Tovább lassított a Vivendi
Az euró erősödése miatt csökkent a zenerészleg bevétele is, annak ellenére, hogy dollárban számolva a bevétel kissé nőtt a jó amerikai kereslet és a több jogdíj miatt.
A harmadik negyedévben a Universal Music Group részleg - a világ legnagyobb zenekiadója - bevétele 1,096 milliárd euró volt, 2,1 százalékkal kevesebb az egy évvel korábbi 1,119 milliárdnál; az árfolyamváltozást leszámítva 0,8 százalékkal nőtt volna a bevétel. A második negyedben 2,2 százalékkal nőtt - azonos valutaárfolyamokkal számolva 0,7 százalékkal emelkedett -, az első negyedben még 8,4 százalékkal bővült a bevétele az egy évvel korábbihoz viszonyítva. Ezen belül a digitális tartalomeladás a harmadik negyedben 88 százalékkal 126 millió euróra nőtt, szintén kissé lassabban a második negyedévi 91 százalékos ütemnél.
A legnagyobb bevételtermelő továbbra is a Vivendihez tartozó SFR Cegetel, a legnagyobb francia alternatív vezetékes szolgáltató és a második számú mobilszolgáltató, de a forgalma 1,7 százalékkal 2,196 milliárd euróra csökkent a tavalyi harmadik negyedévi 2,235 milliárdhoz képest. A második negyedévben a bevétele 0,4 százalékkal kisebb, az első negyedévben még 3,4 százalékkal nagyobb volt az egy évvel azelőttinél.
A Vivendi Universal Games elektronikusjáték-részleg 15,2 százalékkal növelte a bevételét, 182 millió euróra. A második negyedben 29,6 százalékos volt a bevételtöbblete a tavalyi második negyedhez képest.
A Canal Plus tévécsatorna bevétele 4,6 százalékkal 879 millió euróra nőtt, a második negyedévi, 14,5 százalékos ütemről lassulva.
Az 51 százalékos tulajdonú Maroc Télécom továbbra is kiugróan teljesített, de szintén tovább lassult: a bevétele, 561 millió euró, 11,5 százalékkal több az egy évvel korábbinál. A második negyedben 12,3 százalékos, az első negyedben 14,2 százalékos volt a bevételtöbblete az egy évvel azelőttihez képest.
A második negyedévben a Vivendi 4,844 milliárd eurós bevételt ért el, 4,8 százalékkal többet a tavalyi második negyedévi 4,622 milliárdnál.
Az első negyedévben a Vivendi csoport bevétele, 4,766 milliárd euró, 5,7 százalékkal volt nagyobb a tavalyi első negyedévi 4,509 milliárdnál.
Tavaly a Vivendi Universal 2,08 milliárd eurós adózott eredményt ért el arculatérték-leírás és a csoport-összetétel változása nélkül, 55 százalékkal többet a 2004-es 1,34 milliárdnál.
Az eredményt a távközlés, azon belül a marokkói Maroc Télécom kitűnő teljesítménye, továbbá a zenei részleg és a videójátékok segítették a legjobban. Igaz, a zenekiadás a második félévben már kissé gyengélkedett, de ezt ellensúlyozta a távközlés. Erre az évre az eredmény 11-13 százalékos további növekedésében bíznak a cégcsoportnál, nem utolsósorban a távközlési részleg miatt, amelyet korlátoz a francia állami tarifaszabályozás.
Az üzemi eredmény, egyszeri tételek nélkül, 3,75 milliárd euróra nőtt 3,23 milliárdról, a forgalom 9 százalékkal - szervesen 7 százalékkal - 19,484 milliárd euróra nőtt a 2004-es 17,883 milliárdról.
Az SFR Cegetel távközlési vállalat a Neuf Telecom tavalyi megvételével a vezető alternatív vezetékes szolgáltató lett Franciaországban. A negyedik negyedben a bevétele 2,212 milliárd euró volt, 19,6 százalékkal több, mint egy évvel azelőtt, egész évben 20,8 százalékkal 8,687 milliárd euróra nőtt a bevétele, már érezhetően a zeneletöltések miatt is. Az ügyfélszám, 8,7 százalékkal 17,198 millióra nőtt tavaly év végére.
A Universal Music Group a negyedik negyedben 1,682 milliárd eurót forgalmazott, 1,7 százalékkal kevesebbet, mint egy évvel korábban. Egész évben 1,6 százalékkal 4,893 milliárd euróra növelte forgalmát. Az Egyesült Államokban az albumok forgalma 7,2 százalékkal csökkent, a digitális értékesítés 353 millió euróra nőtt 141 millióhoz képest.
A számítógépes, elektronikus játékok részlege, a Vivendi Universal Games bevétele a negyedik negyedben 7,2 százalékkal visszaesett az egy évvel azelőttihez képest, egész évben 34,9 százalékkal 641 millió euróra gyarapodott, a vonali társas szerepjátékoknak köszönhetően.
A Maroc Télécom a negyedik negyedben 18,5 százalékkal 480 millió euróra, egész évben 17,6 százalékkal 1,86 milliárd euróra emelte a bevételét.
A Vivendi előfizetéses tévécsatornája, a Canal Plus az utolsó negyedben 6,3 százalékkal 892 millió euróra, egész évben 4 százalékkal 3,452 milliárd euróra növelte a bevételét.
A világ nemrég még nagyságra második médiavállalkozása, a Vivendi 2003-ban lényegében távközlési és francia tévérészlegére karcsúsodott, vízügyi, kiadói részlegei és az amerikai Universal film- és szórakoztatóipari vállalkozás eladása után, amelyből a csak a leválasztott zenerészleget tartotta meg. A nagy leépítést az tette szükségessé, hogy korábban szemlátomást túlvásárolta magát, és 2002-ben 23,3 milliárd eurós veszteséget könyvelt el. A 2002-es vesztesége rekord volt a francia gazdaságtörténetben, és kis híján csődbe taszította a vállalatot.
2004-ben a Vivendi bevétele 5 százalékkal - változatlan valutaárfolyamokon 7 százalékkal - 18,893 milliárd euróra nőtt a 2003-as 17,972 milliárdról, a korábbi könnyvviteli szabvány szerint. A médiavállalkozások bevétele 1 százalékkal emelkedett, 8,938 milliárd euróra 8,884 milliárdról, a távközlési részlegeké 10 százalékkal 9,975 milliárd euróra bővült 9,06 milliárdról.
Kapcsolódó cikkek
- Vivendi harmadik negyedév: 28 százalékkal nőtt a profit, de a távközlés gyenge
- 40 milliárd eurós ajánlat a Vivendire
- A Vivendi 2,5 milliárd eurót ajánl - a Deutsche Telekom álláspontja
- A Vivendi 2,5 milliárd eurót ajánlott a Deutsche Telekom 49 százalékos részesedéséért a lengyel PTC-ben
- A Vivendi- megerősítette évi prognózisát
- A Vivendi tavalyi éve: 55 százalékkal nőtt a profit
- Vivendi: vártnál jobb működési eredmény a harmadik negyedévben
- A lengyel bíróság visszaadta a Vivendi-Elektrimnek a PTC 48 százalékát
- Csökkenőben a karcsúsított Vivendi vesztesége
- A Vivendi végleg felébred hollywoodi álmából
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.