Menedzselt ügyfélkapcsolatok
A gyakorlat azt mutatja, hogy a vállatoknál tipikusan funkciók szerint csoportosított szervezeti egységek működnek, s ezek legtöbbjének van valamilyen kapcsolata az ügyfelekkel (vevőszolgálat, szerviz, üzletkötés, szállítás, számlázás stb.). Mindezeknek gyakran külön információs rendszerük van. Ebben a felépítésben személytelen a kapcsolat, téves (és nem egységes) vevőkép alakul ki, rossz a kommunikáció, és nem megfelelő a bánásmód. A vevők személyre szabott kiszolgálást igényelnek, és elvárják, hogy bármelyik részleggel legyen is dolguk, a cég ismerje ügyüket, és egységes bánásmódban részesítse őket. Ideális a vevőkapcsolat, ha az ügyfél egy egységnek látja a céget, ahol mindenki része a vevőkapcsolatnak, megfelelő az információelosztás és -megosztás.
A vevőcentrikus kiszolgálást segíti a CRM, amely nem annyira termék, mint inkább gondolkodásmód. Az ügyfélkapcsolatok menedzselése lényegében a marketing, az értékesítés és az ügyfélszolgálat komplex megközelítési módja, melynek révén a cégek hosszú távú ügyfélkapcsolatokat építhetnek ki, s ezzel növelhetik üzleti teljesítményüket. A Lucent becslései szerint a CRM-megoldások piaca jelenleg 22 milliárd dollár körüli, s évi 30 százalékos ütemben bővül.
A Lucent legújabb eszköze a CRM Central 2000. Ez lehetőséget ad a különböző médiumokon beérkező információk (hang, fax, adat, video, internet) egységes kezelésére (front office), a meglévő vállalatirányítási rendszerekkel (SAP, MFG, PeopleSoft) való adatcserére és integrációra (back office), az egyéb rendszerelemek integrálására, valamint a szervezet teljes kommunikációs folyamatainak központi helyről való menedzselésére (workflow-menedzsment).
Az ügyfélkapcsolati feladatok és eszközök összetettségéből következik, hogy a CRM-rendszerek elemei gyakran több gyártótól származnak. A kompatibilitás és együttműködés érdekében a Lucent technológiai szövetségeseket tömörítő hálózatot létesít. A CRM Solutions Alliance Network programjában részt vevő hardver- és szoftverszállítók, a termék értékét növelő viszonteladók és rendszerintegrátorok a Lucenttel közösen kínálhatnak integrált megoldásokat, amelyek segítséget nyújtanak a tartós ügyfélkapcsolatot építő cégeknek. A Lucent három kategóriát létesített e szövetség tagjai számára: alkalmazásfejlesztők, technológiai szövetségesek és rendszerintegrátorok.
Magyarországon ma körülbelül 70 call center működik, a telefonos ügyintézők száma mintegy 4200, ami a munkaképes korú lakossághoz viszonyítva 0,14 százalék. (Portugáliában ez az arány 0,4, Németországban 0,9, Angliában 1,3%.) A 2003-ra szóló hazai előrejelzések szerint az ügyintézők száma akkor 10-11 ezer körül lesz (0,35%). A call centerek közel 30 százalékának lesz webes kapcsolata, várhatóan megjelennek a szakosodott callcenter-szolgáltatók. Az előretörés területe a közüzemi szolgáltatás, a nyugdíj- és egészségbiztosítás, a kereskedelem és az értékesítés, a helpdesk-szolgáltatás, valamint a turizmus.
Kapcsolódó cikkek
- Egységes kommunikációs megoldás az Avaya-tól
- Egyre kevésbé figyelünk a veszélyekre
- A román IT-piac 2010-ig évente várhatóan 12-13 százalékkal nő
- Önálló informatikai szakállamtitkárságot hoz létre a GKM
- Gates: több külföldi szakemberre van szükség az USA-ban
- 2008-ban is a noteszgépek hajtják előre a PC-piacot
- Magyar cégek: Négyszáz tárgyalás a CEBIT-en
- Kevéssé hatékony szolgáltatások veszélyeztetik az ügyfélkapcsolatokat
- 11 millió mobil-előfizető
- Felvásárlási hullám kezdődik az internetszolgáltatók piacán
A Sony bejelenti második generációs zászlóshajóját, az Alpha 1 II fényképezőgépet
A Sony bemutatja a második generációs Alpha 1 II zászlóshajóját, egy új full frame, tükör nélküli, cserélhető objektíves fényképezőgépet, amelyet a Sony legmodernebb AI feldolgozóegységével működik. A fényképezőgép körülbelül 50.1 megapixel (MP) effektív felbontású érzékelővel rendelkezik, akár 30 fps sebességgel, AF/AE-követéssel képes elsötétedésmentes sorozatfelvételt készíteni, torzításmentes zárral van ellátva, és továbbfejlesztette a képtisztaságot a közép- és magastónusok érzékenységénél.
Az új Sony objektív nagy felbontást, gyönyörű bokeh-t és fejlett autofókuszt kínál
A Sony bejelentésével új utat tör: az FE 28-70mm F2 GM prémium E-bajonettes objektív a teljes zoomtartományban nagy, F2-es rekesznyílással büszkélkedhet, így gyönyörű bokeh-t, nagy felbontást és egyedülálló autofókuszt biztosít állóképekhez és videófelvételekhez, nem beszélve a prímobjektívek minőségével vetekedő élességről és kontrasztról.
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
MyPhoneExplorer 2.2.0
Android mobiltelefonokhoz alkalmazható szinkronizáló program. Telefonkönyv, SMS, híváslista, naptár, üzenetek és hasonló feladatok ellátására szolgáló kitűnő alkalmazás, ami Outlook Express és Thunderbird címjegyzék támogatással is rendelkezik.
Battery Monitor 10.4
A kis alkalmazás számos hasznos információt szolgáltat az akkumulátorunk aktuális állapotáról. Többek között hangjelzéssel figyelmeztet, ha a töltési szint kritikusra csökken, vagy ha elérte a maximális szintet.