360º-os munkatér szolgáltatásorientált architektúrákhoz

forrás Prim Online, 2006. október 19. 13:21
A BEA Systems hamarosan megjelenteti BEA WorkSpace 360º elnevezésű termékcsaládját, mely a szolgáltatásorientált architektúrák kialakításához és működtetéséhez egységes munkateret biztosít valamennyi szereplő számára. Segítségével az elemzők, tervezők, fejlesztők és üzemeltetők új típusú együttműködése valósítható meg - adta hírül az Alerant Zrt., a BEA-termékek magyarországi disztribútora.
A nagyvállalatok napjainkban ügyfeleik, partnereik és munkatársaik számára a szolgáltatások igen széles körét nyújtják. Fontos tehát, hogy a szolgáltatásokat könnyen tudják létrehozni, menedzselni, azok a későbbiekben újrafelhasználhatóvá váljanak. E feladatok megoldását teszi lehetővé a szolgáltatásorientált architektúra (SOA) technológiája. A megfelelő SOA-infrastruktúra kialakítása és továbbfejlesztése nemcsak informatikai megközelítést igényel, részt vesznek benne az üzleti folyamatok elemzői, tervezői is. Informatikai oldalról a SOA a tervezéstől kezdve, a fejlesztésen keresztül, az üzemeltetésig valamennyi szereplő együttes munkáját kívánja meg. A SOA-architektúrák kialakítása során a legnagyobb kihívást e szervezeti egységek együttműködése, az általuk kezelt folyamatok átláthatósága jelenti. Olyannyira, hogy egy közelmúltban készült felmérés szerint a SOA-bevezetés legnagyobb akadályának a cégek azt tartották, hogy szervezetüket nem tudják az új struktúrának megfelelően átalakítani. 

A BEA 2007-ben piacra kerülő termékcsaládja együttműködő környezetet biztosít majd teljes SOA szervezeti egységek számára, ahol az üzleti és informatikai szakemberek saját szempontrendszerük szerint dolgozhatnak. A csoportszempontok figyelembe vételén túl, a BEA WorkSpace 360º lehetővé teszi, hogy a szervezeti egységek közösen oldják meg a problémákat, valamint biztosítja a valós idejű update-eket az aktuális igényeknek megfelelően. A munkatér átfogó SOA-életciklus menedzsmentet biztosít, ahol minden szereplő elérheti a számára szükséges információt, és megfelelő rálátást kap arra, hogy tevékenysége hogyan hat más területekre, illetve az architektúra és a folyamatok egészére. Ez a teljes körű, 360º-os látásmód biztosítja a vállalatok számára, hogy átlépjenek a szervezeti korlátokon.

A WorkSpace 360º számos lehetőséget nyújt a SOA-életciklusban résztvevők számára. Az üzleti elemzők meghatározhatják, kialakíthatják és folyamatosan ellenőrizhetik az üzleti folyamatokat, nyomon követhetik a fontosabb teljesítménymutatókat. Biztosítja a rendszertervezők számára, hogy értelmezzék az üzleti követelményeket, és a szolgáltatásorientált kereteknek, valamint a rendszertervezési igényeknek megfelelően alkalmazzák azokat. A fejlesztők számára lehetővé válik, hogy együttműködjenek a rendszertervezőkkel, és elvégezzék a kívánt fejlesztéseket. Az üzemeltetés pedig átláthatja és ellenőrizheti a SOA-infrastruktúra működési kihatásait, így a környezet, üzemeltetési politika, az SLA-k kialakítása és menedzsmentje egyszerűbbé és megbízhatóbbá válik.

A WorkSpace 360º termékcsalád WorkSpace Central eszköze ezen felül további együttműködési lehetőséget biztosít a résztvevők számára átfogó metaadat- és eszközmenedzsmentje, valamint projekt-alapú csoport-együttműködés támogatása révén.

A BEA átfogó platformot hoz létre szolgáltatásorientált architektúrák kialakításához. A SOA 360º platform tartalmazza a meglévő termékeket, így a BEA mindhárom termékcsaládját, a Tuxedot, a WebLogicot és az AquaLogicot is. A WorkSpace 360º szorosan integrálódik a BEA-eszközökkel, felhasználja azok tulajdonságait, s egységes munkakörnyezetet biztosít SOA-megoldások kialakítása számára.

További információ: http://www.alerant.hu/bea-termekek/bea-termekek-index.html
Kulcsszavak: SOA Alerant BEA Systems

Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI

A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák

A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.

2024. november 21. 17:59

OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat

Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében.  Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.

2024. november 21. 16:35

Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup

Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.

2024. november 21. 14:56

Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket

A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.

2024. november 21. 11:39

A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell

Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.

2024. november 21. 10:12

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Huszadik alkalommal adták át a Hégető Honorka-díjakat

2024. november 21. 16:58

Hosszabbít ’Az Év Honlapja’ pályázat!

2024. november 19. 09:54

Törj be a digitális élvonalba: Nevezz ’Az Év Honlapja’ pályázatra!

2024. november 14. 16:36

A virtuális valóság az egészségügyet is forradalmasíthatja

2024. november 12. 18:01