IT erőforrás-kihelyezés – hogyan szerződjünk?
1. Az IT-outsourcing szerződések legfontosabb kritériuma, hogy a felek a szerződés tárgyát pontosan határozzák meg
2. A szerződéses garanciák és mérési metódusok meghatározásával az elvárt szolgáltatási szint optimalizálható
3. Egyértelművé tehető a kártérítési felelősség a kártérítés tárgyi és időbeli korlátainak meghatározásával
4. A szerződés tárgyát képező eszközkészlet biztosításainak összehangolásával megoldható, hogy ne legyen lefedetlen terület
5. Az ügyfél adatainak és informatikai rendszerének biztonsági szintjét az ügyfél tevékenységi körével közösen össze kell hangolni. A szerződéskötést követően a Navigator néhány héten belül kidolgozza a Helyreállítási Tervet. Így minden egyes ügyfél esetében minden üzemeltetett eszközre és rendszerre vonatkozó beállítás és környezeti jellemző pontosan dokumentált. Igény szerint a Navigator nem csak helyreállítási, hanem katasztrófatervet is készít, ez azonban további megállapodás tárgyát képezi és többletköltséget jelent. A védelmi szoftverek telepítése és üzemeltetése is a szolgáltató kompetenciája, a jogtiszta, legális védelmi szoftvereket azonban az ügyfélnek kell biztosítania. A szerződés kiterjedhet a védelmi szoftverek – és általában is a jogtiszta szoftverek – folyamatos biztosítására a szolgáltató kötelezettségeként.
6. A vállalat partnerekkel, munkatársakkal és a hatósággal történő kapcsolattartási rendszerének egységesnek és jól dokumentálhatónak kell lennie. Szerződéskötésekor kell arról is megállapodni, hogy a szolgáltató hogyan biztosítja az ügyfél, mint vállalkozás számára az informatikai kapcsolatokat, azaz a kapcsolattartást: a partneri vállalkozásokkal, külső munkatársakkal (pl. távmunka lehetősége), és a hatóságokkal.
7. Az ügyfél informatikai rendszerének elemzésével megelőzhetőek, vagy előre jelezhetőek a problémák és leállások.
8. Az erőforrás-kihelyezés alkalmával átvett munkatársakra vonatkozó munkajogi szabályozások
9. Az IT-outsourcing szerződés megkötésén túl a bizalmon alapuló partneri kapcsolat kiépítése fontos a hosszú távú együttműködéshez A Navigator úgy gondolja, hogy egy IT-ousourcing szerződés túlmutat az SLA megállapodások teljesítésén és a statisztikák alapján történő elégedettség-mérésen. A sikeres együttműködés a felek kölcsönös bizalmán alapul.
10. Az IT-outsourcing szerződés hatálya alatti és utáni jogtulajdonlás kérdését is javasolt előre meghatározni.
Kérdéseinkre a Navigator vezetője a következőket válaszolta. A teljes hazai IT szektor 20 százalékát jelentheti ma az IT outsourcing szegmens. Jelenleg minden IT erőforráskihelyezéssel foglalkozó cég a közszféra megrendeléseire vár e téren is. A jelenlegi és hatályos közbeszerzési törvény viszont teljes mértékben összeegyeztethetetlen az IT outsourcinggal. A cég tapasztalata szerint manapság az IT erőforrás-kihelyezésben gondolkodó hazai vállalatok legnagyobb része a legkevésbé informáltak abban, hogy pontosan meghatározzák, milyen tevékenység tartozzon a szerződésbe.
Kapcsolódó cikkek
- Kinevezték a Navigator Informatika Zrt. új távközlési üzletágának vezetőjét
- I. Magyarországi Outsourcing Szakmai Konferencia
- Kkv alközponti megoldások VoIP-kiterjesztése költséghatékonyan
- RIS: az első JD Edwards outsourcing szolgáltató Magyarországon
- A sikeres IT-outsourcing együttműködés titka
- Magyar IT szolgáltató londoni sikere adhat újabb lendületet a hazai piacnak
- Új kereskedelmi és marketing vezérigazgató-helyettes a Navigator Informatika Zrt.-nél
- Biztonságos Skype és chat vállalati környezetben
- Navigator: IT outsourcingot ajánl a közigazgatásnak
- Az Unilever meghosszabbítja a BT outsourcing szerződését
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.