Szerződéssel erősíti meg kapcsolatait az IBM és a Szent István Egyetem
Az együttműködés legtöbb eleme közép- és hosszú távú célként jelenik meg mindkét fél stratégiai elgondolásaiban. Első lépésként az IBM díjmentesen nyújt információ technológiai tanácsadó-konzultációs szolgáltatásokat az intézményi informatikai infrastruktúra hatékonyságának növeléséhez. Erre a feladatra az IBM professzionális, magasan képzett szakértőit alkalmazza.
Az IBM a valódi piaci gyakorlatot visz a képzésbe: a marketing és közgazdász szakembereknek praktikus tudást kívánnak átadni az újonnan induló gyakorlati informatika tárggyal, ahol ERP, CRM illetve Security témakörökben, majd a későbbiekben még specifikusabb architechturális és infrastrukturális ismereteket (SAP) közvetítenek.
A hallgatók elhelyezkedését segítendő az IBM elkötelezett a szakmai programok, szakmai gyakorlatok és a traineeship programok meghirdetésében is. Ezek keretében egyidejűleg több mint 50 harmad-, negyed- és ötödéves hallgató számára lehetőséget nyújtanak maximum féléves programokban való részvételre, aminek keretében nemcsak az IBM Magyarországgal, de az IBM DSS-sel (IBM DS 8000 High-end Storage gyártás) is megismerkedhetnek, majd a diploma megszerzése után, a legjobban teljesítőkre pályakezdő állások várnak. A gyakorlatok és képzések mellett a hallgatók megismerkedhetnek az IBM just-in-time rendszerben működő, 99%-ban a világ high-tech piacaira exportáló váci gyárának működésével, igen komoly minőségbiztosítási és termelési rendszerével. Lehota József intézeti igazgató elmondta, hogy véleménye szerint az IBM számára is előnyösebb, ha már a képzés során megismerkedhet az új generációval, így többéves közös munka után, jóval specifikusabb módon képes kiválasztani a megfelelő szakembereket.
Az IBM eddig is és a jövőben is kisegítette hardvereszközökkel az egyetem infrastruktúráját, sőt szerver- és speciális célhardver-eszközöket oktatási célra folyamatosan biztosítanak azért, hogy a hallgatók minél hamarabb megismerhessék a mai technológiákat. A több éve az egyetemen lévő oktatók számára pedig igény szerint negyed-, illetve félévente továbbképzéseket tartanak, hogy a meglévő tudásuk ne avuljon el a gyorsan változó területeken sem.
A Szent István Egyetem Gazdaság- és Társadalomtudományi Kara számára az együttműködés formalizálása tehát számos előnnyel jár, hiszen a szakképzési hozzájárulásokon keresztül közvetlen forrásokat, míg a hardvereszközök átadása és a profi multinacionális tapasztalatokkal rendelkező szakemberek oktatóként való delegálása pedig forintban nem kifejezhető segítséget nyújt az intézménynek. Az eddigi informális együttműködés eredményeképp is az itt végzett hallgatók jóval versenyképesebbek a piacon, már a tanulmányok alatt megismerik a modern vállalatirányítási és technológiai rendszereket. Több magyar vezető oktató, professzor is állította, hogy a Gödöllőn kialakult együttműködés és infrastruktúra jelenleg példamutató az egész országban.
Kapcsolódó cikkek
- Nemzetközi díjat kapott a Csodafa és Sulinet Digitális Tudásbázis
- IBM: SOA témájú nemzetközi konferencia Budapesten
- Kiemelkedően jó Grepton eredmények a Microsoft támogatási pályázatán
- Következő generációs CRM a felsőoktatásnak
- GTS-Datanet pályázat a jövőről, diákoknak
- SharePoint portál az ELTE-n
- A NetAcademiával képezteti leendő tanácsadóit a Microsoft
- ECDL a szakképzésben - kölcsönös átjárhatóság
- Elektronikus tananyag-piactér és a digitális könyváruház indul
- Webfejlesztői verseny Microsoft platformon
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.
Térképen is kereshető kultúrprogramokat kínál a megújult Port
Letisztultabb dizájnnal, modern keresési funkciókkal jelentkezik Magyarország legismertebb kulturális programmagazinja, a Port. A közel 30 éves múlttal büszkélkedő site ettől a héttől még inkább felhasználóbarát formában köszönti olvasóit. A megújítás során figyelembe vették a kultúra iránt érdeklődők igényeit.
Újabb újítás az eMAG-nál: mostantól még egyszerűbb és gyorsabb részletre vásárolni
Jelentős fejlesztést aktivált a napokban az eMAG, amely révén még kényelmesebb és egyszerűbb lesz az online rendelések áruhitel általi, részletekben történő fizetése. Az OTP Bank csatlakozásával mostantól az eMAG összes pénzügyi szolgáltató partnerének (így a Magyar Cetelem és a Cofidis) áruhitel-konstrukciói elérhetők az eMAG által forgalmazott termékek mellett több ezer magyar Marketplace partner termékeihez is.
Elektromobilitás: több mint egymillió töltőállomáshoz kínál hozzáférést a Bosch világszerte
Az elektromos autónk gyors, kényelmes és – ami a legfontosabb – bárhol rendelkezésre álló töltése: az elektromos autók vezetői számára világszerte mindez gyakran sokkal inkább vágy, mint valóság. A hatótáv és a költségek mellett a töltés az e-autósok egyik legfőbb gondja, ahogy az a Német Energia- és Vízgazdálkodási Szövetség (BDEW) tanulmányából is kiderül.