, mely a kampány megtervezését, végrehajtását, optimalizálását és értékelését foglalja magában.
A többcsatornás marketing támogatása informatikai eszközökkel
A marketing szakemberek által az informatikai eszközökkel szemben támasztott egyik lényeges követelmény, hogy lehetővé tegyék az egyes ügyfelek elkülönült kezelését. Így válik hatékonyabbá a testreszabott marketingüzenetek kidolgozása, az ügyfelekhez történő eljuttatása. A vállalaton belül található összes adat marketing célú felhasználásának egyik feltétele olyan vállalati platform kialakítása, amely adatintegrációs, prediktív elemző, adattárolási és üzleti intelligencia által támogatott riportolási funkciókkal rendelkezik.
A SAS Customer Intelligence csomag a jelenleg elérhető legteljesebb körű marketingmegoldás, melynek egyik összetevője a SAS® Marketing Automation. A megoldáscsomag (mely többek között e-mail marketing megoldásokat és webelemzést is tartalmaz) előnye a hatékonyságnövelésen túl, hogy könnyen integrálható a szervezetek meglévő infrastruktúrájába.
A többcsatornás kampánykezelés piaca
A vezető megoldásszállítók teljes körű, kiváló minőségű kampánymenedzsment szoftvereket kínálnak. A kisebb szereplők azonban jellemzően iparág-specifikus vagy bizonyos csatornákat megcélzó funkciókkal látják el termékeiket.
Jellemző trend, hogy a többcsatornás kapmánymenedzsmentet a vállalatok inkább a végső felhasználókat célzó marketingtevékenység támogatására használják, mint a B2B (vállalati) marketing esetében.
A Gartner „Multi-Channel Campaign Management Magic Quadrant” tanulmányában azon szállítókról gyűjtött adatokat, amelyek kampánykezelési megoldásai párhuzamosan több csatornán teszik lehetővé a kommunikációt különböző szegmensekkel. A tanulmányban szereplő vállalatokat saját kritériumai alapján helyezte el két koordinátatengely mentén. A legfontosabb ismérvek a végrehajtás képessége és a teljes körű megközelítés.
A Gartner „Multi-Channel Campaign Management Magic Quadrant” című felmérése szerint a SAS a Vezetők szegmensébe került a többcsatornás kampánykezelést nyújtó vállalatok sorában. „…Úgy véljük azzal, hogy a Gartner a Vezetők szegmensébe sorolta a SAS-t a kampánymenedzsment, az üzleti intelligencia és az ügyfélelemzés piacokat elemző tanulmányaiban, megerősítést nyert az a tény, hogy a SAS biztosítani tudja mindazokat az eszközöket, amelyekkel a szervezetek értékes és hosszú távú kapcsolatokká alakíthatják át ügyféladataikat” – jelentette ki Jim Davis, az SAS elnökhelyettese.
Többcsatornás marketing esetén a vállalat különböző hálózatokon keresztül (kis- és nagykereskedések, call center, web, sms, e-mail) érik el ügyfeleiket. Ez a módszer azért eredményesebb a hagyományos, egycsatornás rendszernél, mert a fogyasztói csoportokat külön kezeli igényeik, jellemzőik szerint szegmentálva. A hatékonyságot tovább növeli, hogy az egyes csatornák információkkal támogathatják egymást, ezért a piaci szereplők egyre inkább áttérnek a többcsatornás, interaktív, fogyasztói igényekből kiinduló kampánykezelésre. A többcsatornás marketingen belül érdemes kiemelni jelen cikk témáját, a kampánymenedzsmentet, mely a kampány megtervezését, végrehajtását, optimalizálását és értékelését foglalja magában.
A többcsatornás marketing támogatása informatikai eszközökkel
A marketing szakemberek által az informatikai eszközökkel szemben támasztott egyik lényeges követelmény, hogy lehetővé tegyék az egyes ügyfelek elkülönült kezelését. Így válik hatékonyabbá a testreszabott marketingüzenetek kidolgozása, az ügyfelekhez történő eljuttatása. A vállalaton belül található összes adat marketing célú felhasználásának egyik feltétele olyan vállalati platform kialakítása, amely adatintegrációs, prediktív elemző, adattárolási és üzleti intelligencia által támogatott riportolási funkciókkal rendelkezik.
A SAS Customer Intelligence csomag a jelenleg elérhető legteljesebb körű marketingmegoldás, melynek egyik összetevője a SAS® Marketing Automation. A megoldáscsomag (mely többek között e-mail marketing megoldásokat és webelemzést is tartalmaz) előnye a hatékonyságnövelésen túl, hogy könnyen integrálható a szervezetek meglévő infrastruktúrájába.
A többcsatornás kampánykezelés piaca
A vezető megoldásszállítók teljes körű, kiváló minőségű kampánymenedzsment szoftvereket kínálnak. A kisebb szereplők azonban jellemzően iparág-specifikus vagy bizonyos csatornákat megcélzó funkciókkal látják el termékeiket.
Jellemző trend, hogy a többcsatornás kapmánymenedzsmentet a vállalatok inkább a végső felhasználókat célzó marketingtevékenység támogatására használják, mint a B2B (vállalati) marketing esetében.
A Gartner „Multi-Channel Campaign Management Magic Quadrant” tanulmányában azon szállítókról gyűjtött adatokat, amelyek kampánykezelési megoldásai párhuzamosan több csatornán teszik lehetővé a kommunikációt különböző szegmensekkel. A tanulmányban szereplő vállalatokat saját kritériumai alapján helyezte el két koordinátatengely mentén. A legfontosabb ismérvek a végrehajtás képessége és a teljes körű megközelítés.
A Gartner „Multi-Channel Campaign Management Magic Quadrant” című felmérése szerint a SAS a Vezetők szegmensébe került a többcsatornás kampánykezelést nyújtó vállalatok sorában. „…Úgy véljük azzal, hogy a Gartner a Vezetők szegmensébe sorolta a SAS-t a kampánymenedzsment, az üzleti intelligencia és az ügyfélelemzés piacokat elemző tanulmányaiban, megerősítést nyert az a tény, hogy a SAS biztosítani tudja mindazokat az eszközöket, amelyekkel a szervezetek értékes és hosszú távú kapcsolatokká alakíthatják át ügyféladataikat” – jelentette ki Jim Davis, az SAS elnökhelyettese.
Kapcsolódó cikkek
- Az Onlinemarketing.hu Kft. Etarget Partner lett
- A Microsoft 6 milliárd dollárért megveszi az Aquantive online marketingcéget
- Pszichológiai profilok alapján reklámozna a Google
- Marketing 2.0: üzenetek helyett dialógus
- LinkHáz.hu - ingyenes linkcsere-rendszer!
- SAS szoftver üzlethelyiség-választáshoz
- Vita a Vodafone marketingjéről
- A Káoszból kivezető út - a reklám- és médiapiac jövője
- A Google 3,1 milliárd dollárért felvásárolja a DoubleClicket
- Fényes jövő áll a keresőmarketing előtt
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Chery Group: Budapest–Róma egy feltöltéssel
Egyetlen feltöltéssel akár a Budapest-Róma távolságot is megtehetik majd az elektromos autók a Chery Group új akkumulátor-technológiájának köszönhetően. Az újdonságot a már itthon is kapható OMODA 5 gyártója az idei innovációs konferenciáján mutatta be.
2024. november 4. 11:39