A legtöbben a rossz hangminőség miatt utasítják vissza a VOIP-ot
Törvényi előírás volt a VOIP rosz hangminősége
A VOIP telefónia hazánkban 2000-es évek elején került be a köztudatba. Kezdetben csak mobiltelefonról lehetett igénybe venni, később sorra alakultak az alternatív szolgáltatók, amelyek elsősorban az üzleti előfizetőknek kínáltak olcsóbb percdíjakat az akkor még monopol helyzetben lévő T-Comnál (Matáv).
A 2000-es évek VOIP-ja
A technológia - mai szemmel nézve - elég kezdetleges volt: minden hívás előtt egy helyi budapesti számot kellett tárcsázni, és csak aztán a nemzetközi számot. Nem lehetett helyi, távolsági és mobilhívásokat indítani (behívós VOIP-nak hívták). A kétezres évek VOIP-jának hangminősége barátok között is: pocsék volt. Egyrészt a technika még nem állt azon szinten, hogy jó minőséget lehessen szolgáltani, másrészt törvényi előírás volt, hogy késleltetni kellett a hangot. Az ok: nehogy olyan jó legyen a hangminőség, mint a koncessziós díjat fizető vezetékes telefon-szolgáltatóé.
Az ún. „behívós VOIP” legnagyobb előnye az volt, hogy új távközlési infrastruktúra (telefonközpont) vásárlása nélkül tudtak a cégek olcsóbban telefonálni. Hátránya volt viszont a lassúsága és az, hogy visszhangos volt a hang.
VOIP telefonközpont - fejlődés előtt álló piac
"A telefonközpont-vásárlás előtt álló üzleti ügyfelek egyre dinamikusabban növekvő hányada már a VOIP telefonközpont mellett teszi le a voksát. Ez a réteg, akik azért cserébe, hogy csúcstechnikát kap hajlandó elviselni némi visszhangot.” - tájékoztat Sándor Zoltán.
A VOIP telefonközpont felhasználói számos olyan előnyhöz jutnak amihez a hagyományos vezetékes technikát hasnzáló cégek csak milliós alközpont-bővítés után jutnak hozzá. Ilyenek pl.
1. Olcsóbb hívásdíjak - mert valamely VOIP szolgáltatón keresztül végződtetett hívás díjai jóval olcsóbbak, mint bármely vezetékes szolgáltató díjai.
2. Személyre szabott hangposta - ami lekérdezhető kívülről-belülről, netán egy email-hez csatolt fájlként is meghallgathatjuk.
3. Ki- és bemenő hívások digitális rögzítése - minőségbiztosítási, képzési vagy más célból, a lényeg hogy erről tájékoztassuk a hívót még a beszélgetés előtt.
4. Távmunka-támogatás - a lényege: a VOIP-os telefonközpont mellékei bárhol lehetnek, elég ha szélessávú internethez csatlakozik. Pl. jelentős költségmagtakarítást ért el így egy budapesti szolgáltató cég aki Erdélybe helyezte ki telefonos ügyfélszolgálatát.
Ingyen VOIP telefonközpont kis-közepes cégeknek
"Még idén novemberben egy teljesen ingyenes telefonközpont-szoftvert dobunk piacra” - árulta el Sándor Zoltán. (Aki VOIP alközpontot szeretne jelneg csak egyedi fejlesztésként juthat hozzá.) A www.alkozpont.net honlapról bárki ingyen letöltheti majd és teljes funkciójában használhatja négy felhasználóig. Számos mikrovállakozás százezreket takaríthat meg, egyrészt azért mert sokkal olcsóbban tud telefonálni, másrészt pedig, mert nem kell vezetékes alközpontot vásárolnia, elég egy öreg PC-t erre a célra üzembe állítani.
"Az esetek 99%-ban nem a VOIP telefonközpontban, hanem a végberendezésben (IP telefon) keresendő a visszhang oka.” - beszél a hangminőséggel kapcsolatos tapasztalatokról Sándor Zoltán. A szoftver úgyis ingyen van, ezért érdemes egy kicsit több pénzt szánni minőségi IP telefonokra, mert nem egyszer ezen áll, vagy bukik egy projekt sikeressége.
Jó minőségű készülékekkel és az ingyenes telefonközpont szoftverrel közel visszhangmentes hangminőség produkálható és el lehet oszlatni a szkeptikusok félelmeit.
