A hatékony csalásmegelőző intézkedések növelték az e-kereskedelem elfogadottságát

OTS - Cégvonal, 2006. május 9. 10:01
A Pago eTransaction Services inkasszó és fizetési szolgáltató társaság bemutatta az európai online üzleteknél folytatott vásárlási gyakorlatot felmérő Trends in Consumer Purchasing and Payment Behaviour in selected E-commerce Industries 2005 tanulmányát (2005-ös vásárlási és fizetési szokások egyes kiválasztott e-kereskedő ágazatokban).
A tanulmány azért egyedi a maga nemében, mert az egyetlen valós tranzakciókon alapuló nemzetközi felmérés és mint ilyen, nem kizárólag kérdőíves közvélemény kutatásokon alapul. A 170 oldalas tanulmány mintegy száz táblázatot és közel száz informatív ábrát tartalmaz, azaz sokkal több információt nyújt öt elődjénél.

Az idei Pago Report a Pago platformján 2004. október 1. és 2005. szeptember 30. között végrehajtott mintegy 50 millió tranzakció adatait dolgozza fel. A tranzakciós volumen duplája a tavalyi Pago Reportban feldolgozott mennyiségnek. A tanulmány a fogyasztói magatartás és a fizetési szokások elemzésére összpontosít az európai internetes üzleteknél és áttekintést ad az európai és nemzetközi vásárlókat kiszolgáló internetes üzletek nemfizetési kockázatáról is. A tanulmány részletesen elemzi az összes tipikus internetes értékesítési üzletágat, a kiskereskedelmet, az egészségügyi szolgáltatásokat, az internetes szerencsejátékot, a távközlést és az utazást.

Jelentősen csökkent a pénzvisszatérítések aránya

A tanulmány legmegnyugtatóbb megállapítása az internetes kereskedőkre nézve, hogy jelentős mértékben csökkent a pénzvisszatérítések aránya - emelte ki Markus Weber, a Pago ügyvezető igazgatója. Az átlagos pénzvisszatérítési arány a 2004-es 0,83 százalékról 0,48 százalékra csökkent az áttekintett periódusban . Hozzátette, hogy ez részben a kártya nélküli fizetések terén bevezetett csalásmegelőző mechanizmusoknak volt köszönhető.

Jelentős mértékben nőtt az európai e-kereskedelem forgalma. A javuló fogyasztói elfogadottsággal párhuzamosan az e-kereskedelmi és e-fizetési struktúrákban bekövetkezett stabilizáció valóságos konjunktúrát idézhet elő az e-kereskedelemben. Az idei tanulmány által vizsgált periódusban azonban a trendnek még csak a kezdeti jelei fedezhetők fel. 2005. III. negyedévében azonban a tranzakciók száma már lényegesen felülmúlta az egy évvel korábbit.
Kulcsszavak: e-business

Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI

OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat

Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében.  Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.

2024. november 21. 16:35

Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup

Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.

2024. november 21. 14:56

Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket

A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.

2024. november 21. 11:39

A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell

Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.

2024. november 21. 10:12

Térképen is kereshető kultúrprogramokat kínál a megújult Port

Letisztultabb dizájnnal, modern keresési funkciókkal jelentkezik Magyarország legismertebb kulturális programmagazinja, a Port.  A közel 30 éves múlttal büszkélkedő site ettől a héttől még inkább felhasználóbarát formában köszönti olvasóit. A megújítás során figyelembe vették a kultúra iránt érdeklődők igényeit.

2024. november 20. 19:56

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Huszadik alkalommal adták át a Hégető Honorka-díjakat

2024. november 21. 16:58

Hosszabbít ’Az Év Honlapja’ pályázat!

2024. november 19. 09:54

Törj be a digitális élvonalba: Nevezz ’Az Év Honlapja’ pályázatra!

2024. november 14. 16:36

A virtuális valóság az egészségügyet is forradalmasíthatja

2024. november 12. 18:01