Hatékonyabb keresőmarketing a látogatottságelemzés segítségével
Azzal bizonyára Ön is tisztában van, hogy a keresőmarketing tevékenység első és legfontosabb lépése egy adott honlap tartalmát leginkább kifejező kulcsszavak meghatározása. Ezután következhet az oldalcím és az egyes főcímek megfogalmazása, mely az előzőleg összegyűjtött kulcsszavak felhasználásával történik. Nagyon fontos az is, hogy a weboldalon található linkek szövege is „kifejező” legyen, vagyis szintén tartalmazza a kulcsszavakat. A keresőrobotok ugyanis a fentiekben felsorolt tényezőket vizsgálják amikor bejárják az Ön honlapját és minél többször találkoznak egy kulcsszóval, annál jobb helyen fog szerepelni weboldala arra a szóra az adott keresőprogram találati listáján.
(Ha az eddig leírtak értelmezéséhez és gyakorlati kivitelezéséhez segítségre van szüksége, akkor töltse le ingyenes keresőmarketing tanulmányunkat - http://www.internet-marketing.hu/keresomarketing - melyben a keresőmarketing alapjaitól kezdve a gyakorlati kivitelezésig mindent részletesen megtalál.)
Miképp zajlik a keresőmarketing tevékenység a mindennapi munka során? Milyen segítség áll az Ön rendelkezésére, ha nem biztos egy kulcsszó erejében és sikerében?
Jó hírem van az Ön számára! Ha az eddigiek során rendszeresen elemezte weboldala látogatottságát, akkor semmilyen új módszert nem szükséges megtanulnia vagy alkalmaznia, keresőmarketing tevékenysége hatékonyságának növeléséhez.
Egyszerűen csak együtt kell használnia a keresőmarketing- és a látogatottságelemzés módszerét. A két technika együttes alkalmazása ugyanis jelentősen megnöveli a hatékonyságot, azaz a látogatók számát. (Ehhez természetesen egy olyan, marketing funkciókkal is ellátott látogatottságmérő eszközre van szükség, mint amilyen például a WebMonitor szoftver.)
Az ilyen profi látogatottságmérésre használt eszközök rendelkeznek olyan kimutatásokkal melyekből pontosan megtudhatja milyen kulcsszavakra jöttek a látogatók weboldalára, valamint, hogy hányan érkeztek az egyes kulcsszavakra.
Ha az eredmények ismeretében rákeres a jelentősebb keresőprogramokban az egyes kulcsszavakra, könnyedén kiderítheti, hogy weboldala hányadikként szerepel az adott keresőprogramok találati listáján.
Képzelje el, micsoda potenciál rejtőzik abban, ha egy olyan kulcsszóra már most sok látogatója érkezik, amire weboldala például még csak a 23. a találati listán. Ha ezek után erre a kulcsszóra elkezdi erősíteni weboldala tartalmát, akkor nagyot léphet előre a találati listán jelentősen megsokszorozva ezzel látogatói számát.
A szoftver kimutatásaiból az is világosan kiderül mely szavakkal nem érdemes egyáltalán foglalkoznia. Lehet, egy adott kulcsszó az Ön szívügye, ami jó esetben tökéletesen le is írja honlapja tartalmát, ha a vevők azonban nem erre a szóra érkeznek weboldalára, akkor felejtse el azonnal, mert csak az idejét és a pénzét vesztegeti vele.
Az Ön feladata tehát csupán annyi, hogy folyamatosan nyomon kövesse a szoftverből nyerhető kimutatásokat és az eredmények alapján változtassa a honlapján található tartalmat és kulcsszavakat.
Lehet, hogy nem gondolná, de egy szóköz, egybe- vagy különírás és kötőjel is számít a kulcsszavak írásmódjánál. A kimutatásokból azt is pontosan láthatja, milyen módon keresték az Ön szolgáltatásait az érdeklődők.
Tegyük fel, hogy Ön madáretetőket árul és a „madáretető” kulcsszóra optimalizálta oldalát. A szoftver kimutatásaiban pedig azt látja, hogy „madár etető” szóra érkezett sok látogató Önhöz, de a „madáretető”-re szinte senki. Ebben az esetben egyszerű a teendője: írjon át minden „madáretető” szót a weboldalán „madár etető”-re. Így sokkal többen fognak rátalálni Önre a keresőkből.
Alapvető tény, hogy a piac „gondolkodását” mindenkor a fogyasztók alakítják. Ezért célszerűbb alkalmazkodni ahhoz, ahogy az emberek gondolkodnak, amilyen szavakat használnak, amikor megoldások után kutatnak az interneten. Ha Ön pontosan azt kínálja számukra amit keresnek, sokkal biztosabb a siker.
A keresőmarketing legfontosabb szabályairól és gyakorlati kivitelezéséről további anyagokat talál az Internet-Marketing.hu weboldal „Keresőmarketing” téma oldalán. (http://www.internet-marketing.hu/keresomarketing )
Kapcsolódó cikkek
- A Microsoft 6 milliárd dollárért megveszi az Aquantive online marketingcéget
- Pszichológiai profilok alapján reklámozna a Google
- Marketing 2.0: üzenetek helyett dialógus
- LinkHáz.hu - ingyenes linkcsere-rendszer!
- Vita a Vodafone marketingjéről
- A Káoszból kivezető út - a reklám- és médiapiac jövője
- A Google 3,1 milliárd dollárért felvásárolja a DoubleClicket
- Fényes jövő áll a keresőmarketing előtt
- A vártnál gyorsabban nő az online reklámpiac
- Időjárásálló húsvétinyuszi-sírkő az eBay-en
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.