A Magyar Telekom és a társadalmi felelősség
A vállalatok társadalmi felelősségvállalására vonatkozó elszámoltathatóságot elemző Accountability Rating egy nemzetközi módszertan, az AccountAbility non-profit szervezet és a világ egyik legjelentősebb CSR tanácsadó cége, a csrnetwork közös kezdeményezése. Alapvetően a világ legnagyobb vállalatainak (Fortune Top 50) társadalmi felelősségvállalását rangsorolja szigorú szempontok szerint; és idén először a globális licencnek megfelelően három helyi lista is készült: Magyarországon, Dél-Afrikában és Oroszországban. A magyarországi felmérést a Braun&Partners készítette, a CEU Business School stratégiai támogatásával.
Az Accountability Rating elsődleges céljai, hogy a vállalatok megértsék a környezetükre kifejtett hatásaikat és a társadalom elvárásait, folytassanak párbeszédet külső és belső érintettjeikkel, valamint a párbeszédek eredményeit építsék be a stratégiájukba és mindennapi működésükbe, ezáltal lehetőséget kapjanak az egymástól való tanulásra, hogy javítsák elszámoltathatóságukat és teljesítményüket.
Fertetics Mandy, a Braun & Partners munkatársa elmondta, hogy a hazai felmérésben a 26 legnagyobb árbevételű hazai cég és az 5 legnagyobb mérlegfőösszegű bank teljesítményét vizsgálták. Az Accountability Rating – így ennek megfelelően a hazai felmérés is – hat terület (stratégia, vállalatirányítás, teljesítményértékelés, érintettek bevonása, nyilvános közzététel, tanúsítás/hitelesítés) alapján értékeli a vállalatokat. Az ARH2006 eredményei alkalmasak a magyar vállalatok teljesítményének nemzetközi összehasonlítására, illetve a magyar piac fejlettségének vizsgálatára a globális vállalatok teljesítményének tükrében.
A hazai rangsor élén a Magyar Telekom áll, 52%-os eredménye a globális listában a 10. helynek felel meg. (Az utolsó helyezett 0%-ot ért el!) A vizsgálat 31 cég átlagos eredménye 17%, ami lényegesen elmarad a globális értékelés 34%-os átlageredményétől. A nemzetközi értékelés során elért legjobb eredmény 72% volt.
A társadalmi szerepvállalást sokan a szponzorálással, a kultúra, a sport vagy a rászoruló rétegek támogatásával azonosítják – mondta Fertetics Mandy. A listavezető teljesítményét értékelve hozzátette: „A Magyar Telekomnál is megtaláljuk a szokásos szponzorálási elemeket, ugyanakkor a vállalat túllép a megszokott sémákon, és saját tevékenységi körében, az infokommunikáció területén is igyekszik a feltárni és lehetőségei szerint orvosolni a társadalmi problémákat. Jellemző példa erre, hogy megjelenik szóhasználatában a digitális szakadék fogalma, és ennek áthidalására célokat fogalmaz meg és programokat kezdeményez.”
A most elért eredménynek mély gyökerei vannak. Nagy Bálint, a Magyar Telekom kommunikációs igazgatója elmondta, hogy még a Matáv neve alatt – az országban elsőként – tudatosan építették be a vállalat stratégiájába és szervezetébe ezt a szemléletmódot. Ezt jól tükrözi, hogy 1988-ban létrehozták a Társadalmi szerepvállalás osztályt. „Felismertük és azóta is őszintén valljuk – hangsúlyozta Nagy Bálint –, hogy a vállalatoknak, különösen a nagyobbaknak az alaptevékenységük színvonala ellátása mellett felelős társadalmi szereplőként is kell viselkedniük. Az elmúlt évek alatt ez a fogalom rengeteget tágult. Az általánosan ismert szponzorálás mellett éppúgy megjelenik benne az alkalmazottakkal való bánásmód, mint a társadalmi tolerancia és szolidaritás, vagy a természeti környezetre való odafigyelés. Természetesen büszke vagyok, és nem elsősorban a most számszerűen is kimutatott elsőségünkre, hanem arra, hogy e tevékenység jelentőségét évekkel korábban felismerve útmutató szerepet vállaltunk Magyarországon, és részünk van abban, hogy az egykor még csupán teóriaként ismert társadalmi felelősségvállalás ma az üzleti közgondolkodás részévé vált.”
