Hogyan tehet szert eredményesen működő linkpartnerekre? - 2. rész

forrás Prim Online, 2006. június 23. 15:18
Cikksorozatunk első részében leírtuk a linkmarketing működésének alapjait. Ahogy ígértük mai cikkünkben bemutatjuk, milyen látogatottsági adatokat kell mérnie, ha linkmarketingjét maximális hatékonysággal akarja folytatni.
Számokban a hatékonyság

Ha az előző cikkünk végén leírt szabályokat betartja, akkor jó eséllyel eredményes lesz linkmarketing tevékenysége.
Nagyon fontos azonban tudnia azt is, hogy melyik partner oldalról, mennyi idő alatt hány látogató érkezett Önhöz és milyen tevékenységet folytatott az Ön weboldalán.
Ha nem vizsgálja meg az eredményeket részletesen, mert esetleg megelégszik azzal az információval, hogy "felfutott" a honlapja látogatottsága, akkor igazán hatékony linkmarketinget sosem fog tudni folytatni.
Egy megfelelő weboldal monitorozó rendszer segítsége nélkül lehetetlen feltárni azokat a tényeket amelyek az online bevételeiért, vagy azok elmaradásáért, a honlap esetleges sikertelenségéért felelősek.

Ha azonban a rendelkezésére áll egy megfelelő látogatottságmérésre szolgáló eszköz, akkor rendkívüli módon megnövelheti online marketing tevékenysége hatékonyságát.

Mielőtt nekilátna weboldala népszerűsítésének, feltétlenül üzemeljen be egy ilyen szoftvert, hogy mindig pontosan nyomon követhesse munkája eredményeit és ha úgy látja, hogy rossz irányba halad azonnal változtathasson - mert a számok nem hazudnak.

Egy megfelelő látogatottságmérő szoftver segítségével Ön:

1. Hiteles látogatottsági adatokat tud mutatni felkeresett partnereinek, ha ők erre igényt tartanak. Ebből látni fogják, hogy Ön valóban komoly online marketinget folytat, hisz pontos képe van arról mikor, mi történik a honlapján.

2. Rövid idő alatt kiderítheti, hogy mely típusú weboldalakról érkezik Önhöz a legtöbb látogató, így a következő megkeresések során már csak az ilyen jellegű oldalakra érdemes fókuszálnia a legnagyobb eredmény elérése érdekében.

Gondoljon csak bele, mit veszít ha nem tudja meghatározni mely partnerétől hányan érkeztek Önhöz! Akár naphosszat is folytathatja a megkereséseket minden irányban - olyan oldalakra ahonnan semmilyen eredmény nem származik - rendkívül sok időt és energiát elpocsékolva ezzel.

3. Folyamatosan monitorozhatja kihelyezett linkjei hatékonyságát így azonnal szemet fog szúrni Önnek, ha egy partnertől érkező látogatók száma hirtelen visszaesik. Ekkor érdemes utánanéznie mi változott azon az egy partner oldalon található kihelyezésével kapcsolatosan és könnyedén megoldhatja a problémát.

4. A megfelelő eszközzel még azt is meg tudja, vizsgálni, hogy mely partnerétől érkeznek azok a látogatók, akik végül eredményt jelentenek a cégnek, azaz feliratkoznak a hírlevélre, ajánlatot kérnek, felveszik Önnel a kapcsolatot, stb.

Ez lesz talán a legfontosabb információ az Ön számára. Miért? Mert a gyakorlat azt mutatja, hogy sok esetben nem onnan jönnek a "legjobb" vevők, ahonnan a legtöbb látogató. Márpedig - ha jól gondolom - Önnek nem a magas látogatottság a fontos, hanem a sok ügyfél.


Fontos tehát, hogy a látogatottság mérésre szolgáló szoftver rendelkezzen olyan kimutatásokkal, amelyből könnyedén megtudhatja, mely külső weboldalakról milyen számban érkeztek látogatók és milyen tevékenységet folytattak az Ön weboldalán (Feliratkoztak a hírlevélre? Rendelnek? Ajánlatot kérnek?).

A megfelelő alkalmazás nem egy egyszerű látogatószámláló, hanem egy kifinomult marketing szoftver, amely létfontosságú információkkal látja el Önt a kihelyezett linkjei hatékonyságával kapcsolatban. A szoftver használatán az Ön teljes marketing tevékenységének a sikere és a kudarca is múlhat.

Cikkünk harmadik részében részletesen bemutatjuk a linkmarketing leghatékonyabb módját, az affiliate marketinget. Megtudhatja, miként állítható fel egyszerűen és működtethető hatékonyan egy affiliate rendszer - melynek segítségével jelentősen megsokszorozhatja online megrendelései számát.

A témához kapcsolódóan további cikkeket talál az Internet-Marketing.hu weboldal Látogatottságmérés témakörében.
Kulcsszavak: =internetmarketinghu

Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI

Bemutatták a jövő Yettel üzleteit

Budapesten, Belgrádban és Szófiában egyidőben mutatták be, hogyan alakulnak majd át a jövő Yettel üzletei. Az új koncepció nemcsak az üzletben eltöltött időt, hanem bizonyos esetekben az odavezető utat is újraértelmezi. A cseh Bratka tervezőiroda rendhagyó ötleteit a magyar szakemberek elsőként a KÖKI Bevásárlóközpontban valósították meg úgy, hogy a középpontban a közvetlenség és az akadálymentesítés új szintje áll.

2024. november 5. 18:15

Az ABB az elektrifikációra és automatizálásra összpontosít a márka újrapozicionálásával

Az ABB bemutatja új márkapozicionálását: “We help industries outrun – leaner and cleaner” („Segítünk az iparágaknak, hogy túlszárnyalják korábbi eredményeiket – gazdaságosabban és tisztábban működve”), ezzel megerősítve a vállalat fejlődésének következő fázisát, mint az elektrifikáció és automatizálás vezetője a sikeres átalakulási időszak után. Az új szlogen azt fejezi ki, amiről az ABB ismert szeretne lenni ügyfelei körében.

2024. november 5. 13:27

Az AI segítségével teszi hatékonyabbá az energetikai rendszerek felügyeletét a Ganz

Új, mesterséges intelligencia alapú szakértői megoldást fejlesztett ki a Ganz Transzformátor- és Villamos Forgógépgyártó Kft. A Ganz Intelligent Solutions Expert System a villamosenergia-ipari eszközök, különösen teljesítmény transzformátorok, motorok és generátorok állapotfelméréséhez, diagnosztikájához és karbantartás ütemezéséhez nyújt digitális megoldást. 

2024. november 5. 10:18

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Törj be a digitális élvonalba: Nevezd ’Az Év Honlapja’ pályázatra!

2024. november 5. 11:59

Gépek is rajthoz állnak a most induló Országos IT Megmérettetésen

2024. október 28. 18:06

Megnyitott a Vatera Galéria, a válogatott műtárgyak új platformja

2024. október 22. 15:25

Egy év alatt 45 milliárd forintot loptak el tőlünk a digitális bűnözők

2024. október 15. 16:51