PIN kódos telefonközpont: áldás vagy átok?

forrás Prim Online, 2006. november 6. 16:59
Sok már a telefonszolgáltató-váltás viszontagságait megjárt cégvezetőben merül fel a kérdés: hogyan lehetne további telefon-költségmegtakarítást elérni úgy, hogy ettől nem csökkenne a vállalat hatékonysága? Első hallásra furcsán hangzik, de a kérdésre a válasz leginkább magán a cégen belül keresendő: több külföldi felmérés szerint a telefonszámla nem elhanyagolható hányadát a munkatársak magánbeszélgetései teszik ki.
"A probléma tipikusan a 10 főnél többet foglalkoztató cégeket érinti leginkább. A kicsik bizalmi alapon oldják meg a kérdést” - azaz a magánbeszélgetések egy hallgatólagos mértékig megengedettek, mondta el Schumann Zoltán, a Gloster telekom szervizvezetője.

Hosszabb tárcsázás, kevesebb telefonszámla

A nagyobb cégeknél és intézményeknél a magánbeszélgetések visszaszorítására a legelterjedtebb megoldás az ún. PIN kódos, másnéven személyi kódos rendszer használata. A dolog lényege, hogy minden munkatárs egy 4-5 karakter hosszú (azért ilyen hosszú, nehogy véletlenül egy kollégáét tárcsázza) személyhez kötődő PIN kódot tárcsáz a hívószám elé, és ezáltal személyenként mérhetővé válik az általa generált forgalom. A telefonszámla pedig már a bevezetést következő hónap végén kevesebb : aki tudja hogy a „nagy testvér” figyeli, visszafogottabban kezeli a céges telefont magán célokra.

A szakértő tapasztalatai szerint, átlagosan 30%-al csökken a vezetékes telefonszámla a PIN kódós rendszer bevezetése után.

Céges kedvezményt magáncélra felhasználni legálisan?

Azért kínálkozik egy jó megoldás arra, hogy „legálisan” beszélhessenek szeretteikkel, barátaikkal. Számos vállalkozásnál a hivatalos PIN kódhoz egy magán PIN kódot is kiosztottak a munkatársaknak (pl.a céges PIN kód 1-el a magán PIN kód 2-vel kezdődik). Ha a magánkódot tárcsázza a kolléga a hívás előtt, azt a telefonközpont külön számolja a hivatalos hívásoktól. Az így különválaszott magánbeszélgetések díját pedig a hónap végén befizeti a pénzügynek.

Az eddig nagyvonalúan kezelt burkolt juttattástól megfosztott dolgozó mindössze azzal vigasztalódhat, hogy ezentúl a cég által kapott kedvezményes - csak nagy forgalmú ügyfeleknek járó - kedvezményes tarifán társaloghat az otthoni (drágább) magáncsomag helyett.

20% szja a szét nem választott telefonszámlára

2006 szeptember 1-jétől - ugyan csak indirekt módon - de törvényi előírás is a személyi kódós rendszer használata. A módosított törvény értelmében ugyanis ha nincsenek különválasztva a hivatalos és a magánhívások, akkor a teljes telefonszámla érkének 20%-át természetbeni juttattatás jogcímen be kell fizetni az adóhivatalnak.

"Ez nagyon jelentős terhet ró a vállalkozásokra és a közintézményekre még egy kisebb összegű havi telefonszámla esetén is” - tájékoztatott Schumann Zoltán.

Áldás vagy átok a PIN-kódos rendszer?

Összefoglalva: a vállalkozások és az intézmények jobban járnak egy PIN kódós rendszer használatával, mert

  • adót takarítanak meg, mivel a telefonszámla hivatalos része mentes a 20% szja-tól
  • átlagosan 30%-kal csökken a telefonszámla
  • a cég beszedheti a magánbeszélgetések díját minden hónap végén

A változás kétségtelen hátránya a megnövekedett adminisztrációs terhek. Egy PIN kódos rendszer üzemeltetése kb. nettó 100 ezer forint havi vezetékes telefonszámla felett kifizetődő.

Alkalmazotti előnyök

  • olcsóbban telefonálhatnak az otthoni privát tarifáiknál

Dolgozói szemszögből igen hátrányos, hogy a céges telefon többé nem használható magáncélra. De mint tudjuk, agyafúrt nép a magyar: jól tudják, hogy a hivatalos PIN kóddal indított magánhívások ellenőrzésére sehol sincs elegendő erőforrás.

