Gyurós Tibor Díjátadó: Lakatos István és Szőke Márton az év díjazottjai
A díjátadót Kovács Zoltán, az Informatikai Vállalkozások Szövetségének elnöke köszöntőbeszéde után Kóka János gazdasági és közlekedési miniszter nyitotta meg. Kovács Zoltán beszédében kiemelte, hogy a szövetség számára kiemelten fontos az informatikai vállalkozások közti verseny és a vállalatok versenyképességének erősítése, amely a jövőben is olyan győztes vállalatokat és szakembereket eredményezhet, mint a mostani két díjazott. Kóka János megnyitó beszédében kiemelte: A kelet-közép-európai régió jelenleg is a világ második legkedveltebb befektetési célpontja, Magyarország pedig kiemelt figyelmet kaphat a jövőben is térségünk befektetői érdeklődésében. Magyarország az előkelő 5. helyen áll azon a befektetői világkonferencián prezentált listán, mely azokat az országokat állította rangsorba, ahol az IT piac helyzete, lehetőségei alapján akár egy jövőbeli Google vagy Microsoft is kinőheti magát.
"Az Év Informatikai Cégvezetője" kategóriában Lakatos István a Műszertechnika zRt. vezetőjeként kimagasló menedzseri teljesítményéért vehette át az IVSZ vándordíját, a vezetői kvalitásokat szimbolizáló karmesteri pálcát. A Műszertechnika zRt. Lakatos István vezetése alatt a cégcsoport számítástechnikai cégének (Euro One Rt.) jelentős forgalom- és nyereségnövelését érte el, a korábbi évekre nem jellemző nagy volumenű projektek meghonosításával és így ismét a számítástechnikai cégek élvonalába került. Lakatos István korábban az Ernst & Young, az Év üzletembere 2004 díjkiosztón a "Merész újító" különdíját érdemelte ki. A versenyben Kmetty József, a Kürt Zrt. vezérigazgatója és Hegedűs Gábor, a Sun Microsystems Kft. ügyvezető igazgatója végzett dobogós helyen.
"Az Év Fiatal Informatikai Vállalkozója" a 28 éves Szőke Márton lett, aki az Indextools Kft. vezetőjeként felismerve a web analitikai piac igényeit, nagyvállalati piacra pozícionálta át cégét erőforrásaik átcsoportosításával. Szőke Mártonnak ez az első szakmai díja, s így nagy örömmel vette át a vezetői kvalitást szimbolizáló karmesteri pálcát. Dobogós helyen végzett Csiszér Béla, a Sicontact Kft. ügyvezető igazgatója és Darmai Gábor, az Alerant Zrt. BEA disztribúciós igazgató.
Az IVSZ először 1997 végén írta ki ezt a pályázatot, azzal a céllal, hogy minden évben díjazzon két kiemelkedő informatikai menedzsert, akik tevékenységükkel jelentős mértékben hozzájárultak a hazai informatika fejlődéséhez. A Díjat Gyurós Tibor emlékének adózva, az ő életművének legmeghatározóbb értékei mentén, elsősorban a gazdasági sikerességet honorálva, a jelöltnek a hazai informatikai társadalom építésében való személyes hozzájárulását vizsgálva ítéli oda a független tagokból álló bírálóbizottság.
Kapcsolódó cikkek
- Magyarország új példaképei
- Nemzetközi díjat kapott a Csodafa és Sulinet Digitális Tudásbázis
- Kmetty József és Csiszér Béla az idei Gyurós-díjasok
- IT-piac: A szolgáltatási szektor a legerősebb
- Ismét magyar tag a legnagyobb európai infokommunikációs szövetség elnökségében
- Kelemen László lett az "Év információbiztonsági újságírója"
- Új vezető az IVSZ élén
- Tizedik alkalommal lehet pályázni az IVSZ Gyurós Tibor-díjára
- Szittya Tamás az IVSZ "Nemzetközi piac, hardver-szoftver kereskedők" szakterületének vezetője
- Új elnökség és szervezeti átalakítás az IVSZ-ben
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.