A többcsatornás kampánymenedzsment piac vezetői között a SAS

forrás Prim Online, 2006. május 2. 12:48
Napjainkban egyre több vállalat tér át többcsatornás kommunikációra, hogy növelje a marketing hatékonyságát. A többcsatornás kampánykezelést nyújtó vállalatok piacát tekinti át a Gartner márciusi jelentése, mely az üzleti intelligencia piac meghatározó szereplőjét, a SAS-t, a Vezetők szegmensébe sorolta.
Mi a többcsatornás marketing?

Többcsatornás marketing esetén a vállalat különböző hálózatokon keresztül (kis- és nagykereskedések, call center, web, sms, e-mail) érik el ügyfeleiket. Ez a módszer azért eredményesebb a hagyományos, egycsatornás rendszernél, mert a fogyasztói csoportokat külön kezeli igényeik, jellemzőik szerint szegmentálva. A hatékonyságot tovább növeli, hogy az egyes csatornák információkkal támogathatják egymást, ezért a piaci szereplők egyre inkább áttérnek a többcsatornás, interaktív, fogyasztói igényekből kiinduló kampánykezelésre. A többcsatornás marketingen belül érdemes kiemelni jelen cikk témáját, a kampánymenedzsmentet, mely a kampány megtervezését, végrehajtását, optimalizálását és értékelését foglalja magában.

A többcsatornás marketing támogatása informatikai eszközökkel


A marketing szakemberek által az informatikai eszközökkel szemben támasztott egyik lényeges követelmény, hogy lehetővé tegyék az egyes ügyfelek elkülönült kezelését. Így válik hatékonyabbá a testreszabott marketingüzenetek kidolgozása, az ügyfelekhez történő eljuttatása. A vállalaton belül található összes adat marketing célú felhasználásának egyik feltétele olyan vállalati platform kialakítása, amely adatintegrációs, prediktív elemző, adattárolási és üzleti intelligencia által támogatott riportolási funkciókkal rendelkezik.

A SAS Customer Intelligence csomag a jelenleg elérhető legteljesebb körű marketingmegoldás, melynek egyik összetevője a SAS® Marketing Automation. A megoldáscsomag (mely többek között e-mail marketing megoldásokat és webelemzést is tartalmaz) előnye a hatékonyságnövelésen túl, hogy könnyen integrálható a szervezetek meglévő infrastruktúrájába.

A többcsatornás kampánykezelés piaca


A vezető megoldásszállítók teljes körű, kiváló minőségű kampánymenedzsment szoftvereket kínálnak. A kisebb szereplők azonban jellemzően iparág-specifikus vagy bizonyos csatornákat megcélzó funkciókkal látják el termékeiket.

Jellemző trend, hogy a többcsatornás kapmánymenedzsmentet a vállalatok inkább a végső felhasználókat célzó marketingtevékenység támogatására használják, mint a B2B (vállalati) marketing esetében.

A Gartner „Multi-Channel Campaign Management Magic Quadrant” tanulmányában azon szállítókról gyűjtött adatokat, amelyek kampánykezelési megoldásai párhuzamosan több csatornán teszik lehetővé a kommunikációt különböző szegmensekkel. A tanulmányban szereplő vállalatokat saját kritériumai alapján helyezte el két koordinátatengely mentén. A legfontosabb ismérvek a végrehajtás képessége és a teljes körű megközelítés.

A Gartner „Multi-Channel Campaign Management Magic Quadrant” című felmérése szerint a SAS a Vezetők szegmensébe került a többcsatornás kampánykezelést nyújtó vállalatok sorában. „…Úgy véljük azzal, hogy a Gartner a Vezetők szegmensébe sorolta a SAS-t a kampánymenedzsment, az üzleti intelligencia és az ügyfélelemzés piacokat elemző tanulmányaiban, megerősítést nyert az a tény, hogy a SAS biztosítani tudja mindazokat az eszközöket, amelyekkel a szervezetek értékes és hosszú távú kapcsolatokká alakíthatják át ügyféladataikat” – jelentette ki Jim Davis, az SAS elnökhelyettese.
Kulcsszavak: SAS Institute marketing

Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI

A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák

A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.

2024. november 21. 17:59

OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat

Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében.  Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.

2024. november 21. 16:35

Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup

Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.

2024. november 21. 14:56

Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket

A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.

2024. november 21. 11:39

A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell

Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.

2024. november 21. 10:12

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Huszadik alkalommal adták át a Hégető Honorka-díjakat

2024. november 21. 16:58

Hosszabbít ’Az Év Honlapja’ pályázat!

2024. november 19. 09:54

Törj be a digitális élvonalba: Nevezz ’Az Év Honlapja’ pályázatra!

2024. november 14. 16:36

A virtuális valóság az egészségügyet is forradalmasíthatja

2024. november 12. 18:01