Új, Intel technológián alapuló virtualizációs megoldás a Novelltől
A virtualizáció vállalati szintű támogatása
A Novell az Intel Virtualization Technology megoldást támogató SUSE Linux Enterprise Server 10 termékén futó Red Hat Enterprise Linux 4 rendszert a 3. (rendszermérnöki) szintig támogatja. Ennek értelmében a Novell műszaki támogatást nyújt a Xen virtuális gépeket felügyelő szoftver (hypervisor) számára, amennyiben az ügyfél problémába ütközik a Red Hat Linux virtuális példányának futtatása közben és a hiba nem reprodukálható natív, vagyis nem virtualizált környezetben. Ha az ügyfél virtuális SUSE Linux Enterprise Server 9 vagy 10 rendszert futtat, a Novell fejlesztői szintű támogatást nyújt a befogadó operációs rendszerhez, a Xen hypervisor szoftverhez, valamint a vendég operációs rendszerhez is. Emellett az Intel és a Novell együttműködik a hypervisor szoftverhez és az Intel Virtualization Technology hardverhez kapcsolódó összes hiba megoldásában is.
A SUSE Linux Enterprise 10 a Novell következő generációs nyílt vállalati platformja, és az első vállalati Linux-disztribúció, amely tartalmazza a Xen alapú virtualizációt. A Novell SUSE Linux Enterprise 10 tartalmazza a SUSE Linux Enterprise Server és SUSE Linux Enterprise Desktop termékeket, így biztonságos és megbízható alapot nyújt a vállalati felhasználóknak az asztali megoldásoktól az adatközpontokig. A platform kiegészül a Novell nemrégiben bejelentett online portáljával, a Novell Customer Centerrel, amely olyan eszközöket és automatizált szolgáltatásokat kínál, melyek használata leegyszerűsíti a licencelést és a frissítések kezelését, így csökkenti a rendszerfelügyelet költségét.
Az Intel Virtualization Technology (VT) hardvertámogatást nyújt a virtualizációs szoftverhez (Virtual Machine Monitor - VMM), csökkentve ezáltal a VMM beavatkozásának – így a bonyolult, számításigényes szoftverfordítási feladatok – szükségességét. Az Intel 2005 novembere óta szállít virtualizációs technológiájával ellátott processzorokat kiszolgálók és munkaállomások számára. Az Intel Virtualization Technology egy olyan többgenerációs fejlesztési terv első állomása, amely egyre nagyobb teljesítményű fejlesztéseket tartalmaz az Intel platformjaihoz, és többszintű védelmet biztosít az összes platformerőforrás – processzor, memória és I/O erőforrások – virtuális eléréséhez.
Elérhetőség
A Novell október végén próbaprogramot indít számos nagyvállalati ügyfél részvételével. A Novell Intel technológiáján alapuló virtualizációs megoldása várhatóan ezév végén lesz elérhető. A Dual-Core Intel Xeon platformon SUSE Linux Enterprise Server 10 virtualizációt futtató kiszolgálók már elérhetők az összes nagyobb számítógépgyártónál.
A Novell és az Intel a virtualizációs megoldás piaci népszerűsítése mellett együttműködik a Novell „Your Linux is ready” („Linux rendszere készen áll”) marketingkampányában is. További információ a http://www.novell.com/intel weboldalon érhető el.
Kapcsolódó cikkek
- SAP-Novell: Közös Linux-támogatás
- Novell-SAP LinuxLab közös fejlesztés
- Intel-program a laptop-üzemidő növelésére
- Intelligens, automatizált nagyvállalati Linux-felügyelet
- Új SUSE Linux Enterprise Thin Client megoldás
- A Novell bemutatta legújabb nyílt vállalati megoldásait a BrainShare 2007 konferencián
- Novell Open Workgroup Suite: további előnyöket kínál az ügyfeleknek
- A HSBC bank is kihasználja a Novell-Microsoft megállapodás előnyeit
- Virtualizáció SUSE Linuxon SAP alkalmazásokhoz
- Az oktatásban is előretör a Linux
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.