Elektronikus kereskedelem konferencia
Kiemelte: a felhasználók aránya alacsony a lakosságon belül, mintegy 280 ezren vásároltak eddig az interneten. Ez egytizede az európai uniós aránynak, ahol a lakosság 40 százaléka élt már ezzel a lehetőséggel. Magyarországon az internetezőknek is csupán 12 százaléka választotta ezt a vásárlási formát valaha.
Lemák Gábor hangsúlyozta: az online áruházak felkészültek, de a felhasználói oldalon mind az infrastrukturális feltételek, mind a képzettség hiánya miatt rövid távon nem várható áttörés.
Elmondta: a II. Nemzeti Fejelsztési Terv (NFT) keretében megvalósítható szélessáv-fejlesztés eredményeként a feltételek 2008-2009-re kedvezőbbek lesznek, a háztartások PC-penetrációja erre az időszakra elérheti az 50 százalékot. Hozzátette: az előfizetési díjak további csökkenése várható, és az iskolákban naponta internetet használó felnövő generáció középtávon jelentős áttörést hozhat. Emlékeztetett arra, hogy az NFT II.-ben kiemelt terület a tartalomszolgáltatás és az e-kereskedelem támogatása.
A fizetési szokásokról szólva elmondta, az internetes vásárlók közül mintegy ötezren választották a bankkártyát, 92 százaléka a vásárlóknak készpénzzel, utánvéttel fizet.
A Szövetség az Elektronikus Kereskedelemért (SZEK) egyesület által rendezett kétnapos konferencián, amelynek kiemelt témája a biztonság és bizalom az e-kereskedelemben, előadások hangzanak el egyebek mellett a tartalomszolgáltatás adatvédelmi vonatkozásairól, az elektronikus ügyintézésről, az online aukciózásról, a távkönyvelésről, az internetes fizetési megoldásokról és a Tudásbázis hasznosításáról a tartalomszolgáltatásban.
Kapcsolódó cikkek
- Fizetni vagy nem fizetni – ez itt az info-kérdés
- Beszerzés - nyíltan
- A kis- és középvállalatok versenyképességéért - workshop és kiállítás
- Grepton Folyamatok e-Z-ig Szakmai Konferencia
- Forum Nokia technológiai napok Magyarországon
- Systems' Day konferencia - először
- Az EBay-en árulják a Rednex svéd rockbandát
- Hol kezdődik az online vásárlás?
- IDC: Adattár-virtualizációs és adatközpont konferencia 2007
- Marketing 2.0: üzenetek helyett dialógus
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.