Üzleti Etikai Díj 2006
Az előző hat évben csak a Piac és Profit üzleti magazin felkérésére, s csak gazdasági szervezeteket tömörítő szövetségek, kamarák, érdekképviseleti szervezetek jelöltek tagságuk köréből az Üzleti Etikai Díjra. Idén maguk a vállalatok is jelölhették magukat, akik úgy érezték, hogy az üzleti életben etikus magatartást tanúsítanak.
A díj alapítói (László Ervin professzor a Budapest Klub elnöke és Demcsák Mária, a Piac és Profit üzleti magazin főszerkesztője) kibővítette az etikus üzleti magatartás szempontrendszerét a fenntartható fejlődés és a klímaváltozás hatásának csökkentése érdekében tettekre, mint alapvetően felelős magatartási megnyilvánulásra.
Soha nem tapasztalt mennyiségű jelölés érkezett, s abból, az előzetes szűrést végző Kontroll Bizottság javaslatára 17 céget kért fel a szervező, a Piac és Profit üzleti magazin, a pályázatra.
A pályázatokat a Budapest Klub magyar kuratóriumi tagjaiból, valamint az előző évek nyerteseiből összeállított zsűri értékelte, s négy vállalatnak, három kategóriában adta ki az Üzleti Etikai Díjat.
Multinacionális vállalat kategória: Pannon GSM Távközlési Zrt.
Nagyvállalat kategória: Béres Gyógyszergyár Zrt.
Kis- és középvállalat kategória, megosztott díj:
Kisvállalat: Gravoform Kereskedelmi és Szolgáltató Kft.
Középvállalat: Biopetrol Környezettechnikai Kft.
Az ünnepélyes díjátadásra az „E-Magyarország, e-kormányzat 2005” konferencia keretében kerül sor,
November 9-én este 7 órakor, Siófokon, a Hotel Azúrban.
A hét éve működő díj segít elterjeszteni a hazai gazdasági szereplők körében a társadalmi felelősségvállalás gondolkodásmódját, és környezetük jobb létét elősegítő cselekedetekre késztet minden olyan vállalatot, melyek rájöttek arra: saját boldogulásuk mások felemelkedésén, jólétének növekedésén is múlik.
Kapcsolódó cikkek
- Az Acer a PC piac harmadik legnagyobb gyártója
- Új pr munkatárs a Sakkomnál
- Sun díjak a hazai partnervállalatoknak
- A Dell cáfolja a kivonulást az LCD TV piacról
- Kmetty József és Csiszér Béla az idei Gyurós-díjasok
- Az Algotech a One on One Kommunikációt választotta
- Bonyodalmak a Telenor keleti részesedéseinél
- A Deutsche Telekom 1,4 milliárd eurót adna a holland Orange-ért
- Kilép a Dell az LCD TV üzletágból?
- Az Avnet Romániában terjeszkedik
Infogazdaság ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.