A többcsatornás kampánymenedzsment piac vezetői között a SAS
Többcsatornás marketing esetén a vállalat különböző hálózatokon keresztül (kis- és nagykereskedések, call center, web, sms, e-mail) érik el ügyfeleiket. Ez a módszer azért eredményesebb a hagyományos, egycsatornás rendszernél, mert a fogyasztói csoportokat külön kezeli igényeik, jellemzőik szerint szegmentálva. A hatékonyságot tovább növeli, hogy az egyes csatornák információkkal támogathatják egymást, ezért a piaci szereplők egyre inkább áttérnek a többcsatornás, interaktív, fogyasztói igényekből kiinduló kampánykezelésre. A többcsatornás marketingen belül érdemes kiemelni jelen cikk témáját, a kampánymenedzsmentet, mely a kampány megtervezését, végrehajtását, optimalizálását és értékelését foglalja magában.
A többcsatornás marketing támogatása informatikai eszközökkel
A marketing szakemberek által az informatikai eszközökkel szemben támasztott egyik lényeges követelmény, hogy lehetővé tegyék az egyes ügyfelek elkülönült kezelését. Így válik hatékonyabbá a testreszabott marketingüzenetek kidolgozása, az ügyfelekhez történő eljuttatása. A vállalaton belül található összes adat marketing célú felhasználásának egyik feltétele olyan vállalati platform kialakítása, amely adatintegrációs, prediktív elemző, adattárolási és üzleti intelligencia által támogatott riportolási funkciókkal rendelkezik.
A SAS Customer Intelligence csomag a jelenleg elérhető legteljesebb körű marketingmegoldás, melynek egyik összetevője a SAS® Marketing Automation. A megoldáscsomag (mely többek között e-mail marketing megoldásokat és webelemzést is tartalmaz) előnye a hatékonyságnövelésen túl, hogy könnyen integrálható a szervezetek meglévő infrastruktúrájába.
A többcsatornás kampánykezelés piaca
A vezető megoldásszállítók teljes körű, kiváló minőségű kampánymenedzsment szoftvereket kínálnak. A kisebb szereplők azonban jellemzően iparág-specifikus vagy bizonyos csatornákat megcélzó funkciókkal látják el termékeiket.
Jellemző trend, hogy a többcsatornás kapmánymenedzsmentet a vállalatok inkább a végső felhasználókat célzó marketingtevékenység támogatására használják, mint a B2B (vállalati) marketing esetében.
A Gartner „Multi-Channel Campaign Management Magic Quadrant” tanulmányában azon szállítókról gyűjtött adatokat, amelyek kampánykezelési megoldásai párhuzamosan több csatornán teszik lehetővé a kommunikációt különböző szegmensekkel. A tanulmányban szereplő vállalatokat saját kritériumai alapján helyezte el két koordinátatengely mentén. A legfontosabb ismérvek a végrehajtás képessége és a teljes körű megközelítés.
A Gartner „Multi-Channel Campaign Management Magic Quadrant” című felmérése szerint a SAS a Vezetők szegmensébe került a többcsatornás kampánykezelést nyújtó vállalatok sorában. „…Úgy véljük azzal, hogy a Gartner a Vezetők szegmensébe sorolta a SAS-t a kampánymenedzsment, az üzleti intelligencia és az ügyfélelemzés piacokat elemző tanulmányaiban, megerősítést nyert az a tény, hogy a SAS biztosítani tudja mindazokat az eszközöket, amelyekkel a szervezetek értékes és hosszú távú kapcsolatokká alakíthatják át ügyféladataikat” – jelentette ki Jim Davis, az SAS elnökhelyettese.
Kapcsolódó cikkek
- Az Onlinemarketing.hu Kft. Etarget Partner lett
- A Microsoft 6 milliárd dollárért megveszi az Aquantive online marketingcéget
- Pszichológiai profilok alapján reklámozna a Google
- Marketing 2.0: üzenetek helyett dialógus
- LinkHáz.hu - ingyenes linkcsere-rendszer!
- SAS szoftver üzlethelyiség-választáshoz
- Vita a Vodafone marketingjéről
- A Káoszból kivezető út - a reklám- és médiapiac jövője
- A Google 3,1 milliárd dollárért felvásárolja a DoubleClicket
- Fényes jövő áll a keresőmarketing előtt
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A FŐTAXI a Formula 1 Magyar Nagydíj hivatalos szállítópartnere
2024-ben immár 39. alkalommal rendezik meg a Formula 1 Magyar Nagydíjat. A Hungaroring Sport Zrt-vel kötött megállapodás értelmében a július 21-én tartandó viadal hivatalos és kizárólagos személyszállító partnere a legnagyobb múltú hazai taxitársaság, a FŐTAXI lesz. A megállapodás célja, hogy a látogatók és a partnerek egyszerűen és biztonságosan jussanak el a Hungaroringre és haza.
Protechtor Future Summit: Az AI exponenciálisan fejlődik, amire az emberi agy egyszerűen nincs felkészülve
Két borzasztóan aktuális és forró témáról beszélgettek neves és elismert hazai gondolkodók a Protechtor Future Summit üzleti és tech vezetőknek szóló inspirációs eseménysorozat tavaszi alkalmán. A mások mellett Király Júlia, Dr. Oszkó Péter vagy Dr. Tilesch György MI-szakértő nevével fémjelzett panelbeszélgetéseken a szakértők egyrészt a mesterséges intelligencia társadalmi igazságoságra és kultúrára gyakorolt hatását, másrészt az örök élet és a biológiai óra visszafordíthatóságának kérdését vizsgálták.
Megjelent a NEXT 3D konferencia programja
Megjelent a NEXT 3D additív gyártás és digitalizálás konferencia programja. Nem kevesebb, mint 15 hazai mérnök és vezető szakember fogja megosztani 3D technológiai sikereit és tapasztalatait a résztvevőkkel. A konferenciaprogram alapján a NEXT 3D látogatói felbecsülhetetlen értékű tudással bővíthetik 3D nyomtatási és 3D szkennelési ismereteiket.