Indiában erősítenek a nyugati mobil-és csúcstechnológiai cégek
Ezt megelőzően a Motorola nagy versenytársa, a Nokia jelentett be hasonló terveket: a finn mobilcég 150 millió dolláros beruházással ugyancsak Madrasban épít mobiltelefonokat gyártó üzemet.
Az indiai piac egyre fontosabb a nyugati cégek számára, hiszen a hatalmas piacon havi 4 millióval növekszik a mobitelefon-előfizetők száma. A közel 100 millió indiai mobilfelhasználó többsége egyelőre még a Nokiát részesíti előnyben a Motorola, a Samsung, vagy az Ericsson készülékeivel szemben.
Néhány nappal korábban az IBM is nagyszabású indiai terjeszkedést jelentett be: a cég megháromszorozza befektetéseit Indiában, melyek így elérik majd a 6 milliárd dollárt három év elteltével. A vállalat Bangalore-ban, India technológiai központjában, eddigi fő beruházási körzetében fejleszt elsősorban, létrehoznak egy szoftverlaboratóriumot, egy telekommunikációs kutató és innovációs központot és ezzel jelentősen növelni fogják Bangalore-ban alkalmazottaik számát is.
Már ez idő szerint is összesen 43 ezer embert foglalkoztatnak Indiában, a legnagyobb mértékű tevékenységkihelyezést hajtottak végre az amerikai vállalatok közül. Az IBM eddigi kétmilliárd dolláros beruházásával Indiában messze lekörözi az ugyancsak amerikai Cisco és Intel számítástechnikai vállalatokat, amelyek 1,1, illetve 1 milliárd dollár erejéig kötelezték el magukat a népes ázsiai államban.
Kapcsolódó cikkek
- Egy hónap alatt 5 millió új GSM-előfizető Indiában
- 4000 főtől válik meg a Motorola
- További 4 ezer állás megszüntetését jelezte a Motorola
- Új Razr pengemobilok a Motorolától
- Motorola mobiltelefonok mozifilm-lejátszással
- Motorola mobilkijelző napelemekkel
- Tízdolláros laptopot készít India
- Létszámcsökkentés a Motorolánál
- LCD panelbe épített napelem
- Veszteség és alacsonyabb bevétel a Motorolánál
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A vihart, a hőséget és a jegesedést is jelzik az E.ON új meteorológiai állomásai
Az áramhálózatok fokozottan kitettek a viharos erejű szél, a tartós hőség és a jegesedés negatív hatásainak. Az E.ON Hungária Csoport célja, hogy időjárástól függetlenül biztosítson zavartalan áramellátást ügyfelei számára, ehhez pedig szükség van részletes időjárási adatokra, hogy a cég a veszélyhelyzetekre időben fel tudjon készülni.
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.