Az IDC a vezetékes távközlési piac visszafordíthatatlan szűkülésére számít Magyarországon is
Összességében véve Észtország,Csehország, Szlovákia és Magyarország telefonpiaca zsugorodik a leggyorsabb ütemben.
- A vezetékes vonalakon generált árbevétel közel 9 százalékkal esik vissza az idén Magyarországon és a Csehországban.
- Észtországban 7% feletti, Szlovákiában pedig valamivel 7% alatti árbevétel-csökkenés várható 2006-ban.
- A PSTN hálózat forgalma (a beszédcélú és a modemes forgalmat is beleértve) Szlovákiában 15,6, a Csehországban pedig 14,5 százalékkal esik vissza az idén.
- A 100 háztartásra vetített új bekapcsolások számában Csehországban és Észtországban várható a legnagyobb átlagos éves zuhanás a következő öt év során.
A borús képet némileg enyhíti, hogy a szélessávú internethozzáférés jelentős húzóerőt képvisel a vezetékes távközlési piacokon, és segít ellensúlyozni a vezetékes telefónia háttérbe szorulásának negatív hatását. Emellett vezetékes vonaluk megtartására ösztönzi az ügyfeleket, hozzájárulva ezzel a távközlési cégek ügyfélkörének megőrzéséhez.
"A szélessávú csatlakozások, köztük az ADSL jelentik a jövő útját, ám hosszú távon nem pótolják a mobiltelefónia előretörése miatt kiesett árbevételt" - mutat rá Halilovic. "A berendezésszállítóknak fel kell ismerniük, hogy a vezetékes beszédcélú szolgáltatások a kis nyereséghányadú közműmodell felé mozdulnak el. A távközlési szolgáltatóknak agresszív stratégiákat kell kidolgozniuk, ezen belül pedig meg kell kezdeniük a régi nagy távközlési vállalatok és a mobilszolgáltatók szolgáltatásainak illetve operatív folyamatainak integrálását, rugalmas díjcsomagokat kell kidolgozniuk és az üzleti felhasználókat megcélzó, új szolgáltatásokkal kell piacra lépniük."
- Az IDC közép-európai telefonszolgáltatási piac 2006 és 2010 közötti alakulásáról készült tanulmánya (Central Europe Telephony Services 2006-2010) nyolc közép-európai ország - a Cseh Köztársaság, Észtország, Magyarország, Lettország, Litvánia, Lengyelország, Szlovákia és Szlovénia - telefonpiacáról tartalmaz elemzést és előrejelzést. A tanulmány az üzleti és lakossági előfizetők PSTN és ISDN létesítéseit, a hívás iránya és piaci szegmense szerinti forgalmat, valamint a telefonhívásokra fordított összeg hívásirány, csatlakozástípus, előfizetés és piaci szegmens szerinti alakulását vizsgálja. A tanulmány az alábbi kérdésekre keresi a választ: Melyek a közép-európai távközlési piacok aktuális trendjei? Mely piaci és szolgáltatási szegmensek fognak növekedni, és melyekben várható visszaesés a vizsgált időszakban? Miként befolyásolja a mobil szolgáltatási piacok és a VoIP bővülése a vezetékes piacok jövőjét?
Kapcsolódó cikkek
- KSH: az első negyedévben nőtt a széles sávú internet előfizetés
- Meghaladta az 1,1 milliót a szélessávú előfizetések száma
- MS munkahelyi telefonok új generációja
- IDC: Adattár-virtualizációs és adatközpont konferencia 2007
- Tovább bővült a notebookpiac Magyarországon is
- Élénkíti a versenyt a mobil-számhordozhatóság
- IDC Adattárolási Konferencia: az e-mailek okozzák a legtöbb fejfájást
- Cisco Broadband Barométer: internet felhasználás terén még nagyok az elmaradásaink
- Az NHH megkönnyíti a hűségszerződések felmondását
- A Hungarotel féláron kínálja internet- és telefonszolgáltatását
Telekom ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Így parkolunk mi: hol és mennyit fizetnek a magyarok a várakozásért?
Országosan 720 forintot fizetnek átlagosan az autósok egy parkolásért, de 1000 forint alatt ritkán ússza meg az, aki Budapest belvárosában áll meg a járművével – derül ki a Simple mobilapplikáció statisztikájából. Több órát inkább a népszerű kirándulóhelyek és fürdők környékén várakoznak a magyar autósok, ezért vidéken a nyár számít kiemelt időszaknak parkolás szempontjából.
Karácsony korlátok nélkül
Az embereket egymástól elválasztó láthatatlan, de nagyon is érzékelhető falak áttöréséről szól a Telekom idei karácsonyi kampánya. Magyarország mellett a Deutsche Telekom Csoport kilenc másik európai országában bemutatott alkotás üzenete, hogy a bennünket körülvevő sokféle gátat legtöbbször mi magunk teremtjük meg, és hogy tudatos igyekezettel ugyanolyan egyszerűen lebonthatjuk őket – sokszor éppen a hétköznapok innovációi által – mint amilyen észrevétlenül felépültek.
A Samsung AI-alapú újításait ismerte el a Consumer Technology Association
A Samsung legújabb termékeit és szolgáltatásait a rangos CES 2025 Innovációs Díjjal ismerte el a Consumer Technology Association (CTA) szervezet, a vállalat négy kategóriában a „Legjobb Innováció” címet is elnyerte. A díjakat két hónappal a világ egyik legnagyobb és legjelentősebb technológiai eseményét, a CES 2025 kiállítást megelőzően osztják ki, ezek az elismerések is kiemelik a Samsung elkötelezettségét a fogyasztói elektronika határainak bővítése iránt. A mesterséges intelligencia, a fenntartható tervezés, valamint az inkluzív felhasználói élmény terén megvalósított fejlesztéseivel a Samsung továbbra is mércét állít az iparágban.
A HONOR Magic V3 és V2 a minimalista divat legjobb barátai
A telefon, a kulcsok, a laptop, a pénztárca, a tablet, az iratok és egyéb, a hétköznapi munkavégzéshez – sőt, létezéshez – szükséges holmik cipelése kimerítő lehet. Nem beszélve arról, hogy kihat a divatra is: elvégre olyan táskákra van szükségünk, amikbe ezek mind beleférnek. A táskaválasztás pedig öltözetünket is meghatározhatja.
Rejoy: Vitték a felújított telefonokat, mint a cukrot
A Rejoy november 17-ig tartó Black Fridayának első napján a magyar vásárlók több mint ezer darab felújított okostelefont, tabletet, laptopot és okosórát rendeltek meg. A mobilok közül a vásárlók az iPhone 12, 13 és 15-ös modellév felújított példányait keresik a leginkább, míg laptopból az M1 lapkával szerelt MacBook Air volt a legnépszerűbb. Utóbbi 199 990 forintos felújított példányait néhány óra alatt elkapkodták.