Menedzselt ügyfélkapcsolatok

Galvács László, 1999. december 1. 21:19
Érdekes, a fejlesztők valahogy mindig azt képzelik, hogy újdonságaik már a piacra dobás másnapján elterjednek, és valami belső kényszer folytán máris újabb megoldásokon törik a fejüket. Füzes Péter, a Lucent Technologies igazgatója például úgy véli, arról nem érdemes beszélni, hogy mi a call center lényege, mert már tudják a felhasználók. A november 25-én tartott callcenter-szemináriumon így immár egy új kifejezéssel, a CRM-mel (Customer Relationship Management) ismerkedett a mintegy kétszáz résztvevő.
Az utóbbi években ugyan mind több cég igyekszik call centerekkel fejleszteni ügyfélszolgálatát, de azért talán túlzás azt állítani, hogy a felhasználók túlléptek a híváskezelő központok első generációján. A call centertől a CRM-ig vezető utat olyan mérföldkövek jelzik, mint a CMS, az IVR, a CTI és az internet. Kétségtelen, hogy mindezek létező megoldások, legfeljebb az a kérdés, hogy az ügyfélkiszolgálás tökéletesítésén munkálkodó vállalatok hol tartanak ezen az úton. Az persze érthető, ha a call centerben piacvezető és fejlesztésben élenjáró Lucent szemináriumán a legújabb eredményekről számolnak be.

A gyakorlat azt mutatja, hogy a vállatoknál tipikusan funkciók szerint csoportosított szervezeti egységek működnek, s ezek legtöbbjének van valamilyen kapcsolata az ügyfelekkel (vevőszolgálat, szerviz, üzletkötés, szállítás, számlázás stb.). Mindezeknek gyakran külön információs rendszerük van. Ebben a felépítésben személytelen a kapcsolat, téves (és nem egységes) vevőkép alakul ki, rossz a kommunikáció, és nem megfelelő a bánásmód. A vevők személyre szabott kiszolgálást igényelnek, és elvárják, hogy bármelyik részleggel legyen is dolguk, a cég ismerje ügyüket, és egységes bánásmódban részesítse őket. Ideális a vevőkapcsolat, ha az ügyfél egy egységnek látja a céget, ahol mindenki része a vevőkapcsolatnak, megfelelő az információelosztás és -megosztás.

A vevőcentrikus kiszolgálást segíti a CRM, amely nem annyira termék, mint inkább gondolkodásmód. Az ügyfélkapcsolatok menedzselése lényegében a marketing, az értékesítés és az ügyfélszolgálat komplex megközelítési módja, melynek révén a cégek hosszú távú ügyfélkapcsolatokat építhetnek ki, s ezzel növelhetik üzleti teljesítményüket. A Lucent becslései szerint a CRM-megoldások piaca jelenleg 22 milliárd dollár körüli, s évi 30 százalékos ütemben bővül.

A Lucent legújabb eszköze a CRM Central 2000. Ez lehetőséget ad a különböző médiumokon beérkező információk (hang, fax, adat, video, internet) egységes kezelésére (front office), a meglévő vállalatirányítási rendszerekkel (SAP, MFG, PeopleSoft) való adatcserére és integrációra (back office), az egyéb rendszerelemek integrálására, valamint a szervezet teljes kommunikációs folyamatainak központi helyről való menedzselésére (workflow-menedzsment).

Az ügyfélkapcsolati feladatok és eszközök összetettségéből következik, hogy a CRM-rendszerek elemei gyakran több gyártótól származnak. A kompatibilitás és együttműködés érdekében a Lucent technológiai szövetségeseket tömörítő hálózatot létesít. A CRM Solutions Alliance Network programjában részt vevő hardver- és szoftverszállítók, a termék értékét növelő viszonteladók és rendszerintegrátorok a Lucenttel közösen kínálhatnak integrált megoldásokat, amelyek segítséget nyújtanak a tartós ügyfélkapcsolatot építő cégeknek. A Lucent három kategóriát létesített e szövetség tagjai számára: alkalmazásfejlesztők, technológiai szövetségesek és rendszerintegrátorok.

Magyarországon ma körülbelül 70 call center működik, a telefonos ügyintézők száma mintegy 4200, ami a munkaképes korú lakossághoz viszonyítva 0,14 százalék. (Portugáliában ez az arány 0,4, Németországban 0,9, Angliában 1,3%.) A 2003-ra szóló hazai előrejelzések szerint az ügyintézők száma akkor 10-11 ezer körül lesz (0,35%). A call centerek közel 30 százalékának lesz webes kapcsolata, várhatóan megjelennek a szakosodott callcenter-szolgáltatók. Az előretörés területe a közüzemi szolgáltatás, a nyugdíj- és egészségbiztosítás, a kereskedelem és az értékesítés, a helpdesk-szolgáltatás, valamint a turizmus.

Kulcsszavak: Lucent CRM call center trend

A Sony bejelenti második generációs zászlóshajóját, az Alpha 1 II fényképezőgépet

A Sony bemutatja a második generációs Alpha 1 II zászlóshajóját, egy új full frame, tükör nélküli, cserélhető objektíves fényképezőgépet, amelyet a Sony legmodernebb AI feldolgozóegységével működik. A fényképezőgép körülbelül 50.1 megapixel (MP) effektív felbontású érzékelővel rendelkezik, akár 30 fps sebességgel, AF/AE-követéssel képes elsötétedésmentes sorozatfelvételt készíteni, torzításmentes zárral van ellátva, és továbbfejlesztette a képtisztaságot a közép- és magastónusok érzékenységénél. 

2024. november 21. 20:54

Az új Sony objektív nagy felbontást, gyönyörű bokeh-t és fejlett autofókuszt kínál

A Sony bejelentésével új utat tör: az FE 28-70mm F2 GM prémium E-bajonettes objektív a teljes zoomtartományban nagy, F2-es rekesznyílással büszkélkedhet, így gyönyörű bokeh-t, nagy felbontást és egyedülálló autofókuszt biztosít állóképekhez és videófelvételekhez, nem beszélve a prímobjektívek minőségével vetekedő élességről és kontrasztról. 

2024. november 21. 19:31

A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák

A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.

2024. november 21. 17:59

MyPhoneExplorer 2.2.0

Android mobiltelefonokhoz alkalmazható szinkronizáló program. Telefonkönyv, SMS, híváslista, naptár, üzenetek és hasonló feladatok ellátására szolgáló kitűnő alkalmazás, ami Outlook Express és Thunderbird címjegyzék támogatással is rendelkezik.

2024. november 21. 17:11

Battery Monitor 10.4

A kis alkalmazás számos hasznos információt szolgáltat az akkumulátorunk aktuális állapotáról. Többek között hangjelzéssel figyelmeztet, ha a töltési szint kritikusra csökken, vagy ha elérte a maximális szintet.

2024. november 21. 17:09

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Huszadik alkalommal adták át a Hégető Honorka-díjakat

2024. november 21. 16:58

Hosszabbít ’Az Év Honlapja’ pályázat!

2024. november 19. 09:54

Törj be a digitális élvonalba: Nevezz ’Az Év Honlapja’ pályázatra!

2024. november 14. 16:36

A virtuális valóság az egészségügyet is forradalmasíthatja

2024. november 12. 18:01