Közelgő e-business konjunktúra Magyarországon
A megkérdezettek 89 százaléka szerint az internet versenyhelyzeti előnyhöz juttatja a cégeket. Sőt 46 százalékuk úgy gondolja, hogy azok a cégek, amelyek a jövőben nem használják a világhálót, veszítenek piaci részesedésükből a modern technológiát alkalmazó cégek javára. A magyar cégeknek ma csak 7 százaléka folytat aktív ebusiness tevékenységet. Ez az arány feltehetőleg sokkal magasabb lenne, ha fejlettebb lenne az infrastruktúra, és megszűnnének az ezzel kapcsolatos akadályok. A vizsgált négy ország - Lengyelország, Magyarország, a Cseh Köztársaság és Oroszország - átlaga 54 százalék volt, ami egyrészt azt mutatja, milyen nagy szükség van a korszerűsítésre, másrészt egyértelműen bizonyítja a magyar menedzserek lelkesedését az ebusiness alkalmazása iránt.
Golubeff Róbert, az Intel magyarországi szóvivője szerint az elektronikus kereskedelem fejlődésének a vállalkozói szellem korlátozása szab gátat. Az akadályok elhárítása a kormányokra és a távközlési szolgáltatókra vár. "A magyar kormánynak meg kell teremtenie az optimális feltételeket az internetes gazdaság fejlődéséhez. A legalapvetőbb teendők közé tartozik egyebek mellett a piac liberalizálása, valamint az elektronikus aláírással, az elektronikus dokumentumokkal és a titkosítással kapcsolatos jogszabályok megalkotása" - véli a szóvivő.
Kapcsolódó cikkek
- Több mint 100 millió grafikus lapka a negyedik negyedévben
- A magyar internet-használók eltérnek a nemzetközi trendektől
- Ötödével bővült az amerikai online kereskedelem
- Az internetezők többet és körültekintőbben költenek
- Népszerű az e-kereskedelem
- Árcsökkenésre várva: lassuló PC eladások
- E-kereskedelem: fogy a bizalom a csalások miatt
- Véget ért a netes szex-éhség időszaka
- E-Commerce-díjban részesült Nagy Zsolt
- A magyar internetezők vásárlási szokásai