Kapcsolódó cikkek
- Freecall: egy alternatíva az ingyenes telefonálásra!
- Ne vegyél telefonközpontot: töltsd le ingyen!
- Ingyen telefonálni? Most megtudhatja, hogyan!
- Az ingyentelefonálás igénye miatt megszűnik az ISDN?
- Percdíj nélkül csengetnek itthon a külföldi telefonszámok
- Leginkább telefonszámla-csökkentés miatt vesznek telefonközpontot a budapesti kisvállalkozások
- Roaming: Csillagászati árak helyett olcsóbb tarifák
- Videotelefonálás: többé nem csak a "nagyok játékszere"
- 3+1 telefonszámla-csökkentési jó tanács települési önkormányzatoknak
- VOIP migráció - a meglévő ISDN alközpont VOIP-osítása
Internet ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Bekerült egy magyar internet szolgáltató kínálatába a Starlink
Magyarországon egy hivatalos Starlink viszonteladó magyarországi képviselőjeként a Vannet Telekommunikációs Kft. kínálja elsőként üzleti ügyfeleknek magyar nyelvű támogatással a Starlink műholdas internetszolgáltatását. A gyors és rövid késleltetésű technológia a rossz internetellátottságú helyeken és másodlagos, backup szolgáltatásként is új perspektívát nyit a cégek számára.
Készülékkedvezménnyel támogatja az iskolakezdést a Vodafone
A Vodafone Magyarország egyedi ajánlattal készül az iskolakezdés időszakára: augusztus 2. és október 3. között a szolgáltató minden új, Gigabit Net csomagra előfizető vagy erre a csomagra váltó, valamint Gigabit Net szerződést meghosszabbító ügyfél számára a vezetékes internet előfizetés mellé 31 500 Ft-os készülékkedvezményt biztosít meghatározott készülékekre. Ebben az időszakban a Vodafone ONE készükékkedvezmény összevonható a Gigabit Net készülékkedvezménnyel, így a Vodafone ONE ügyfelek 52 500 Ft-ot spórolhatnak meg készülékvásárláskor.
Lehet egyszerre mobil és otthoni az internet?
A mobiltelefon ma már szinte mindenki zsebében ott lapul, de a mobilozást lehetővé tévő technológia új értelmet ad az eddig vezetékkel elért otthoni internetezésnek is. Még nem szoktunk hozzá teljesen, de érdemes: nemcsak kábelen lehet otthon netezni, hanem mobilinterneten is, méghozzá úgy, hogy teljes értékű otthoni internetszolgáltatáshoz jutunk. Ez nemcsak azokon a helyeken jelent alternatívát, ahol a vezetékes internet nem elérhető, hanem önmagában is jár előnyökkel, főleg, ha 5G-mobilhálózatról van szó.
A Zyxel Networks gyors és megfizethető WiFi 7 opciót mutat be KKV-knak
A Zyxel Networks, a biztonságos, mesterséges intelligencia alapú felhőalapú hálózati megoldások vezető szállítója, piacra dobta az NWA130BE – BE11000 WiFi 7 Triple-Radio NebulaFlex hozzáférési pontot (AP). Mivel a WiFi 7-támogatott eszközök 2024-ben válnak általánossá, az NWA130BE lehetővé teszi a kis- és középvállalkozások (KKV-k) számára, hogy páratlan hálózati sebességet, kapacitást és a lehető legjobb WiFi élményt élvezhessék.
Új korszak jön az 5.5G, a mesterséges intelligencia és a felhő alapú megoldások integrálásával
A küszöbön álló 5.5G-korszak jegyében mutatta be legújabb innovációit és megoldásait a Huawei Technologies az idei Mobil Világkongresszuson. A vállalat várakozásai szerint az 5.5G technológia kereskedelmi forgalmazása már idén elkezdődik, amely lehetővé teszi új alkalmazási területek kiaknázását. A közelgő új, 10 Gigabites mobilszélessáv korszakában a szolgáltatóknak a kiváló minőségű hálózatépítésre kell törekedniük, hogy ki tudják használni az 5.5G technológia nyújtotta új lehetőségeket. A Huawei partnereivel együtt világszerte már több mint 20 városban működött közre 5.5G hálózatok kereskedelmi telepítésében és tesztelésében.