Kapcsolódó cikkek
- Nőtt a Magyar Telekom eredménye a harmadik negyedévben
- Legjobb Munkahely címet nyert a Magyar Telekom
- Kibővült élménycsomag Telekom előfizetőknek
- A Magyar Telekom 500 munkavállaló elbocsátását tervezi
- Négy cég egyesítésével megalakul hazánk vezető infokommunikációs vállalata
- Együttműködik a Magyar Telekom és a Xerox
- A Magyar Telekom eladja az államnak a Pro-M Zrt. 100%-át
- Magyar Telekom: közel két és félszeresére nőtt a nettó eredmény
- Új irányítási struktúráról döntött a Magyar Telekom Igazgatósága
- Magyar Telekom: nagyobb bevétel, kisebb eredmény az első negyedévben
Infogazdaság ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Siemens Xcelerator: az Eplan és a Siemens zökkenőmentes adatátvitelt tesz lehetővé a gépgyártásban
A Siemens és az Eplan hatékonyabbá teszi a tervezési és gyártási folyamatokat a gépeket és gyártósorokat építő ügyfeleik számára.
A Z-generáció tudja milyen munkahelyet szeretne
Az önérvényesítés, a munkahelyi környezet, az anyagiak, a társas kapcsolatok, valamint a kreativitás, illetve a szellemi ösztönzők azok a legfőbb munkaértékek, amelyek a STEM pályára lépő Z-generációs fiatalok számára meghatározóak a leendő munkahelyük kiválasztásában és az ottani megmaradásukban – derül ki a Becsei Lilla pályaorientációs szakember friss, országos, reprezentatív kutatásából, amit az Együtt a Jövő Mérnökei Szövetséggel együttműködésben készített el a 12. osztályos magyar tanulók körében.
Sikertörténet: a Széchenyi-egyetem exitált drónfejlesztő startup cégéből
A győri Széchenyi István Egyetem jelentős hozzáadott értékkel vállalt szerepet a három éve egy szakmai partnerrel és egy tőkebefektetővel létrehozott ABZ Innovation Kft. eredményeiben, amelynek visszaigazolását a piaci siker jelenti. Az intézmény november végén értékesítette a drónfejlesztéssel és -gyártással foglalkozó startup cégben meglévő tulajdoni hányada jelentős részét.
Gyorsítósávban az AutoWallis
Sikeresen lezárta eddigi történetének legnagyobb felvásárlását az AutoWallis Csoport, ezzel tovább erősítve cseh autókiskereskedelmi pozícióját és meghatározó régiós szerepét. A magyar tőzsde autós vállalata egy lépésben szerezte meg a cseh piacon működő, tavaly közel 50 milliárd forintnak megfelelő árbevételt elérő MILAN KRÁL GROUP 100 százalékát, melynek köszönhetően újabb márkákat (Mercedes-Benz, Ford) és új tevékenységet (Mercedes-Benz Truck nagyhaszongépjárművek értékesítése, szervizelése) is bevont portfóliójába.
Szigorodik az ellenőrzés a webáruházak felett
A fogyasztóvédelmi hatóság már 2024-ben is kiemelten vizsgálta a webáruházakat és a nemzetgazdasági miniszter legutóbbi bejelentése alapján ezek a vizsgálatok csak szaporodni fognak a jövő évtől. Ráadásul, 2025-től egy fogyasztóvédelmi csúcshatóság is létrejön, amelynek kiemelt célja lesz a fogyasztók védelmének biztosítása az online térben. Webáruház üzemeltetőjeként nem árt ezért felkészülni arra, hogy mik is azok a főbb gyakorlatok és hiányosságok, amikre ugrik a hatóság. A Jalsovszky Ügyvédi Iroda szakértője segítségével ismertetjük a részleteket.