"Ezért fontos, hogy személyi kódos rendszer bevezetését a szervezeten belül valamilyen közmegegyezés előzze meg” - teszi hozzá Schumann Zoltán

Következő cikkünkben egy kicsit közelebbről megvizsgáljuk a módosított jogszabályt, pontosabban azt, hogy milyen kötelezettséget jelent a vállalkozásoknak, és melyek lehetnek az esetleges „kiskapuk".

Kulcsszavak: =alközpont

Telekom ROVAT TOVÁBBI HÍREI

Így parkolunk mi: hol és mennyit fizetnek a magyarok a várakozásért?

Országosan 720 forintot fizetnek átlagosan az autósok egy parkolásért, de 1000 forint alatt ritkán ússza meg az, aki Budapest belvárosában áll meg a járművével – derül ki a Simple mobilapplikáció statisztikájából. Több órát inkább a népszerű kirándulóhelyek és fürdők környékén várakoznak a magyar autósok, ezért vidéken a nyár számít kiemelt időszaknak parkolás szempontjából.

2024. november 20. 13:24

Karácsony korlátok nélkül

Az embereket egymástól elválasztó láthatatlan, de nagyon is érzékelhető falak áttöréséről szól a Telekom idei karácsonyi kampánya. Magyarország mellett a Deutsche Telekom Csoport kilenc másik európai országában bemutatott alkotás üzenete, hogy a bennünket körülvevő sokféle gátat legtöbbször mi magunk teremtjük meg, és hogy tudatos igyekezettel ugyanolyan egyszerűen lebonthatjuk őket – sokszor éppen a hétköznapok innovációi által – mint amilyen észrevétlenül felépültek. 

2024. november 19. 20:46

A Samsung AI-alapú újításait ismerte el a Consumer Technology Association

A Samsung legújabb termékeit és szolgáltatásait a rangos CES 2025 Innovációs Díjjal ismerte el a Consumer Technology Association (CTA) szervezet, a vállalat négy kategóriában a „Legjobb Innováció” címet is elnyerte. A díjakat két hónappal a világ egyik legnagyobb és legjelentősebb technológiai eseményét, a CES 2025 kiállítást megelőzően osztják ki, ezek az elismerések is kiemelik a Samsung elkötelezettségét a fogyasztói elektronika határainak bővítése iránt. A mesterséges intelligencia, a fenntartható tervezés, valamint az inkluzív felhasználói élmény terén megvalósított fejlesztéseivel a Samsung továbbra is mércét állít az iparágban.

2024. november 19. 19:27

A HONOR Magic V3 és V2 a minimalista divat legjobb barátai

A telefon, a kulcsok, a laptop, a pénztárca, a tablet, az iratok és egyéb, a hétköznapi munkavégzéshez – sőt, létezéshez – szükséges holmik cipelése kimerítő lehet. Nem beszélve arról, hogy kihat a divatra is: elvégre olyan táskákra van szükségünk, amikbe ezek mind beleférnek. A táskaválasztás pedig öltözetünket is meghatározhatja.

2024. november 15. 19:13

Rejoy: Vitték a felújított telefonokat, mint a cukrot

A Rejoy november 17-ig tartó Black Fridayának első napján a magyar vásárlók több mint ezer darab felújított okostelefont, tabletet, laptopot és okosórát rendeltek meg. A mobilok közül a vásárlók az iPhone 12, 13 és 15-ös modellév felújított példányait keresik a leginkább, míg laptopból az M1 lapkával szerelt MacBook Air volt a legnépszerűbb. Utóbbi 199 990 forintos felújított példányait néhány óra alatt elkapkodták. 

2024. november 15. 18:00

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Huszadik alkalommal adták át a Hégető Honorka-díjakat

2024. november 21. 16:58

Hosszabbít ’Az Év Honlapja’ pályázat!

2024. november 19. 09:54

Törj be a digitális élvonalba: Nevezz ’Az Év Honlapja’ pályázatra!

2024. november 14. 16:36

A virtuális valóság az egészségügyet is forradalmasíthatja

2024. november 12. 18:01