Hogyan tehet szert eredményesen működő linkpartnerekre? - 2. rész
Ha az előző cikkünk végén leírt szabályokat betartja, akkor jó eséllyel eredményes lesz linkmarketing tevékenysége.
Nagyon fontos azonban tudnia azt is, hogy melyik partner oldalról, mennyi idő alatt hány látogató érkezett Önhöz és milyen tevékenységet folytatott az Ön weboldalán.
Ha nem vizsgálja meg az eredményeket részletesen, mert esetleg megelégszik azzal az információval, hogy "felfutott" a honlapja látogatottsága, akkor igazán hatékony linkmarketinget sosem fog tudni folytatni.
Egy megfelelő weboldal monitorozó rendszer segítsége nélkül lehetetlen feltárni azokat a tényeket amelyek az online bevételeiért, vagy azok elmaradásáért, a honlap esetleges sikertelenségéért felelősek.
Ha azonban a rendelkezésére áll egy megfelelő látogatottságmérésre szolgáló eszköz, akkor rendkívüli módon megnövelheti online marketing tevékenysége hatékonyságát.
Mielőtt nekilátna weboldala népszerűsítésének, feltétlenül üzemeljen be egy ilyen szoftvert, hogy mindig pontosan nyomon követhesse munkája eredményeit és ha úgy látja, hogy rossz irányba halad azonnal változtathasson - mert a számok nem hazudnak.
Egy megfelelő látogatottságmérő szoftver segítségével Ön:
1. Hiteles látogatottsági adatokat tud mutatni felkeresett partnereinek, ha ők erre igényt tartanak. Ebből látni fogják, hogy Ön valóban komoly online marketinget folytat, hisz pontos képe van arról mikor, mi történik a honlapján.
2. Rövid idő alatt kiderítheti, hogy mely típusú weboldalakról érkezik Önhöz a legtöbb látogató, így a következő megkeresések során már csak az ilyen jellegű oldalakra érdemes fókuszálnia a legnagyobb eredmény elérése érdekében.
Gondoljon csak bele, mit veszít ha nem tudja meghatározni mely partnerétől hányan érkeztek Önhöz! Akár naphosszat is folytathatja a megkereséseket minden irányban - olyan oldalakra ahonnan semmilyen eredmény nem származik - rendkívül sok időt és energiát elpocsékolva ezzel.
3. Folyamatosan monitorozhatja kihelyezett linkjei hatékonyságát így azonnal szemet fog szúrni Önnek, ha egy partnertől érkező látogatók száma hirtelen visszaesik. Ekkor érdemes utánanéznie mi változott azon az egy partner oldalon található kihelyezésével kapcsolatosan és könnyedén megoldhatja a problémát.
4. A megfelelő eszközzel még azt is meg tudja, vizsgálni, hogy mely partnerétől érkeznek azok a látogatók, akik végül eredményt jelentenek a cégnek, azaz feliratkoznak a hírlevélre, ajánlatot kérnek, felveszik Önnel a kapcsolatot, stb.
Ez lesz talán a legfontosabb információ az Ön számára. Miért? Mert a gyakorlat azt mutatja, hogy sok esetben nem onnan jönnek a "legjobb" vevők, ahonnan a legtöbb látogató. Márpedig - ha jól gondolom - Önnek nem a magas látogatottság a fontos, hanem a sok ügyfél.
Fontos tehát, hogy a látogatottság mérésre szolgáló szoftver rendelkezzen olyan kimutatásokkal, amelyből könnyedén megtudhatja, mely külső weboldalakról milyen számban érkeztek látogatók és milyen tevékenységet folytattak az Ön weboldalán (Feliratkoztak a hírlevélre? Rendelnek? Ajánlatot kérnek?).
A megfelelő alkalmazás nem egy egyszerű látogatószámláló, hanem egy kifinomult marketing szoftver, amely létfontosságú információkkal látja el Önt a kihelyezett linkjei hatékonyságával kapcsolatban. A szoftver használatán az Ön teljes marketing tevékenységének a sikere és a kudarca is múlhat.
Cikkünk harmadik részében részletesen bemutatjuk a linkmarketing leghatékonyabb módját, az affiliate marketinget. Megtudhatja, miként állítható fel egyszerűen és működtethető hatékonyan egy affiliate rendszer - melynek segítségével jelentősen megsokszorozhatja online megrendelései számát.
A témához kapcsolódóan további cikkeket talál az Internet-Marketing.hu weboldal Látogatottságmérés témakörében.
Kapcsolódó cikkek
- Honlap: csak 3 másodperce van
- 2007-es online trend-előrejelzés
- Tippek a "jó" kulcsszó kiválasztásához
- Az okos marketinges tudja mivel e-mailezik
- Ön hány vevőt szeretne?
- Építse ki saját piacát
- A blogok hatása a márkára
- Megéri az árát?
- Készüljön fel a látogatók dömpingjére
- Fedezze fel a keresőprogramok rejtett információit!
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.